Seuraa 
Viestejä161
Liittynyt14.1.2011

Hienoa kuulla miten liikenneministeri on huolissaan tienkäyttäjistä jotka käyttävät teitämme eivätkä maksa käytöstään. Pitäähän jokaisen joka käyttää valtion infraa paikasta toiseen liikkumiseen myös maksaa teiden kulumisesta ja ylläpidosta. Kansalaisten liikkuminen paikasta toiseen on valtiolle reipas tulonlähde.

Valtion tuloja ovat leikkaamassa autoilijat jotka eivät maksa liikkumisestaan veroja käyttämällä ilmaisia tai halpoja energialähteitä kuten sähkö-, kaasu-, vety-, biokaasu- ja biopolttoaineet.

Onneksi ministeri on huomannut tämän porsaanreiän ja laittaa kaikki kulkijat maksamaan liikenneverkon käytöstä.

Tarkalla seurannalla voidaan myös ylinopeussakot laittaa suoraan maksettaviksi.

Tämä voi olla mahdollisuus sähköautoille kun bensa- ja dieselautoilijoiden ei tarvitse enää olla kateellisia verottomilla polttoaineilla tai ilmaisilla sähköillä kulkijoille.

Kommentit (2)

ovolo
Seuraa 
Viestejä6119
Liittynyt7.7.2007

Huolestuttavaa tässä on myös se, että valtio yhtiöittää liikenneväylät, jotka sitten hetkisen kuluttua myydään kansainvälisille pörssiyhtiöille. Näinhän on käynyt mm. sähköverkon, postin, yksityisten parkkifirmojen ym. osalta.

Näin valtio siirtää hoitovelvollisuudet yksityisille, joten valtiolla ei ole kuluja, kun käyttäjät maksaa suoraan näille yksityisille. Verotus ei kuitenkaan helpotu, kuten pitäisi. Eli 100% varmaa on, että autoilun kulut nousevat, kun yksityiset toimijat pääsee rokottamaan autoilijoita.

Sama trendihän on ollut kuntatasolla jo pitkään. Kuntalainen maksaa palveluistaan, (jätehuolto, vesi, kiinteistövero, terveyspalvelut, jne.) erikseen. Kuitenkin verot ei pienene, päinvastoin kiristyy.

Kansalaisten pitäisi kyllä nousta barrikaadeille Anne Bernerin salassa ja väkisin runnomaa liikenneväylien yksityistämistä ja sitä seuraavaa kansalaisten valvontaa vastaan.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005029263.html

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005030736.html

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat