Sivut

Kommentit (24)

TeeSi
Seuraa 
Viestejä148
Liittynyt27.5.2015

Pörsänmäkeen syrjätaloon kesällä.. hiljasta ja nukun PUTKEEN 4vrk
... oon kuin uus jäniksen poikanen!
Ihme nykymaailma, KEHO kokoaika hälytystilassa!
No viikko siellä ja ei vaan jaksa et mtn ei tapahu!

Kurkö
Seuraa 
Viestejä175
Liittynyt16.10.2013

Olen huomannut itsessäni sen, ettei päivän pimeneminen itsessään väsytä minua, vaan se on pikemminkin siitä kiinni kuinka monta tuntia on ollut hereillä. Minulla se on noin 18-tuntia, jonka jälkeen koen itseni uniseksi ja oikeasti väsyneeksi. Verraten vaikka 14-16 tuntiin, en pysty edes kirjaa lukemaan viitta minuuttia pitempään, kun sanat mielessäni kangistuvat ja pääkoppa vaatii unta. Yleensä nukun 6 - 7 tuntia, klo 03:30 - 05:00 välillä riippuen onko työpäivä vai viikonloppu. Väsynyt olen aluksi. En tosin jää sänkyyn makaamaan, vaan nopeasti nousen ylös ja kytken valot päälle. Ja tämä valo jotenkin karkottaa väsymyksen tiehensä hetkessä. Usein herään kyllä virkeänä.

Siis, entä jos herään virkeänä 6-tunnin unien jälkeen, pitäisikö minun pakottaa itseni nukkumaan ne ylimääräiset 2-tuntia väkisin?  

Mielestäni se, että ihmisen pitäisi nukkua juuri se 8-tuntia päivässä aina ja ikuisesti on järjetöntä. Tietty se on ihmisestä kiinni, mutta tunti sinne tai tänne ei pitäisi vaikuttaa mitenkään terveydellisesti. Aika heikolla pohjalla ihminen on jos se vaikuttaisi. Kyse on pikemminkin siitä kiinni mitä tekee heräämisen jälkeen. En ole ainakaan omassa muistissani todennut ongelmia. Se on pikemminkin paranemaan päin. Ja tuskin ihminen ennenkään on aina nukkunut sen maagisen 8-tuntia. Jopa silloinkaan kun kelloja ei vielä ollut.  Ja nyt kun tutkijat ja asiantuntijat sanovat, että se 8-tuntia on se normaali uniaika, osa ihmisistä, jotka hermoilevat jo muutenkin ties mistä, hermostuvat lisää kun eivät millään kykene täyttämään sitä 8-tuntia.

Siis, entä jos herään virkeänä 6-tunnin unien jälkeen, pitäisikö minun pakottaa itseni nukkumaan ne ylimääräiset 2-tuntia väkisin?  

''Mikään ei ole niin varmaa, kuin epävarmaa.''

Eusa
Seuraa 
Viestejä12789
Liittynyt16.2.2011

Toissa yönä 3 h unet. Lievä univelka tuntui. Viime yön melkein 5 h vaikuttaa kuitanneen. No, illastahan tuo selviää...

Hienorakennevakio suoraan vapausasteista: 1 / (1^0+2^1+3^2+5^3+1^0/2^1*3^2/5^3) = 1 / 137,036

ksuomala
Seuraa 
Viestejä1570
Liittynyt30.3.2014

Tuli tässä mieleen et aika jännä tuo promille-läppä kun tuota niissä työkokeiluissa missä olen ollut niin on muistettu tähdentää että kännissä tai krapulassa eiole mitään asiaa saapua mestoille.

kretiini
Seuraa 
Viestejä1123
Liittynyt30.1.2015

Japi111 kirjoitti:
Eikö tämä todettu jo Kummelissa. " Kuolema kuittaa univelan "

I'll Sleep When I'm Dead (Bon Jovi song)

Tästä tuo vitsi ainakin meillä kaveripiirissä lähti.

Darwinismi on kuollut

Minijehova
Seuraa 
Viestejä1064
Liittynyt10.10.2011

Japi111 kirjoitti:
Eikö tämä todettu jo Kummelissa. " Kuolema kuittaa univelan "

Joka on muunnos alkuperäisestä kuolema kuittaa huumevelat (joskus pelivelat).

On sen huomannut että kunnon univelkaa saa nukkua kaksikin viikkoa pois, ennen kuin taas jo itsestäänkin tuntuu normaalinopeuksiselta.

Ah, this is obviously some strange usage of the word 'safe' that I wasn't previously aware of.

kretiini
Seuraa 
Viestejä1123
Liittynyt30.1.2015

Eusa kirjoitti:
Toissa yönä 3 h unet. Lievä univelka tuntui. Viime yön melkein 5 h vaikuttaa kuitanneen. No, illastahan tuo selviää...

Olet sankari.

Darwinismi on kuollut

Eusa
Seuraa 
Viestejä12789
Liittynyt16.2.2011

kretiini kirjoitti:
Eusa kirjoitti:

Olet sankari.

Mitä sankaruutta on vähäunisuudessa? Nyt ajattelin laittaa maate. Hyvää yötä ja kaunista unta itse kullekin!

Hienorakennevakio suoraan vapausasteista: 1 / (1^0+2^1+3^2+5^3+1^0/2^1*3^2/5^3) = 1 / 137,036

Raspu
Seuraa 
Viestejä8358
Liittynyt12.7.2010

Mä nukun paljon. 8 tuntia yössä. Viikonloppuna ehkä enemmän.
Normisti herää sen n.8 tunnin jälkeen, mutta sängyssä vaan on kiva pötkötellä.
Joskus pötköttelen sen pari tuntia vielä päälle silmät kiinni, mutta en varsinaisesti nuku. 

Jos on otettu reippaammin alko edellisenä iltana niin en edes yritä herätä vaan nukun sen mikä tuntuu sopivalta, haukkaan jotain ja pötköttelen lisää.

Raspu
Seuraa 
Viestejä8358
Liittynyt12.7.2010

Eusa kirjoitti:

Carter palstalta oli muistaakseni lyhyt nukkuja myöskin.

Oletko selvittänyt mistä vähäunisuutesi johtuu tai onko fyysisiä oireita?

Opittu tapa vaiko luonnon sanelema juttu?

Eräs opettajani kertoi aikanaan että oli opetellut nukkumaan vähän.

AkuAnkka
Seuraa 
Viestejä2126
Liittynyt13.3.2017

Tehdessäni 3-pyöräisen sähköauton protoa...suoritin 3 x 24 työpäivän putkeen välillä nukuin hyvin....5 tuntia riittää.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat