Vappupuhe

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vuosikymmenet olemme kokoontuneet samalla, opiskeluaikoina tutustuneella porukalla vappulounaalle vuoron perään jokaisen kotiin.

Tänä vuonna on minun vuoroni pitää Vappupuhe ja hermoni romahtelevat jo nyt kuin hallien katot.

Puheen pitäsi käsitellä jotain keväistä aihetta, olla epätavallinen ja hauska.
Nyt tuntuu, että olen aivan aiheista tyhjä Vanhat vitsini olen kertonut jo monesti enkä uusia keksi, en edes aihetta.

Auttakee Mummoa ja keksikää minulle hauska puhe.

Kommentit (14)

Vierailija

Pah, Keskikaupungilla ei voi ottaa askeltakaan ilman, että Julkkua tungetaan väkisin ostettavaksi. Eikä siinä ole enää moneen vuoteen ollut hauskoja juttuja. Kiitos kuitenkin ystävällisyydestäsi, Tollukka

Vierailija

Tänä vappunahan voisi löytää mustaa huumoria lintuinfluenssasta. Sehän voi paisuttaa sillipopulaatiota tulevina vappuina. Katastrofia peliin... Baltian ja Etelä-Venäjän metsäpalot riehuvat parhaillaan ja uhkaavat raitista vappua.

Vierailija

Kulki Liisa ( Akimoff) Hakaniemen rantaa, kevät oli ja sade jaksaa, Liisa kastui, tuskastui, ahkerastui, yhtiöityi ja lopulta rikastui. Ei kai kulje Liisa enää Hakaniemen rantaa.

Kuudennen ydivoimalan vaatimien asialle jo ennalta jokseenkin myötämielisen ylkeisön keskuudessa nostattaa kyllä mielialaa. Se sijaan tässäkään yhteydessä ei pidä puhua kuntien yhdistämisestä.

Liisa ja ydinvoima.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Mitä, mitä?
Mummolla hätä?

Kuuleppas neito - anna vaan mennä luontaisella supliikilla, kyllä se siittä.
Kaikki on kuiteskin krapulapäissään (tai kovasti liki), joten eipä leipä ole kummempi kuin näkkileipä.

Kauniisti kevät etenee ja lempi leiskuu ja jos ei niin viinaa vetelee.

Kippistä vaan Mummollekin näin vapun kunniaksi!

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Ehtoota, saunapuhdas Suomen kansa ja Joulumuori.

Luovuin hauskan puheen yrittämisestä. Ajattelin pitää synkän tulikivisaarnan, jospas pelästyisivät kaikki tykkänään raittiiksi.

Kuplajuomaa on jo nautiskeltu hääpäivän kunniaksi. 28 vuotta pitkänmatkanpainia, tehkää perässä nuoriso.

Pappa nukahti Siskaa katsellessaan. Huilatkoon vähän, kohta jatketaan, että vällyt pöllyää!

Vierailija

Minä väsyin TVhen jo ennen Siskaa, tai kesken Urheiluruudun. Luin jotakin jonkin aikaa, ennenkuin kävin nukkumaan.

Siska itse kyllä jo ammuttiin ajat sitten. Teon teki murhaepäillyn pieni tytär, joten teosta ei edes ketään tuomittu. Jäsi silloinkin yksi jakso väliin myös koska luulin sarjan päättyneen. Sitä seuraavasta ilmeni, että
Siskan veli oli komennettu avoimeksi jääneeseen virkaan, poliisikoulun rehtori tai ainakin joku sen opettaja taisi olla.

Itse Siskalta jäi jälkeen eronnut vaimo ja pientä hiukan jo isompi tytär.
Alkoi jo seurustella poikien kanssa. Mm. tästä syystä sen perheen asiat oli aika päättää. Olisi muuttuneet sarjan painopisteet ihan täysin. Poliisikomisarioperheen salatut elämät.

Vierailija

Vaputusta, ystäväiset.

Pappa ja patia pöllytettiin kunnolla, kiitos vaan.

Puheen laatiminen on ollut tuskaa. Runollekin rupesin:

"Sitkein kaikist jäkälist on paisusormikarve.
Vahvin luonnon vaatimuksist sukupuolitarve:"

Tässä vaiheessa Pappa yhdellä armoniskulla lopetti kituvan Pegasos-paran, repi paperini ja piti itse puheen

Aineen voitto hengestä, heh

Vierailija

Mummon runossa on voimaa; vanhaa perinnettä mukaellen ensimmäinen säe ei mitenkään liity seuraavaan ja lukijan aivo saa voimistella. Samanlaisesta rakenteesta esimerkkinä yhtä kulunut kuin vanhakin jollotus:

Rovaniemen markkinoilla oli punatulkku.
Isä huusi avannosta, multa jääty...

Vierailija

Koivun oksaan korkealle
teki peippo pesän.
Tiritiriteijaa, tiritiriteijaa
lauloi kaiken kesän.

Muni munat kirjavaiset
niistä pojat kuori.
Siivet somat untuvaiset
emo armas suori.

Kävi siinä vierahissa
naapurista rastas.
Tule kummiksi, peippo pyysi.
Kernahasti, vastas.

Sitten alkoi laulukoulu
tiri- tiri - teijaa.
Lempeästi kesätuuli
peipon lasta heijaa.

terveiset aurinkoisesta kaivarista se on sitten niinku virallisesti kesä avattu ja ääni käheä

Vierailija
Mummo
Et Lepakko ymmärtänyt ydintä: Sain kun sainkin vyöräytettyä puheenpidon Papalle
Ymmärsin kyllä. Kommentoin vain alkuvoimaista runoa.

Vierailija

Alkuvoimaista ja järisyttävää runoa rustasinkin tavoitteena Papan kauhistaminen ja oma-aloitteinen tehtävänsiirto.

paisusormikarve -sukupuolitarve riimin hoksaaminen sai aikaan toivotun aversioreaktion

Uusimmat

Suosituimmat