Seuraa 
Viestejä18
Liittynyt24.5.2016

Mihin vuodenaikaan, vuorokauden aikaan ja millaisella säällä pöllöjä olisi parhaiten äänessä?

Kommentit (3)

Hanu Tansku
Seuraa 
Viestejä37
Liittynyt26.2.2017

Paras aika pöllöjen kuuntelua ajatellen alkaa olla käsillä. Täällä meillä Espoossa Matinkylän korkeiden talojen katoilla huuteli huuhkaja jo sunnuntaina 15.1. Alueella on ollut vahva rottakanta, ja myös virusepidemiasta toipuva kanipopulaatio alkaa pikku hiljaa vahvistua. Huuhkajalle tämä tietää hyviä saalistusmaita, eikä ole suuri yllätys jos joltakin Matinkylän kerrostalon kattotasanteelta löytyy tänä keväänä huuhkajan pesä. 

(kopypaste)

Strange lover

Goswell
Seuraa 
Viestejä11638
Liittynyt8.3.2010

Hertta kirjoitti:
 Paras aika pöllöjen kuuntelua ajatellen alkaa olla käsillä. Täällä meillä Espoossa Matinkylän korkeiden talojen katoilla huuteli huuhkaja jo sunnuntaina 15.1. Alueella on ollut vahva rottakanta, ja myös virusepidemiasta toipuva kanipopulaatio alkaa pikku hiljaa vahvistua. Huuhkajalle tämä tietää hyviä saalistusmaita, eikä ole suuri yllätys jos joltakin Matinkylän kerrostalon kattotasanteelta löytyy tänä keväänä huuhkajan pesä. 

(kopypaste)

Jep, juuri nyt, maailskuun loppuun saakka jatkuu, varpuspöllö myöhäisin kukkuja, jaa niin, eihän pöllöt kuku mutta kuitenkin. Tyyni tai lähes tyyni, ei lumisadetta, nollan kahtapuolta muutama aste lämpötilaltaan on paras..  mosaiikkimaisema jossa pellot ja metsät vuorottelee on paras ympäristö, huuhkaja vaatii korkeita mäkiä, pesii niillä mäenrinteillä nääs. Huuhkajan ääni kantaa jopa viitisen  kilometriä, muiden 2-2,5 kilometriä.

Varpuspöllö lurittelee auringon nousun ja laskun aikoihin kuusikoissa.

Lehtopöllö löytyy puistomaisista ympäristöistä parhaiten.

Helmipöllö lymyilee ihan umpi metsistä.

Sarvipöllöjä ollut hyvin tänä vuonna.

Tässä alan asiantuntijan vinkit, minä vain välitin.

Minun mielestä noin.

karahka1
Seuraa 
Viestejä18
Liittynyt24.5.2016

Kiitos vastauksista. Olen nyt pari retkeä tehnyt pöllöjä tarkkaillakseni, mutta ei äänen ääntä. Sinnikkäästi ajattelin jatkaa harrastusta ja päätän että kuulen edes nyt sen huuhkajan sitten.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat