Seuraa 
Viestejä5064

Ostin juuri elektronisen parkkimittarin joka auton pysähdyttyä asettuu automaattisesti näyttämään saapumisaikana seuraava tasapuolituntia. Kätevä peli.

Tuli tästä mieleen että paljonkohan kirjoitetuista parkkisakoista on ollut "oikeita" väärän pysäköinnin vuoksi kirjoitettuja ja paljon väärin asetusta tai puuttuvasta kiekosta tms. johtuvia sakkoja? Eli lainsäätäjä on tässä tehnnyt lain jonka perusteella voidaan sakottaa pysäköintivirheen johdosta vaikka itse pysäköinti tapahtuisikin sallitusti. Vastaavia sääntöjä taitaa olla aika paljon.

Sivut

Kommentit (21)

Vänni
Seuraa 
Viestejä328

Lyde19 kirjoitti:
Ostin juuri elektronisen parkkimittarin joka auton pysähdyttyä asettuu automaattisesti näyttämään saapumisaikana seuraava tasapuolituntia. Kätevä peli.

Tuli tästä mieleen että paljonkohan kirjoitetuista parkkisakoista on ollut "oikeita" väärän pysäköinnin vuoksi kirjoitettuja ja paljon väärin asetusta tai puuttuvasta kiekosta tms. johtuvia sakkoja? Eli lainsäätäjä on tässä tehnnyt lain jonka perusteella voidaan sakottaa pysäköintivirheen johdosta vaikka itse pysäköinti tapahtuisikin sallitusti. Vastaavia sääntöjä taitaa olla aika paljon.

Milläs mekaniikalla tuo parkkimittari havaitsee auton pysähdyksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
H.Tanska
Seuraa 
Viestejä369

ovolo kirjoitti:
GPS on mahdollinen, mutta ainakin tuossa selostuksen mukaan homma toimii kiihtyvyysanturilla.

Ja perkele tuohan on heti ostettava, on harvinaisen käytännöllinen keksinö, säästää hintansa kuukaudessa. varmaan kerran unohtuu normaali lätkä laittaa.

Ja pirkotha haistaa ne heti.

Donald Trump President of the United States of America

Lyde19
Seuraa 
Viestejä5064

Tuo toimii tosiaan kiihtyvyysanturilla. Näppärä olisi myös ottaa signaali auton sähkölukoista. Ts. pysäköimisaika asetettaaisiin aina kun oven sähkölukko lukitaan. Aikaa voisi sitten lisätä vähän matkan päästä kaukosäätimellä.

NytRiitti
Seuraa 
Viestejä3371

Paljonhan nykyisin kehitetään itsestään ajavia autoja. Auto voisi siirtyä itse paikalla, jossa ei saisi seista jatkuvasti, jollaista pirkot valvoo esim. tulitikujen asettelun avulla.

H.Tanska
Seuraa 
Viestejä369

Veli H. kirjoitti:
Paljonhan nykyisin kehitetään itsestään ajavia autoja. Auto voisi siirtyä itse paikalla, jossa ei saisi seista jatkuvasti, jollaista pirkot valvoo esim. tulitikujen asettelun avulla.

Ei kai ne tikkujen kanssa vehtaa, usko ottavan kuvan tietystä kulmasta ja vertaa onko autolla käyty välillä ajamassa.

Donald Trump President of the United States of America

Lyde19
Seuraa 
Viestejä5064

Muistelen että joskus tällainen tapaus on mennyt oikeuteen asti. Siellä parkkipirkko kertoi varmistaneensa auton liikkumatomuuden auton renkaiden venttiilien asennon perusteella.

Eli jos autoa työntää 10cm niin sehän ei ole enää samassa parkissa.

Jakob
Seuraa 
Viestejä1338

Lyde19 kirjoitti:
Muistelen että joskus tällainen tapaus on mennyt oikeuteen asti. Siellä parkkipirkko kertoi varmistaneensa auton liikkumatomuuden auton renkaiden venttiilien asennon perusteella.

Eli jos autoa työntää 10cm niin sehän ei ole enää samassa parkissa.

Luulenpa että juridisesti auton pitää poistua parkkipaikasta ennen kuin aika voi alkaa alusta.

NytRiitti
Seuraa 
Viestejä3371

H.Tanska kirjoitti:
Veli H. kirjoitti:

Ei kai ne tikkujen kanssa vehtaa, usko ottavan kuvan tietystä kulmasta ja vertaa onko autolla käyty välillä ajamassa.

http://www.lansi-uusimaa.fi/artikkeli/461161-tiesitko-tata-parkkipirkkoj...

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/463580-parkkipirkko-saa-bonusta...

http://www.vauva.fi/keskustelu/2728688/parkkipirkot-asettelee-tulitikku-...

http://www.talouselama.fi/uutiset/tiesitko-tata-parkkipirkkojen-ovelaa-k...

Tärkein puheenaihe somessa, Saara Aalto vasta toisella tilalla.

Käyttäjä4369
Seuraa 
Viestejä976

Kiitos Helsingin kaupungille, joka on ottanut huomioon invalidipysäköinnin. Talomme lähellä on kadunpätkä, missä on parkkeerauskielto merkki.  Ei tarvitse maalailla invalidipysäköintimerkkejä ja erikoisia liikennmerkkejä. Pysäköintikieltomerkki ajaa saman asian vähemmällä vaivalla.

Siinä voi parkkeerata auto, jolla on invalidipysäköintiin oikeuttava todistus

Kaupunki on tehostanut pysäköintivalvontaansa ja "lappuliisa" kiertää tälläkin paikalla kahdesti päivässä.

esko

Minijehova
Seuraa 
Viestejä10235

Lyde19 kirjoitti:

Minä kun en autoile niin olen aina kannustanut monipuoliseen autoilijoiden rahastukseen, mutta moraalini ei veny hyväksymään autoiluun liittyvän lainsäädännön mielivaltaisuutta.

Todellakin varmaan viidennes parkkisakoista lienee tavallaan perusteettomia, tai ainakin hyvin epäoikeudenmukaisia.

Rahakertymä ei ole niin merkittävä, että oikeustajua kannattaa alkaa murentamaan sen vuoksi.

En ole ihan varma kuuluuko parkkimaksut varsinaisesti tieliikennelain alle, mutta pysäköinnin lait ainakin kuuluvat.

Jo "sakon" nimi on naurettava; pysäköintivirhemaksu.

Yksityisten harrastamana tuo alkaa lähennellä kiristystä ja on minulle ihan käsittämätön toimintamalli. Siis se pysäköimällä tänne suostut sääntöihin, vaikka kukaan ei niitä sinulle kerro; ole hyvä, tästä saat sakon kiitokseksi asioinnista liikkeessämme.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31323

Jakob kirjoitti:
Luulenpa että juridisesti auton pitää poistua parkkipaikasta ennen kuin aika voi alkaa alusta.

Käsittääkseni auton pitää poistua sen pysäköintiä rajoittavan likennemerkin vaikutusalueelta, jolle se oli parkkeerattu. Ilmeinen ongelma on se, että jos ajaa korttelin ympäri ja parkkeeraa samaan paikkaan, pysäköininvalvojat eivät voi tietää, että aikaa ei ole vain käyty jatkamassa. Mutta se on sitten omaa tyhmyttä, jos siitä saa sakot. Kyllä ihmisellä pitää olla tietty käytännön yleissivistys viranomaisten kanssa "asioidessaan", ei lakeja voi kirjoittaa niin, ettei joku kohelo keksisi ongelmaa, jossa laki johtaa kirjaimellisesti tulkittuna älyttömyyksiin.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat