Sivut

Kommentit (41)

Keijona
Seuraa 
Viestejä5649
Liittynyt13.3.2015

Opiskelijoiden laitaminen eri tasoille on selkeästi tasaarvon vastaista. tasa-arvoisessa tilanteessa kaikkien kuuluisi olla samalla ala-arvoisella tasolla. siten maailma kehittyy ala-arvoiseksi ja tasa-arvoiseksi kaikkien osalta.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

wisti
Seuraa 
Viestejä9535
Liittynyt12.2.2013

Keijona kirjoitti:
Opiskelijoiden laitaminen eri tasoille on selkeästi tasaarvon vastaista. tasa-arvoisessa tilanteessa kaikkien kuuluisi olla samalla ala-arvoisella tasolla. siten maailma kehittyy ala-arvoiseksi ja tasa-arvoiseksi kaikkien osalta.

1) Kaikille pitää saada juuri hänelln tasoistaan opetusta. Yhteiskunnan resurssit tulevat näin parhaiten käyttöön.
2) Tasa-arvon nimissä kaikille opetetaan samoin.
3) Lahjakkaat oppilaat kärsivät mertkittävästi, kun eivät saa oikean tason opetusta.
4) Lahjakkain osa oppilaista oppii suomalaisessa peruskoulussa yhtä hyvin kuin lahjakkain viidennes vaikkapa saksalaisessa koulusysteemissä, jossa on meikäläistä vanhaa kansakoulu/oppikoulu vastaava systeemi ollut ainakin näihin päiviin.
5) Suomalainen peruskoulu on hyvä, mutta se voidaan tehdä vielä paremmaksi, kunhan vain muistetaan tehdä ne virheet, mitä muuallakin.

Jatka tästä.

Keijona
Seuraa 
Viestejä5649
Liittynyt13.3.2015

"Jatka tästä."

Jos on kovapäinen tai tyhmä niin sellaiset tarvitsevat enemmän, siis  tukiopetusta päästäkseen samallen (siis tasa-arvoiselle) tasolle. 

Kun kasvatan nuota koiria, niin jotkut yksilöt ei opi millään ilman tuki-opetusta. Kaikkiin kylläkin pätee  sama sääntö, kun oikein kovasti kouluttaa niin oppii kyllä opetettu ja opettajaakin puolustamaan. Periytyvää myös on, jos emä on hyvin koulutettu, niin poikaset matkii ja kouluttautuu lähes omasta tahdostaan.   

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Domestiphobia
Seuraa 
Viestejä631
Liittynyt4.11.2015

Benezet joskus kokeili matematiikan opettamisen aloittamista vasta kuudennella luokalla sillä seurauksella että nämä köyhien alueiden oppilaat (kokeilu ei olisi mennyt läpi Ullanlinnassa) saavuttivat vuodessa korkeamman tason kuin pienestä pitäen matematiikkaa opiskelleet hienostokakarat.

Lisäksi heidän osaamisensa oli huomattavasti syvällisempää, toisin kuin mekaaniseen laskemiseen tottuneiden porvarien, jotka olivat ihan yhtä huonoja soveltamaan matematiikkaa arkipäiväisiin ongelmiin.

Domestiphobia
Seuraa 
Viestejä631
Liittynyt4.11.2015

kretiini kirjoitti:
Mutta suurin viihdearvo syntyi niistä jotka eivät osanneet mitään. Viihdetaiteilijoiden alkuja nääs..

Tarkoittanet opettajia. Fysiikan saralla ollaan siirrytty marmorikuulista Mars-luotaimiin. Kemian saralla alkemiasta kolmipäisiin klooneihin ja kasvatustieteen saralla.. Niin, sasse.

Keijona
Seuraa 
Viestejä5649
Liittynyt13.3.2015

"Benezet joskus kokeili matematiikan opettamisen aloittamista vasta kuudennella luokalla sillä seurauksella että nämä köyhien alueiden oppilaat, saavuttivat vuodessa korkeamman tason kuin pienestä pitäen matematiikkaa opiskelleet hienostokakarat. "

Tarvii tsekata tuo.

Kuten aiemmin olen kertonut, rehtorikaverini mukaan peruskoulujärjestelmän tärkein tarkoitus ei ole opettaa tietoja ja taitoja, vaan kouluttaa yhteiskuntaan sopivia ja sitä palvelevia jäseniä.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Diam
Seuraa 
Viestejä2279
Liittynyt14.9.2006

Siiloihinhan ne kaikki laitetaan, samaan kellonaikaan ja samasta lävestä ne änkeävät, kyllä järjestelmä karsii jyvät akanoista. Ne jotka tottelevat sokeasti järjestelmää, kyllä palkitaan, saavat syödä auktoriteettien kädestä, kunhan eivät mene pörssiyhtiön pajalle töihin, siellä on itku ja hammasten kiristys.

Mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!

Domestiphobia
Seuraa 
Viestejä631
Liittynyt4.11.2015

Keijona kirjoitti:
"Benezet joskus kokeili matematiikan opettamisen aloittamista vasta kuudennella luokalla sillä seurauksella että nämä köyhien alueiden oppilaat, saavuttivat vuodessa korkeamman tason kuin pienestä pitäen matematiikkaa opiskelleet hienostokakarat. "

Tarvii tsekata tuo.

Kuten aiemmin olen kertonut, rehtorikaverini mukaan peruskoulujärjestelmän tärkein tarkoitus ei ole opettaa tietoja ja taitoja, vaan kouluttaa yhteiskuntaan sopivia ja sitä palvelevia jäseniä.

Jos oma rehtorini ei olisi jo kuollut vähemmän yllättäen sydänkohtaukseen, olisin voinut väittää heittäneeni kaveriasi tuolilla.

Keijona
Seuraa 
Viestejä5649
Liittynyt13.3.2015

"järjestelmä karsii jyvät akanoista."  Ja akan omat otetaan käyttöön, hyvät jyvät haaskuuseen.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Domestiphobia
Seuraa 
Viestejä631
Liittynyt4.11.2015

Oppilaskunnan jäsenenä koin sen velvollisuudekseni. No eikai. Se tuli suoraan sydämestä.

Jos lasten hakkaaminen on kasvatustieteen suurin saavutus viimeisen sadan vuoden aikana, niin en lähtisi hirveästi pätemään yhteiskuntavastuulla.

Gilf Anu Kantola kirjoitti muuten Hesarissa tänään tuttuun tapaansa hyvän jutun:

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000005047665.html

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä5198
Liittynyt8.11.2012

Eli koulutus pitää saada epätasaarvoiseksi, että lahjakkaiksi huudetut "kyvyt" pääsisivät yliopistoon vaatimaan tasa-arvoa? Tosin ei tasa-arvoa tietenkään mihinkään millä on väliä muuhun, kuin heidän pikku puuhasteluihinsa. Koska muuten ns. lahjakkaille tulisi ikävä pipi kun pitäisi kohdata reaalimaailma.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat