Seuraa 
Viestejä8879
Liittynyt13.3.2015

Arvoitus kuuluu näin: Jos Teresan tytär on minun tyttäreni äiti, mikä minä olen Teresalle?

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Sivut

Kommentit (25)

Keijona
Seuraa 
Viestejä8879
Liittynyt13.3.2015

Mitä jos tarkennetaan Teresan titteliä:
Jos Teresan(anoppini) tytär on minun tyttäreni äiti, mikä minä olen Teresalle?
Mitä tapahtuu naiskeskeiselle minäminä maailmankuvalle?

tammukka
Seuraa 
Viestejä3341
Liittynyt9.5.2010

Keijona kirjoitti:
Arvoitus kuuluu näin: Jos Teresan tytär on minun tyttäreni äiti, mikä minä olen Teresalle?

Jos arvoituksen Teresa on Keijonan anoppi ja hänen ainoa vävypoikansa  kajahtanut  niin mitä voimme sanoa Keijonasta ?

Keijona
Seuraa 
Viestejä8879
Liittynyt13.3.2015

" mitä voimme sanoa"
voimme havaita, että feminninisyydestä ja pinnallisuudesta kertoo, että kiinnittää huomion kertojaan eikä asiaan pintaan eikä sisältöön. itsekkäät henkilöhtaisuudet sopivatkin siksi paremmin ne naiset palstalle.

molaine
Seuraa 
Viestejä1938
Liittynyt3.8.2011

Kysymykseen on kaksi oikeaa vastausta. Arvoituksen mukana tulee vastausvaihtoehdot, joista kuitenkin puuttuu tuo toinen mahdollisuus. Kertoo mielestäni ennemmin arvoituksen tekijän hölmöydetä, kuin mistään feministien salaliitosta. Yo. vastauksesi tammukalle ei muuten ole loogisesti mielekäs. Jos ajattelet JÄRJELLÄ, niin huomaat itsekin.

Panterarosa: On selvää, että "Partitava kisaa kurupati-kuvaa" ei oikein aukene kehitysmaalaisille N1c- kalmukinperseille.

Keijona
Seuraa 
Viestejä8879
Liittynyt13.3.2015

"Kysymykseen on kaksi oikeaa vastausta."

Aivan oikein, mutta  oikeaksi linkissä väitään olevan  minäminä itse siis tytär, vaikka se voi  yhtä hyvon olla myös se puoliso, siis vävy. Ihmisen itsekkyydestä ja minä ensin ajatelusta esimerkki. 

"ei muuten ole loogisesti mielekäs"

Olen  huono maailmankuvien miellyttäjä.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Keijona kirjoitti:

Aivan oikein, mutta  oikeaksi linkissä väitään olevan  minäminä itse siis tytär, vaikka se voi  yhtä hyvon olla myös se puoliso, siis vävy.

Yleensähän vastaus ei voi olla mikään annettujen vaihtoehtojen ulkopuolelta.
Vai voiko?

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
Liittynyt9.7.2010

Lisäksi on semmoisiakin vastausvaihtoehtoja, jossa lapsen biologinen isä ei ole naimisissa biologisen äidin kanssa, vaan on asumuserossa, avioerossa, avoliitossa tai ei ole koskaan ollutkaan naimissa tai parisuhteessa - lapsi on voinut saada alkunsa vaikka yhdenillan suhteesta tai vaikka raiskauksesta. Silloin ei voida puhua vävyppojasta. Ja lapsi on lisäksi voitu adoptoida, jolloin hänellä on useampi äiti ja ehkä isäkin ((biologinen ja adoptio-). Lapsella voi myös olla kaksi homoisää tai homoäitiä, jolloin toinen (tai molemmat) voi olla adoptiovanhempi. 

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

BCK kirjoitti:
Lisäksi on semmoisiakin vastausvaihtoehtoja, jossa lapsen biologinen isä ei ole naimisissa biologisen äidin kanssa, vaan on asumuserossa, avioerossa, avoliitossa tai ei ole koskaan ollutkaan naimissa tai parisuhteessa - lapsi on voinut saada alkunsa vaikka yhdenillan suhteesta tai vaikka raiskauksesta. Silloin ei voida puhua vävyppojasta. Ja lapsi on lisäksi voitu adoptoida, jolloin hänellä on useampi äiti ja ehkä isäkin ((biologinen ja adoptio-). Lapsella voi myös olla kaksi homoisää tai homoäitiä, jolloin toinen (tai molemmat) voi olla adoptiovanhempi. 

No mutta sehän olisi jo jumalanpilkkaa!

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
Liittynyt9.7.2010

Keijona kirjoitti:

Aivan oikein, mutta  oikeaksi linkissä väitään olevan  minäminä itse siis tytär, vaikka se voi  yhtä hyvon olla myös se puoliso, siis vävy. Ihmisen itsekkyydestä ja minä ensin ajatelusta esimerkki. 

"ei muuten ole loogisesti mielekäs"

Olen  huono maailmankuvien miellyttäjä.

Minulla tuli ensiksi mieleen vastausvaihtoehto "appipoika", kun en millään muistanut "vävy"-sanaa. Mitä se kertoo minusta, paitsi jonkinasteista dementianalkua ehkä? Mitä se kertoo sinusta, että sinä et tullut ajatelleeksi, että on monia muitakin vastausvaihtoehtoja, ks. edellinen viestini?

molaine
Seuraa 
Viestejä1938
Liittynyt3.8.2011

Kyllä mäkin jouduin sitä vävy-sanaa miettimään pitkään. Ehkä se siksi jäi tuosta alkuperäisestä vastauksestakin pois :D. Ja totta vie, tuo vävy ei kuvaile kaikkia biologisia tai adoption kautta mahdollisia vanhemmuus-skenaarioita. Ne ovat tosiaan jumalan- tai vähintään luonnojärjestyksen vastaisia kuitenkin ja sitäkautta keskustelun ulkopuolella.

Panterarosa: On selvää, että "Partitava kisaa kurupati-kuvaa" ei oikein aukene kehitysmaalaisille N1c- kalmukinperseille.

Keijona
Seuraa 
Viestejä8879
Liittynyt13.3.2015

"Yleensähän vastaus ei voi olla mikään annettujen vaihtoehtojen ulkopuolelta.
Vai voiko?"

Oliko tuo kenties sellainen  kompakysymys ?

MooM
Seuraa 
Viestejä6057
Liittynyt29.6.2012

Keijona kirjoitti:

tuohon on kolme mahdollista vastausta: vävy, miniä tai tytär. Itselleni tuli ensin mieleen tuo miniä, koska kysyjä oli Keijona, joka odotti saavansa paheksuttavia vastauksia. Minäminä-itsekkäät feministilesbot ja vielä viattoman lapsen vanhempina oli pahinta, mitä saatoin tuohon kuvitella haettavan.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Keijona kirjoitti:
"Yleensähän vastaus ei voi olla mikään annettujen vaihtoehtojen ulkopuolelta.
Vai voiko?"

Oliko tuo kenties sellainen  kompakysymys ?

Ei ollut. Oli ihan tavallinen kysymys vain.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat