Seuraa 
Viestejä3618
Liittynyt3.1.2016

Avoin haaste mm. Kari Enqvistille. Esko Valtaojalle ja Syksy Räsäselle.

https://youtu.be/wsvFI8p4Bb0

Rakkautta
1039

Ikuista kierrätystä. Mr. Nice Pressure

Sivut

Kommentit (128)

Keijona
Seuraa 
Viestejä8860
Liittynyt13.3.2015

Asiaan perehtymättömänä totean vain, että rohkealta ja ennakkoluulomatomalta näkemukseltä ja haasteelta vaikuttaa, joten vakipalstalaisten vakiovastaus on standardiintakertujan normi:"Olet tyhmä, en ymmärrä sinua." 

Mutta johtuisiko ahdistuksen kasvu siitä, että ei laajenisikkaan vaan tihentyisi.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5679
Liittynyt7.7.2007

WSolsticeHOu kirjoitti:

Eikös sinun itse pitäisi selvittää oman osp-höpötyksesi perusteita ja toimintaa, eikä arvostella muita. Käsienheiluttelu ei riitä. Taidat vain kantaa kaunaa näille yllämainituille ihmisille, kun olet käynyt näiden herrojen luona hattu kädessä kerjäämässä perusteita tälle höpöteoriallesi. Mutta kun et tajua sitä, ettei mielikuvitushöpöjutuille ja pakkomielteiselle unennäölle voi luoda perusteita tai laskukaavoja. Tyhjästä on vaikea nyhjästä, vaikka höpöttäisit lopun ikäsi. Kokeile vaihteeksi niitä kuperkeikkoja Kuopijon torilla ja jaa samalla osp-lehtisiä ohikulkijoille!

Keijona
Seuraa 
Viestejä8860
Liittynyt13.3.2015

Edit

Keijona kirjoitti:
Asiaan perehtymättömänä totean vain, että rohkealta ja ennakkoluulomatomalta näkemukseltä ja haasteelta vaikuttaa. olettaisin että monen  vakipalstalaisten vakiovastaus on standardiintakertujan normi:"Olet tyhmä, en ymmärrä sinua." 

Mutta johtuisiko ahdistuksen kasvu siitä, että ei laajenisikkaan vaan tihentyisi.

tammukka
Seuraa 
Viestejä3341
Liittynyt9.5.2010

Keijona kirjoitti:
Asiaan perehtymättömänä totean vain, että rohkealta ja ennakkoluulomatomalta näkemukseltä ja haasteelta vaikuttaa, joten vakipalstalaisten vakiovastaus on standardiintakertujan normi:"Olet tyhmä, en ymmärrä sinua." 

Mistä tiedät kun et ole perehtynyt ? Ai niin, olethan navetta-himanen ja omasta mielestäsi fiksu. En tosin enää näin Joulun jäljiltä ole varma oletko vielä lahjaton.

WSolsticeHOu
Seuraa 
Viestejä3618
Liittynyt3.1.2016

Keijona kirjoitti:

On jo korkea aika että joku kyseenalaistaa tosissaan nämä ihmisen hatustaan tempaisemat käsitteet.

Videoita on tarkoitus työstää enemmänkin ajan kanssa.

Ps. Kysykää näiltä ns. asiantuntijoilta miksi he uskovat käsitteisiin joita ihminen ei voi ymmärtää.

Rakkautta
1039

ovolo
Seuraa 
Viestejä5679
Liittynyt7.7.2007

WSolsticeHOu kirjoitti:

Ps. Kysykää näiltä ns. asiantuntijoilta miksi he uskovat käsitteisiin joita ihminen ei voi ymmärtää.

Tarkoitat kai: Ps. Kysykää näiltä ns. asiantuntijoilta miksi he uskovat käsitteisiin, joita kiertokoulun käynyt, oppimaton ja osp:hen sairaalloisesti fiksioitunut ihminen ei voi ymmärtää. Mielestäni vastaus on ihan selvä, mutta enpä taida kertoa. Jos sulla on kotona peili, niin vilkaise peilistä. That's it!

asdf
Seuraa 
Viestejä11382
Liittynyt16.3.2005

WSolsticeHOu kirjoitti:

Rakkautta
1039

Oletko Jukka kirjoittanut tästä haasteestasi Enavistille, Valtaojalle ja Räsäselle? Vai oletatko vain, että he käyvät täällä päivystämässä siltä varalta, että joku esittää haasteita?

Varmaan tiedät, että tuo ajatuksesi on tieteellisessä mielessä täysin vailla perusteita, mutta Valtaoja saattaisi jopa muutamalla sanalla vastata, jos hänelle kirjoitat. Itse olen saanut Valtaojalta aina vastauksen, jos on ollut jotain kysyttävää. Minun kysymykseni ovat olleet vähän spesifisempiä kuin osp. Tietysti, kuten olet varmasti monesti lukenut, tuossa osp-ajatuksessasi ei ole oikein mitään, millä sen voisi falsifioida, eli se ei klassisen määritelmän mukaan ole edes väärin. Siinä mielessä haasteesesi on hankalahkoa vastata.

Mutta onko tuo laajeneva avaruus jotain, jota sinulle ei olisi selitetty kymmeniä kertoja, vai vain jotain, jota sinulle on selitetty kymmeniä kertoja, mutta et silti ole ymmärtänyt?

Eusa
Seuraa 
Viestejä14357
Liittynyt16.2.2011

Ihminen ymmärtää tieteen metodin ja käsitteistön, Onnettoman Sopertelun Pioneeri ei.

Hienorakennevakio suoraan vapausasteista: 1 / (1^0+2^1+3^2+5^3+1^0/2^1*3^2/5^3) = 1 / 137,036

WSolsticeHOu
Seuraa 
Viestejä3618
Liittynyt3.1.2016

asdf kirjoitti:
WSolsticeHOu kirjoitti:

Rakkautta
1039

Oletko Jukka kirjoittanut tästä haasteestasi Enavistille, Valtaojalle ja Räsäselle? Vai oletatko vain, että he käyvät täällä päivystämässä siltä varalta, että joku esittää haasteita?

Varmaan tiedät, että tuo ajatuksesi on tieteellisessä mielessä täysin vailla perusteita, mutta Valtaoja saattaisi jopa muutamalla sanalla vastata, jos hänelle kirjoitat. Itse olen saanut Valtaojalta aina vastauksen, jos on ollut jotain kysyttävää. Minun kysymykseni ovat olleet vähän spesifisempiä kuin osp. Tietysti, kuten olet varmasti monesti lukenut, tuossa osp-ajatuksessasi ei ole oikein mitään, millä sen voisi falsifioida, eli se ei klassisen määritelmän mukaan ole edes väärin. Siinä mielessä haasteesesi on hankalahkoa vastata.

Mutta onko tuo laajeneva avaruus jotain, jota sinulle ei olisi selitetty kymmeniä kertoja, vai vain jotain, jota sinulle on selitetty kymmeniä kertoja, mutta et silti ole ymmärtänyt?

Olet väärässä. Kun kaukoputket paranevat, ihminen tulee näkemään että galaksit ovat aikoinaan syntyneet sisältä ulos päin.

Jos näin ei havaita, niin silloin minä olen väärässä.

Tiesitkö että vanhat teoriat työntyivät jo uusiksi? Galaksien keskusten supermassiivisia kohteita on havaittu niin nuoressa näkyvässä maailmankaikkeudessa, että teoriat menivät siltä osin jo kertaalleen uusiksi. Nyt niiden syntymää yritetään jo selittää eri tavalla kuin aikaisemmin.

Rakkautta
1039

tammukka
Seuraa 
Viestejä3341
Liittynyt9.5.2010

WSolsticeHOu kirjoitti:
asdf kirjoitti:
WSolsticeHOu kirjoitti:

Rakkautta
1039

Olet väärässä. Kun kaukoputket paranevat, ihminen tulee näkemään että galaksit ovat aikoinaan syntyneet sisältä ulos päin.

Tiesitkö että vanhat teoriat työntyivät jo uusiksi? Galaksien keskusten supermassiivisia kohteita on havaittu niin nuoressa näkyvässä maailmankaikkeudessa, että teoriat menivät siltä osin jo kertaalleen uusiksi. Nyt niiden syntymää yritetään jo selittää eri tavalla kuin aikaisemmin.

Rakkautta
1039

Tiede kyllä menee eteenpäin mutta sinun "hoksauksilla" ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä. Ei senkään jälkeen että osaat näköjään nimetä muutaman suomalaisen tieteentekijän.

WSolsticeHOu
Seuraa 
Viestejä3618
Liittynyt3.1.2016

tammukka kirjoitti:
WSolsticeHOu kirjoitti:
asdf kirjoitti:
WSolsticeHOu kirjoitti:

Rakkautta
1039

Rakkautta
1039

Tiede kyllä menee eteenpäin mutta sinun "hoksauksilla" ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä. Ei senkään jälkeen että osaat näköjään nimetä muutaman suomalaisen tieteentekijän.

Olet oikeassa.

Katsos kun tällä hetkellä alkuräjähdysteoriaan uskovat työntyvät täysin väärään suuntaan ja eteenpäin työntyminen vie heitä aina vain kauemmaksi siitä miten maailmankaikkeus oikeasti toimii.

Rakkautta
1039

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36422
Liittynyt6.12.2009

"Suljetulla osastolla käytiin mielettömän hienoja keskusteluita, joita Juha Hurme on jalostanut näytelmään. Repliikit ovat mielikuvitusta. Parhaimmillaan keskustelut olivat aivan Shakespearen-kaltaista tekstiä.

– Yksi potilas oli kirjoittanut lääkemääräyksen ulkopuolelle, että hän on ratkaissut maailmankaikkeuden arvoituksen. Hän oli saanut oivalluksen, että hän on tajunnut kaiken."

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000005022797.html

Mahdollinen kilpailija?

Keijona
Seuraa 
Viestejä8860
Liittynyt13.3.2015

"Oikea vasta on kutiseva avaruus."

Kutkuttavan mahdollinen vaihtoehto, varsinkin kun ihiminen ei edes tiedä mitä tieto on.

https://www.theguardian.com/science/2015/jan/21/-sp-why-cant-worlds-grea...

lisää:

http://io9.gizmodo.com/8-things-we-simply-dont-understand-about-the-huma...

Varsin mielenkiintoinen uusi evoluution kehitysperspektiivi on venäläisellä Tatyana Chernigovskayajta. Kun on huomattu, että ihmisten muisti ja kyky muistaa vähenee teknologian myötä, niin ehkäpä kyky muistaa ja sitäkautta halu kerätä häviaa ihmiseltä tarpeettomana, samalla tavoin kuin  häntä. Ja aivojen primääriseksi tarkoitukseksi myodostuukin kokeminen eikä kokemusten analysointi.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat