Seuraa 
Viestejä130
Liittynyt13.8.2016

Itselläni peruslämpö noin 36C, mutta nyt kävi kova yskäflunssa, jolloin kuume kipusi 38.8 C. Ei ollut influenssa koska olin ottanut piikin 1 kk ennen. Täytyy sanoa, että oli kyllä kurja olo!

Yritin sinnitellä olla ottamatta Buranaa, jotta kuume nitistäisi sen viruksen. Pitääkö siis paikkanasa, että kuumeen tarkoitus on tappaa virukset ja sen nousee niin korkealle, kunnes virus on saatu hengiltä? Ja jos ottaa puranoita turhaan ja pienessä kuumeessa, niin kuume vaan pitkittyy?

Kommentit (2)

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3203
Liittynyt30.5.2010

No, minulla ainakin toimii sellainen sääntö, että mitä kovempi kuume, sitä lyhyempi tauti.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Joo kuume tappaa viruksia mutta tuossakin kandee pitää järki päässä, koska tarpeeksi kova kuume myös vaurioittaa elimistöä ja kääntyy itseään vastaan. Sanoisin, että perusterveen aikuisen kandee ottaa puranaa jos kuume menee yli 39 asteen ja myös yötä vasten jos kuume häiritsee unta. Hyvillä yöunilla on kans tervehdyttävä vaikutus ja sitten seuraavana päivänä jaksaa taas kuumeilla.

Ite oon saias silleen, että mulla kuume ei saa nousta yli 38 asteen. Jos nousee niin pitää mennä sairaalaan. Onneksi (?) oon sitä ihmistyyppiä, jolle kuume ei yleensä nouse. On ollu yli 38 vaan 3 kertaa mun elämän aikana: kerran vastasyntyneenä vielä laitoksella, vuonna 2001 ja 2013 tai -14.

Hämmentää.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat