Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Aamupostin mielipidepalstalla kuohuu: Riihimäen Prismassa ostoksilla ollut nainen kertoo järkyttyneenä bonganneensa kaupassa munanvaihtajan.

Munanvaihtajan motiiveista ei ole tarkempaa tietoa.

– Olimme torstaina aamupäivällä Riksun Prismassa ostoksilla. Ällistyksemme oli suuri. Keski-ikäinen mies otti kananmunarasian. Otti toisenkin. Ei siinä mitään. Mutta. Hän vaihtoi munia rasiasta toiseen eli siihen minkä otti mukaansa. Kyllä on härskiä meininkiä, nimimerkki On aikoihin eletty toteaa palstalla.

"Naama on muistissa"
Munanvaihtajan on syytä pitää varansa, sillä tarkkasilmäinen asiakas kertoo rekisteröineensä tarkkaan miehen kasvonpiirteet.

– Munanvaihtajan naama on muistissa ja jos seuraavan kerran näemme vastaavaa, ilmoitamme asiasta vartijalle.

www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/ap-riihimaen-prismassa-nahty-keski...

Sivut

Kommentit (48)

mdmx
Seuraa 
Viestejä5260
Liittynyt23.11.2009

On se törkeetä kertakaikkiaan.

Mulla on tapana avata munakenno ja katsoo ettei oo rikkinäisiä/hirveen paskasia munia. Oon munankyylääjä.

MooM
Seuraa 
Viestejä6937
Liittynyt29.6.2012

Ab Surd Oy kirjoitti:
Hankin munani pyllylämpiminä. Ei haittaa vaikka olisivat hieman kakkaisiakin, pyyhkimällä se lähtee pois.

Jotenkin pervessi mielikuva. Yhyh. 

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

MooM kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Hankin munani pyllylämpiminä. Ei haittaa vaikka olisivat hieman kakkaisiakin, pyyhkimällä se lähtee pois.

Kun absurdi kertoi muuttaneensa maalle takaisin, oletin että hän alkaa syömään munat kuorineen.
En tietysti tiedä, saattaahan hän niin tehdäkin. Minäkin syön omenat pääsääntöisesti kuorimatta.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Ab Surd Oy kirjoitti:

Kauan se kesti, mutta vihdoinkin tulit kaapista ulos.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

wisti
Seuraa 
Viestejä12446
Liittynyt12.2.2013

Minä ihmettelen vaikkapa omenanvaihtajia. Toinen puoli ostajista pyörittelee täysin moitteettomia hedelmiä käsissään ja ottaa joka toisen.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä10965
Liittynyt13.7.2015

Uusavuttomat kaupukilaiset luonnostavieraantuneet kukkahattucityekovihreät hölmöt. Munat eivät tule kaupasta vaan kanan perseestä. Ettäs tietätte. Siinä ei ole mitään pervoa.

mdmx
Seuraa 
Viestejä5260
Liittynyt23.11.2009

Ab Surd Oy kirjoitti:

Tuore pyllylämmin kakka varmaan lähteekin, mutta pahasti kuivuneena ei enää kevyt pyyhkiminen riitä. Eikä sitä oikein jaksais kynsillä rapsutella.

Oon tullu pitkällisen optimoinnin kautta siihen tulokseen et pienempi vaiva on kurkata ennen ostopäätöstä munien kunto. Joskus on  särkyneitäkin seassa.

mdmx
Seuraa 
Viestejä5260
Liittynyt23.11.2009

wisti kirjoitti:
Minä ihmettelen vaikkapa omenanvaihtajia. Toinen puoli ostajista pyörittelee täysin moitteettomia hedelmiä käsissään ja ottaa joka toisen.

Mä ihmettelen ihmisiä jotka esim tomaatteja ostaessaan lappaa vaan tavaraa pussiin, ja puolet on ylikypsiä lähes mätiä.

Mut sit päädyin siihen et parempi niin, muuten hinnat olis vitusti korkeempia.

Vierailija

Ab Surd Oy kirjoitti:
Uusavuttomat kaupukilaiset luonnostavieraantuneet kukkahattucityekovihreät hölmöt. Munat eivät tule kaupasta vaan kanan perseestä. Ettäs tietätte. Siinä ei ole mitään pervoa.

Kanalla ei ole persettä, havukka-ahon ajattelija.

Vierailija

mdmx kirjoitti:
wisti kirjoitti:

Mä ihmettelen ihmisiä jotka esim tomaatteja ostaessaan lappaa vaan tavaraa pussiin, ja puolet on ylikypsiä lähes mätiä.

Mut sit päädyin siihen et parempi niin, muuten hinnat olis vitusti korkeempia.

Mä otan kaikenlaisia tomaatteja, niin on aina sopivan kypsä kaapissa.

NytRiitti
Seuraa 
Viestejä2851
Liittynyt12.9.2012

CE-hyväksytty kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:

Kun absurdi kertoi muuttaneensa maalle takaisin, oletin että hän alkaa syömään munat kuorineen.
En tietysti tiedä, saattaahan hän niin tehdäkin. Minäkin syön omenat pääsääntöisesti kuorimatta.

Mutta syöttekö kakit  eli persimonit kuorimatta ?

Vierailija

Prinssi Charleski syö joka aamu yhden munan, mutta koska palvelusväki ei tiedä koskaan millaisen se milloinkin haluaa, niin ne joutuu keittämään kymmenen eri kypsyysasteista munaa varmuuden vuoksi.

MooM
Seuraa 
Viestejä6937
Liittynyt29.6.2012

mdmx kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:

Tuore pyllylämmin kakka varmaan lähteekin, mutta pahasti kuivuneena ei enää kevyt pyyhkiminen riitä. Eikä sitä oikein jaksais kynsillä rapsutella.

Mulla on tapana kuoria munat. Mutta joo, esim. munien keitinveteen ei kyllä kaipaa mitään makroskooppisia paskahiutaleita, vaikka kuinka olisi kuolleeksi kuivuneet ja vielä keitetty ne bakteerit.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä10965
Liittynyt13.7.2015

mdmx kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:

Oon tullu pitkällisen optimoinnin kautta siihen tulokseen et pienempi vaiva on kurkata ennen ostopäätöstä munien kunto. Joskus on  särkyneitäkin seassa.

Se on kyllä totta. Särkynyt muna on pilalla eikä sellaista kannata ostaa. Tosin se pitkällinen optimointipuolil vähän epäilyttää. Luulen, että todennäköisyys särkyneen munan bongaamiseen on niin vähäinen, että rahallinen menetys tai ajan hukka sellaiseen törmäämisessä vasta kotona on vähäisempi kuin jokaisen munakennon ylimääräinen tarkastuskerta kaupassa. Varsinkin jos pysäköinti on maksullista. 

Kakkainen muna on kuitenkin ihan käyttökelpoinen jos köntsää on vain vähän, kuten normien mukaan kauppamyytävissä munissa saa olla - siihenkin on laatukriteerinsä. Ei sitä tarvitse edes itse puhdistaa, ellei tosiaan syö munia kuorineen. Yleensä kun niitä ei syödä kuorineen eikä kuoria käytetä ruoanvalmistukseen. Kuori on kuitenkin kakkatiivis, suojaahan se siitetyssä munassa kehittyvää kanan alkiotakin kakkainfektioilta täydellisesti. Eli kakkaa ei mene munan sisään jos kuori vain kestää ehjänä. Keitettäessä se voi joskus haljeta, jolloin teoriassa keitinveteen liuennutta kakkaa voisi päätyä munan kautta suuhunkin. Tämä yleensä kuitenkin on vältettävissä varovaisella munan käsittelyllä ja viime kädessä riittää kun jättää haljenneet vain laittamatta suuhun. Vähäinen määrä kakkaa toisaalta ei varsinkaan keitettynä ole mitenkään haitallista nautittunakaan. Tai siis syötynä, ei siitä pakko nauttia ole. Helpommin ja haitallisempia juttuja saanee elimistöönsä vihanneksista ja juureksista, varsinkin kypsentämättömistä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat