Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

Tarkoitus on kysyä downshiftaamisen halukkuudesta. Moni meistä on uurastanut putken ääressä niska-, ranne- ja selkäkipujen kaverina vuosikausia ja palkkana on ollut lopulta työttömyys. Pari vuotta olen tehnyt keksintöjä puusta ja niiden testaamiseen alumiinista ja puukomposiitista toimivia protoja. Olen huomannut että selkäkivut ovat poistuneet samoin oikeanlaisen puutuminen ja niskakivut.

Konttorirotan elämä vaihtuu tehdastyölaiseksi !?
2. Arvostan rehellistä fyysistä työtä ja teen sitä 20 egeä/tunti mielelläni vaikka 12 tuntia päivässä.
2. Arvostan rehellistä fyysistä työtä ja teen sitä 20 egeä/tunti mielelläni vaikka 12 tuntia päivässä.
37.5%
1. Vain jos palkka on sama tai enemmän
1. Vain jos palkka on sama tai enemmän
25.0%
4. Tekisin fyysistä työtä urakkapalkalla esim 5 donaa viikossa riittäisi palkaksi
4. Tekisin fyysistä työtä urakkapalkalla esim 5 donaa viikossa riittäisi palkaksi
20.8%
3. Fyysinen työ ei onnistu minulta, olen sairas
3. Fyysinen työ ei onnistu minulta, olen sairas
12.5%
5. Tekisin mielekästä fyysistä työtä autoalihankijana yrittäjänä
5. Tekisin mielekästä fyysistä työtä autoalihankijana yrittäjänä
4.1%
Ääniä yhteensä: 24

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Sivut

Kommentit (50)

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

SamikoKu kirjoitti:
Fyysinen työ kyllä kelpaisi. Jos raha-asiat on muutoin kunnossa niin mikä ettei vaikka parin kympin tuntipalkalla.

Siinä saisi yli 5 donaa kuussa..eikö se riitä ? 😎

Raspu
Seuraa 
Viestejä12812
Liittynyt12.7.2010

Windspeed kirjoitti:
SamikoKu kirjoitti:
Fyysinen työ kyllä kelpaisi. Jos raha-asiat on muutoin kunnossa niin mikä ettei vaikka parin kympin tuntipalkalla.

Ei normi tunneilla tulis. Mut kyllä pienelläkin tulee toimeen jos ei ole velkoja ja kaikki oleellinen on hankittu.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

SamikoKu kirjoitti:
Windspeed kirjoitti:
SamikoKu kirjoitti:

Ei normi tunneilla tulis. Mut kyllä pienelläkin tulee toimeen jos ei ole velkoja ja kaikki oleellinen on hankittu.

Joo ei normitunneilla..itse teen 3x21 + 24 viikossa tunteja.

MooM
Seuraa 
Viestejä6067
Liittynyt29.6.2012

Windspeed kirjoitti:
24x12x20 = 5760 € ilman ylityökorvauksia.

kuukaudessa on 21,5 työpäivää (yleisin luku, muitakin käytetään). 12 h/päivä ei ole "normitunnit".

Minä ainakaan en vaihtaisi vapaa-aikaani isoonkaan palkkaan, jos ei olisi jostain syystä aivan pakko. Hetkellisesti tuollaisia tunteja voi tietysti tehdä, mutta ei kuukausia tai vuosia. Fyysisessä työssä ei ole mitään vikaa, jos se ei ole niin yksipuolista tai rasittavaa, että kroppa kärsii vaurioita.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

20 ekkua siksi, että haluan tarjota työtä jolla on merkitystä ilmastomuuksenvastaisessa taistelussa ja kehittää uuden teollisiudenalan Suomeen. Työ on kaukana raskaasta mutta tarvii koordinaatiokykyä ja hoksottimia...kuin esim kesätyö nuorille.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

Hankalaa on kun esim UPM ei edes vastaa ja autonsähkömoottoreita valmistava paikallinen yritys ei halua toimittaa moottoreita lainkaan. Tässä muuttuu pian lohikalaksi.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

MooM kirjoitti:
Windspeed kirjoitti:

kuukaudessa on 21,5 työpäivää (yleisin luku, muitakin käytetään). 12 h/päivä ei ole "normitunnit".

Minä ainakaan en vaihtaisi vapaa-aikaani isoonkaan palkkaan, jos ei olisi jostain syystä aivan pakko. Hetkellisesti tuollaisia tunteja voi tietysti tehdä, mutta ei kuukausia tai vuosia. Fyysisessä työssä ei ole mitään vikaa, jos se ei ole niin yksipuolista tai rasittavaa, että kroppa kärsii vaurioita.

Joo no mitä sun pitäisi saada ja montako tuntia kykenet viikossa tekemään ?

MooM
Seuraa 
Viestejä6067
Liittynyt29.6.2012

Windspeed kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Windspeed kirjoitti:

Joo no mitä sun pitäisi saada ja montako tuntia kykenet viikossa tekemään ?

Ai nyt? Jos homma olisi mielenkiintoista, kyllä 20 e/tunti on ihan ok. Aikaa tehdä vaan ei ole, kun jo olemassa oleva sivutyö alkaa taas kevääksi oman (n. 40 h/vko) työn ohella. Siihen menee n. vajaa 10 tuntia viikossa plus muutama yksittäinen viikonloppupäivä.

MooM
Seuraa 
Viestejä6067
Liittynyt29.6.2012

Periaatteessa tuollainen rakentelu(kokoaminen on kivaa, mutta en ehkä viitsisi kokoaikaisesti tuollaista tehdä. Kun pääkoppakin tarvitsee stimulaatiota. Askartelua, huonekalujen kasaamista ja korjaamista ja pientä remontointiakin (enemmän avustajan roolissa tuota viimeistä) tulee tehtyä vapaa-ajalla muutenkin.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

Jännää muuten että otin Finnairiin yhteyttä syksyllä 2016 aurinkoenergia akku matkustajakoneen tiimoilla ja Vauramon sihteeri kehoitti kontaktoimaan Ville Ihon kanssa joka erotettiin ennen vuodenvaihdetta Finnairilta.... Ville ei toistuvista viestistäsi huolimatta vastannut. Saa nähdä mitä tälle UPM henkilölle käy, joka ei vastaa myöskään.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat