Mainonnan mielikuvia ja keinoja

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jokainen ihminen näkee päivässä varmaankin tusinan mainoksia ellei enemmänkin; ulkomainontaa, internet, teloevision, radio, sanomaleheet....
Jokainen mainos pyrkii, jollain tavalla tekemään mainostamaansa tuotetta mielekkääksi kuluttajalle. Millaisia mainonnan keinoja pidätte parhaina? Onko vetoomus järki-vai tunnemainontaan parempi? Millaisia kielen keinoja pidätte kaikken hätkähdyttävimpinä?

Kommentit (2)

Vierailija

Yleensä mainoksia ei tule edes luettua. Televisiota en katso, lehteä ei tule kotiin mutta netissä välillä näkee mainoksia.
Yleensä suhtaudun kuitenkin niihin huumorilla. "kaikkea ne kuvitteleekin ihmisten tarvitsevan "

Ainiin. Ja postilaatikossa on tietenkin myös julmetun iso teksti "EI MAINOKSIA".

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005

Jotenkin tuntuu siltä, että suurin osa mainonnasta yrittää vedota kilpailuhenkisempiin ihmisiin. Minulta mainosten sanoma menee yleensä kokonaan ohi.

Mutta jos tarvitsen jotain, ja silloin sattuu tulemaan mainos, harkitsen kyllä mainostettua tuotetta. Yleensä tuollaiset tuotteet ovat jotain rakennustarvikkeita tai vastaavia, joita mainostetaan pääsääntöisesti varsin asiallisesti. Kuiva, paljon teknistä dataa sisältävä mainos on minulle paras. Elintarvikkeissa ja vastaavissa joku Pirkka-lehden tyyppinen yksinkertainen kuva ja hinta toimii parhaiten. Tai sitten joku kiinnostavanoloinen ruokaresepti. Oikeastaan kun ajattelee, nuo kauppaketjujen asiakaslehdet ovat parasta mainontaa. Konstailematonta peruskamaa. Brändituotteita kartan osittain siksi, etten halua maksaa turhaa mainossaastaa.

Aniharvoin sorrun johonkin heräteostoon mainoksen takia. Harrastusvälineitä voisin ehkä ostaa, mutta kun harrastukseni ovat yleensä sellaisia pienen porukan juttuja, että tarvikkeet saa etsiä kiven alta ympäri Eurooppaa, en juurikaan törmää niihin liittyvään mainontaan.

Uusimmat

Suosituimmat