Seuraa 
Viestejä3618
Liittynyt3.1.2016

Aiheisiini työntyy niin paljon trolleja että itse asia hukkuu heidän trolliviestien sekaan.

Usein juuri siksi joudun avaamaan uuden aiheen.

Silloin voin nostaa esille trolliviestien joukosta minulle tärkeän kysymyksen.

Nyt katsotaan kenellä on munaa.

Heti kun lopetatte turhan työntymisen aiheisiini, ei minun enää tarvitse availla aina vain uusia ja uusia aiheita.

ovolon, JPI:n, Veli H:n, Moomin ja Neutronin ei senkään takia tarvitse työntyä aiheisiini, koska en heidän viestejään ole pitkään aikaan lukenut, enkä lue.

Luulisi järkevän ihmisen silloin ymmärtävän ettei ole tervetullut spämmäämään toisen aiheisiin.

Vain he ovat tervetulleita jotka kykenevät asialliseen keskusteluun.

Jos onnistuu, on itsestään selvää etten availe uusia aiheita lähellekään samaan tahtiin.

Ok, tehdään tieteellinen koe.

Pystyvätkö tyypit olemaan häiritsemättä aiheitani?

It is up to you.

Kiitos.

Rakkautta
1039

Työnnytään saman tien itse asiaan.

Miten joku mikä liikkuu avaruudessa, voisi olla sitä avaruutta jossa se itse liikkuu?

Liike tapahtuu aina avaruudessa ja se mikä liikkuu, on jotakin muuta kuin avaruutta.

Miksi avaruus koostuisi erillisistä liikkuvista systeemeistä?

Jos koostuisi, olisi muuttuva avaruus jotakin samanlaista kuin aine on.

Miksi aine muuttuisi avaruudessa joka muuttuu jossakin tausta-avaruudessa?

Rakkautta
1039

Tähän odotan asiallisia vastauksia.

Rakkautta
1039

Ikuista kierrätystä. Mr. Nice Pressure

Sivut

Kommentit (82)

o_turunen
Seuraa 
Viestejä11913
Liittynyt16.3.2005

Mahtaako W:n ketjuihin lähetettyjen vastausten laatu paljonkin W:n aloittamien ketjujen määrään?

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

jarppah
Seuraa 
Viestejä1140
Liittynyt12.7.2016

WSolsticeHOu kirjoitti:
Aiheisiini työntyy niin paljon trolleja että itse asia hukkuu heidän trolliviestien sekaan.

Usein juuri siksi joudun avaamaan uuden aiheen.

Silloin voin nostaa esille trolliviestien joukosta minulle tärkeän kysymyksen.

Nyt katsotaan kenellä on munaa.

Heti kun lopetatte turhan työntymisen aiheisiini, ei minun enää tarvitse availla aina vain uusia ja uusia aiheita.

ovolon, JPI:n, Veli H:n, Moomin ja Neutronin ei senkään takia tarvitse työntyä aiheisiini, koska en heidän viestejään ole pitkään aikaan lukenut, enkä lue.

Luulisi järkevän ihmisen silloin ymmärtävän ettei ole tervetullut spämmäämään toisen aiheisiin.

Vain he ovat tervetulleita jotka kykenevät asialliseen keskusteluun.

Jos onnistuu, on itsestään selvää etten availe uusia aiheita lähellekään samaan tahtiin.

Ok, tehdään tieteellinen koe.

Pystyvätkö tyypit olemaan häiritsemättä aiheitani?

It is up to you.

Kiitos.

Rakkautta
1039

Työnnytään saman tien itse asiaan.

Miten joku mikä liikkuu avaruudessa, voisi olla sitä avaruutta jossa se itse liikkuu?

Voihan jääpalakin liikkua vedessä kelluessaan. No huono mutta vertaus kuitenkin. Mistä aine sitten on koostunut kun materiaaleja ei ole? On vain avaruuden geometriaa..
[/quote]
Liike tapahtuu aina avaruudessa ja se mikä liikkuu, on jotakin muuta kuin avaruutta.
[/quote]
Miksi? Oletetaan gravitaation olevan avaruuden geometriaa, kyllähän se kappaleiden vaikutuskenttänä säilyy vaikka kappale liikkuisi.
[/quote]
Miksi avaruus koostuisi erillisistä liikkuvista systeemeistä?
[/quote]
Eihän avaruus aineesta voi sanoa koostuvan vaikka aine avaruudessa liikkuisikin.
[/quote]
Jos koostuisi, olisi muuttuva avaruus jotakin samanlaista kuin aine on.
[/quote]
Kylläpähän se vaikuttaisi olevan suuren energiaeron lukittuminen pisteeseen avaruudessa tuo aine.. Mitä muuta se edes voisi olla?
[/quote]
Miksi aine muuttuisi avaruudessa joka muuttuu jossakin tausta-avaruudessa?
☺[/quote]
Riippuu avaruden tilasta.

WSolsticeHOu
Seuraa 
Viestejä3618
Liittynyt3.1.2016

^Voihan jääpalakin liikkua vedessä kelluessaan. No huono mutta vertaus kuitenkin. Mistä aine sitten on koostunut kun materiaaleja ei ole? On vain avaruuden geometriaa.."

Vesi itse liikkuu avaruudessa, kuten jääpalakin. Kun sukellat veteen, työnnyt eteenpäin, syrjäyttäen / työntäen vettä edestäsi.

Samanaikaisesti liikut avaruudessa, mutta avaruutta ei tarvitse syrjäyttää / työntää edestään, koska avaruus ei koostu jostakin joka voisi liikkua jossakin.

Rakkautta
1039

WSolsticeHOu
Seuraa 
Viestejä3618
Liittynyt3.1.2016

[/quote]
"Miksi? Oletetaan gravitaation olevan avaruuden geometriaa, kyllähän se kappaleiden vaikutuskenttänä säilyy vaikka kappale liikkuisi."

Me tiedämme että avaruudessa liikkuu työntävää voimaa joka suunnasta joka suintaan.

Aine itsessään on työntävää voimaa ja kaikki mikä on peräisin aineesta, on työntävää voimaa.

Meidän ei siis tarvitse selittää työntävää voimaa avaruuden geometrialla.

Vain vetävä voima on jouduttu selittämään tällä selittämättömällä avaruuden omalla gaometrialla.

Ja minä väitän että kaikki ilmiöt voidaan selittää sillä että aine ja valo itsessään koostuu laajenevasta työntävästä voimasta.

Ja avaruudessa ulospäin laajenevan systeemin laajenemisen voi kuvailla selkeästi, mutta avaruuden itsensä laajenemista ei.

Me tiedämme että Maapallosta työntyy ulos työntävää voimaa välittäviä tohentymiä ja me tiedämme että Maapalloa kohti työntyy työntävää voimaa välittäviä tihentymiä.

Aineen läpi työntyessään, niistä siirtyy työntävää voimaa aineen erillisiin tihentymiin vain jonkun verran.

Mutta mites tää kaareutuva avaruus?

Sisältääkö kaareutuva avaruus jonkun syvällisemmän selityksen, vai onko niin että aine nyt vaan kaareuttaa avaruutta jotenkin jotenkin ja kaareutunut avaruus kertoo aineelle jotenkin jotenkin miten liikkua?

Ei vaikuta tieteelliseltä.

Matemaattiset kaavat eivät pysty kuvailemaan sitä mihin se avaruuden kaareutuminen perustuu.

Juu juu, aineeseen sen jotenkin väitetään perustuvan, mutta miten?

Rakkautta
1039

jarppah
Seuraa 
Viestejä1140
Liittynyt12.7.2016

WSolsticeHOu kirjoitti:
^Voihan jääpalakin liikkua vedessä kelluessaan. No huono mutta vertaus kuitenkin. Mistä aine sitten on koostunut kun materiaaleja ei ole? On vain avaruuden geometriaa.."

Vesi itse liikkuu avaruudessa, kuten jääpalakin. Kun sukellat veteen, työnnyt eteenpäin, syrjäyttäen / työntäen vettä edestäsi.

Samanaikaisesti liikut avaruudessa, mutta avaruutta ei tarvitse syrjäyttää / työntää edestään, koska avaruus ei koostu jostakin joka voisi liikkua jossakin.

Rakkautta
1039

Avaruus on toki kaikkialla... Jopa aineessa. Jos aine koostuisi jostain eksoottisesta materiaalista pohjimmiltaan, niin miksi tarvittaisiin hiukkaselle antihiukkas paria? Tasaista voidaan muokata epätasaiseksi, mutta vain edellytyksellä että positiivista muutosta vastaavasti samalla syntyy vastakkaisilla arvoilla negatiivinen muutos. Näiden muutosten summa vastaa lähtötilan arvoa.

jarppah
Seuraa 
Viestejä1140
Liittynyt12.7.2016

Mutta annihilaatiossa missä aine ja antiaine annihiloituu paljastuu että antiaine ei koostu "anti"mistään vaan vapautuu energiaa. Jos "valmistus aineksella" olisi luonteeltaan antiominaisuus myös, ei annihilaatiossa tapahtuisi mitään muuta kuin partikkelien katoaminen avaruudesta. Vapautuva energia taasen lienee avaruuden geometriaatasoittuen ympäröivään avaruuteen...

jarppah
Seuraa 
Viestejä1140
Liittynyt12.7.2016

WSolsticeHOu kirjoitti:

"Miksi? Oletetaan gravitaation olevan avaruuden geometriaa, kyllähän se kappaleiden vaikutuskenttänä säilyy vaikka kappale liikkuisi."

Me tiedämme että avaruudessa liikkuu työntävää voimaa joka suunnasta joka suintaan.

Aine itsessään on työntävää voimaa ja kaikki mikä on peräisin aineesta, on työntävää voimaa.

Meidän ei siis tarvitse selittää työntävää voimaa avaruuden geometrialla.

Vain vetävä voima on jouduttu selittämään tällä selittämättömällä avaruuden omalla gaometrialla.

Ja minä väitän että kaikki ilmiöt voidaan selittää sillä että aine ja valo itsessään koostuu laajenevasta työntävästä voimasta.

Ja avaruudessa ulospäin laajenevan systeemin laajenemisen voi kuvailla selkeästi, mutta avaruuden itsensä laajenemista ei.

Me tiedämme että Maapallosta työntyy ulos työntävää voimaa välittäviä tohentymiä ja me tiedämme että Maapalloa kohti työntyy työntävää voimaa välittäviä tihentymiä.

Aineen läpi työntyessään, niistä siirtyy työntävää voimaa aineen erillisiin tihentymiin vain jonkun verran.

Mutta mites tää kaareutuva avaruus?

Sisältääkö kaareutuva avaruus jonkun syvällisemmän selityksen, vai onko niin että aine nyt vaan kaareuttaa avaruutta jotenkin jotenkin ja kaareutunut avaruus kertoo aineelle jotenkin jotenkin miten liikkua?

Ei vaikuta tieteelliseltä.

Matemaattiset kaavat eivät pysty kuvailemaan sitä mihin se avaruuden kaareutuminen perustuu.

Juu juu, aineeseen sen jotenkin väitetään perustuvan, mutta miten?

Rakkautta
1039
☺[/quote]
En olekkaan sitä mieltä että gravitaatio olisi vetävää voimaa, ei sen tarvitse olla sitä sen enempää kuin työntävääkään voimaa. Se on avaruuden geometriaa joka vaikuttaa avaruuden " suoriin" ratoihin. Inertiaa seuraavat kappaleet vain ajautuvat ratojaan pitkin paikallaan pysyessään samoihin pisteisiin tai niitä kohti. Miksi aine sitten avaruutta "muotoilee"? No mietis tasainen alusta jonka keskelle nyppäistään pallukat positiivinen ja samalla negatiivinen, vaikuttaako tämä tasaiseen alustaan kun oletetan ettei reunat voi lähestyä keskustaa?

ovolo
Seuraa 
Viestejä5714
Liittynyt7.7.2007

WSolsticeHOu kirjoitti:

Trollit, rauhoittukaa. Tehdään sopimus.

Rakkautta
1039
☺  

Tapahtuuko sopimuksen allekirjoitus Kuopijon torilla tekemällä kuperkeikkoja ja jakamalla ohikulkijoille osp-lehtisiä? Ja sisältääkö sopimus myös palstan suurimman trollin, eli herra W:n? Alahan väsätä sitä sopimusluonnosta! Ja muista, että  sopimustahan ei voi tehdä yksipuolisesti. Ja sopimuksessa pitäisi olla kohta, jossa määritellään se, kuinka monta kertaa ja kuinka monessa ketjussa samaa (työntyvää & laajenevaa) asiaa voi jankuttaa. Minun mielestä sinun saman (laajenevan) asian toistokiintiö alkaisi olla jo täynnä.

WSolsticeHOu
Seuraa 
Viestejä3618
Liittynyt3.1.2016

jarppah kirjoitti:
WSolsticeHOu kirjoitti:

Rakkautta
1039

Avaruus on toki kaikkialla... Jopa aineessa. Jos aine koostuisi jostain eksoottisesta materiaalista pohjimmiltaan, niin miksi tarvittaisiin hiukkaselle antihiukkas paria? Tasaista voidaan muokata epätasaiseksi, mutta vain edellytyksellä että positiivista muutosta vastaavasti samalla syntyy vastakkaisilla arvoilla negatiivinen muutos. Näiden muutosten summa vastaa lähtötilan arvoa.

Ei aineessa ole avaruutta. Avaruudessa on ainetta jota liikkuu avaruudessa joka suunnasta joka suuntaan.

Aine on jotakin fyysisen konkreettisesti olemassa olevaa joka liikkuu aavatääävaruudessa. Siksi erilaisia aineita voi liikutella avaruydessa ja lisätä seokseen jossa on jo aineita.

Avaruutta ei voi lisätä mihinkään, koska avaruutta ei voi liikutella. Eli avaruus itse ei ole mitään fyysisen konkreettisesti olemassa olevaa ja siksi sillä itsellään ei voi olla geometriaa.

Vain sellaisella systeemillä voi olla muuttuva geometria joka itse koostuu erillisistä systeemeistä jotka liikkuvat avaruudessa suhteessa toisiinsa.

Rakkautta
1039

jarppah
Seuraa 
Viestejä1140
Liittynyt12.7.2016

WSolsticeHOu kirjoitti:
jarppah kirjoitti:
WSolsticeHOu kirjoitti:

Rakkautta
1039

Ei aineessa ole avaruutta. Avaruudessa on ainetta jota liikkuu avaruudessa joka suunnasta joka suuntaan.

Aine on jotakin fyysisen konkreettisesti olemassa olevaa joka liikkuu aavatääävaruudessa. Siksi erilaisia aineita voi liikutella avaruydessa ja lisätä seokseen jossa on jo aineita.

Avaruutta ei voi lisätä mihinkään, koska avaruutta ei voi liikutella. Eli avaruus itse ei ole mitään fyysisen konkreettisesti olemassa olevaa ja siksi sillä itsellään ei voi olla geometriaa.

Vain sellaisella systeemillä voi olla muuttuva geometria joka itse koostuu erillisistä systeemeistä jotka liikkuvat avaruudessa suhteessa toisiinsa.

Rakkautta
1039

Toiselta kantilta katsottuna vain avaruus on olemassa ja kaikki muu on enemmän ja vähemmän väliaikaista, "lainaa".

WSolsticeHOu
Seuraa 
Viestejä3618
Liittynyt3.1.2016

jarppah kirjoitti:
WSolsticeHOu kirjoitti:
jarppah kirjoitti:
WSolsticeHOu kirjoitti:

Rakkautta
1039

Rakkautta
1039

Toiselta kantilta katsottuna vain avaruus on olemassa ja kaikki muu on enemmän ja vähemmän väliaikaista, "lainaa".

Kyllä se fyysisen konkreettisesti olemassa oleva on aina ollut olemassa. Ei sitä voi syntyä tyhjästä hokkus pokkus, eikä se voi koskaan hävitä hokkus pokkus.

Rakkautta
1039

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat