Seuraa 
Viestejä1787
Liittynyt16.4.2016

Onko sinulla pumppu/pumppuja?
Kauanko on toiminut? Onko toiminut odotustesi mukaisesti?
Tänne kaikenlaista keskustelua näistä mahtavista? vehkeistä.

Itse hankin hiljattain ensimmäisen pumppuni ja sähkönkulutus tippui n.50%. Toivottavasti jatkuu näin loistavana tämä meno ja pumppu kestää pitkään.. :)

Kommentit (8)

Justis
Seuraa 
Viestejä445
Liittynyt10.12.2014

Ensimmäisen pumppuni olen ostanut vuonna 2003 ja sen jälkeen niitä on laitettu varmaan kymmenkunta. Tällä hetkellä omassa käytössä on 5 pumppua. Vanhin on vuodelta 2008 Mitsu FD35 ja tuorein lienee 2014 asennettu Ultimate (Midea). Mitsua lukuunottamatta ole asentanut pumppuni itse. Hyvin ovat toimineet. Yhdestä Mideasta meni sisäyksikön laakerit vaihtoon, oli sen verran ikävä ääni. Maksoivat muistaakseni 6 euroa mutta aiheitti 3 tunnin ähläämisen mutta nyt on taas hiljainen. Vuonna 2010 asennettu Midea  kulutti vain 1/3 verrattuna suoraan sähköön kun tuossa hieman testailin.

Principia
Seuraa 
Viestejä1787
Liittynyt16.4.2016

Sullapa on paljon tiloja lämmitettävänä..
Asennatko pumppuja työksesi kenties?
Aika hitonmoinen hyötysuhde tuo 1/3. On ollut aika optimi lämpötila ulkona..

Justis
Seuraa 
Viestejä445
Liittynyt10.12.2014

No kun on noita kiinteistöjä siunaantunut. Tulonhankkimista vartenhan ne. Kun huomasin että laittamalla halpispumpun itse se tienaa itsensä takaisin jopa vuodessa niin silloin niitä on laitettu sellaiseen paikkaan jota lämmittää pitää.

En asenna työkseni. Olen rikollinen, ei mulla ole kylmäainelupiakaan. Mutta pumpun asennus on sen verran yksinkertainen toimenpide että se nyt sujuu normaaleilla järjen ja kädentaidoilla varustetulta, edes vähän laiteasennusta tehneeltä ihmiseltä helposti. Hankalinta on liittää putket sisäyksikköön kiinni kun siellä se tila on rajallista. Muuta erikoistyökalua ei välttämättä tarvi kuin tyhjiöintipumpun ja sellaisen voi ostaa alle satasella.

Eihän hyötysuhde tuo nyt mikään hurja ole mutta 7 vuotta vanhalle kiinan ihmeelle ihan ok. Lämpotila vaihteli tuolloin 0 ja -3 välillä. Mulla on pumpun pistorasiassa aina kulutusmittari kiinni. Nyt laitoin siihen 2 kw lämpöpuhaltimen ja pidin sillä mökkiä lämpoisenä. Pumppu vei 7 kWh ja puhallin 20 kWh vuorokaudessa. Sähkölasku ei tietenkään pienentynyt yhtä paljon kun muitakin sähkölaitteita on  mutta lämmityksessä säästi tuon verran.

Justis
Seuraa 
Viestejä445
Liittynyt10.12.2014

16LA kirjoitti:
Ei tainnu kellään normaali-ihmisellä olla, noita pellevirityksiä / kokemuksia en kaipaa!

Pelleviritys? Pellekokeilu? Mitähän tällä mahdat tarkoittaa?

Principia
Seuraa 
Viestejä1787
Liittynyt16.4.2016

16LA kirjoitti:
Ei tainnu kellään normaali-ihmisellä olla, noita pellevirityksiä / kokemuksia en kaipaa!

ILP on pelleviritys vain sellaisille jotka niistä ei mitän ymmärrä.. 🙄

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat