Seuraa 
Viestejä638
Liittynyt11.1.2012

Kommentit (5)

Lentotaidoton
Seuraa 
Viestejä5648
Liittynyt26.3.2005

Ei. Ainakaan vielä. Nyt kerrottuhan on trivialiteetti. TIETYSTI aineella ja antiaineella on jokin sellainen ero, joka aktualisoitui aivan kosmoksen alkuhetkillä (eli se tosiasia että ainetta on ja antiainetta ei). Eli ne tutut Sakharovin ehdot. Eli baryonit, olkoot ainetta tai antiainetta, käyttäytyvät (nyt) samalla lailla (tietysti huomioiden vastakkainen varaus).

Vierailija

Olen joskus miettinyt voisiko niiden välillä olla jotain eroja, mutta ei ole käynyt järkeen miksi voisi. Miten toistensa vastakohtakopiot voisivat erota ominaisuuksiltaan mitenkään. No ilmeisesti voi. Tämä tekee tästä maailmasta entistäkin epäuskottavamman. En kohta enää usko. Mutta veikkaan että mittauksissa ei ole otettu jotakin huomioon ja kyse on väärinkäsityksestä. Tämä materiamaailmamme jotenkin sotkee sitä ja antaa antimaterialle poikkeavia tuloksia. Jos se toistettaisiin antimateriamaailmassa niin samat havainnot toteutuisivat käänteisesti. Lisäksi universumimme vieressä on toinen universumi joka on tämän universumin peilikuva, siellä se kaikki antimateria on. Näin on oltava, emmekä saa siitä ikinä tietoa. 

Lentotaidoton
Seuraa 
Viestejä5648
Liittynyt26.3.2005

Heh heh. Hiukkaskiihdyttimissä tehdään antiainetta joka päivä. Ei vain yksittäisiä hiukkasia. Jopa antiatomeja. Asia ei selity ”väärinkäsityksellä”, nämä käyttäytyvät aivan samalla tavalla. Asia, joka ei nojatuolissa istuen selviä (vaikka kuinka ihmettelisi). Asia vaatii Standarditeorian ulkopuolista teoretisointia. GUT-teorioissa on paljonkin ehdotuksia. Niiden todentaminen nykyteknologialla (kiihdytimet) totaalisen utopistista.

Haamu
Seuraa 
Viestejä638
Liittynyt11.1.2012

Lentotaidoton kirjoitti:
--Nyt kerrottuhan on trivialiteetti.--
Miksi se on trivialiteetti? Minä kun olisin luullut että juuri tällaiset tilanteet joissa teorian (baryonit käyttäytyy samoin) ja havaintojen (baryonien käyttäytymisessä on ero) valillä on ristiriita, kuinka pieni tahansa, olisi aina äärimmäisen kiinnostava ja potentiaalinen merkki jostain uudesta. Ehkä tämä havainto tosiaan on triviaali, minun ymmärrykseni taso aiheesta ei vain ole riittävä, siksi kaipaisinkin hiukan lisää perusteluja.

Eusa
Seuraa 
Viestejä15186
Liittynyt16.2.2011

Haamu kirjoitti:
Lentotaidoton kirjoitti:
--Nyt kerrottuhan on trivialiteetti.--
Miksi se on trivialiteetti? Minä kun olisin luullut että juuri tällaiset tilanteet joissa teorian (baryonit käyttäytyy samoin) ja havaintojen (baryonien käyttäytymisessä on ero) valillä on ristiriita, kuinka pieni tahansa, olisi aina äärimmäisen kiinnostava ja potentiaalinen merkki jostain uudesta. Ehkä tämä havainto tosiaan on triviaali, minun ymmärrykseni taso aiheesta ei vain ole riittävä, siksi kaipaisinkin hiukan lisää perusteluja.

Tuollainen liikekulmapoikkeama viittaa mahdollisesti siihen, että on herkkyyttä ympäristölle. Antihiukkasille ja hiukkasille on tuossa molemmille tavallisen aineen ympäristö. Antiaineen ympäristössä saattaisi hiukkaisilta saada täysin vastaavan kulmapoikkeaman.

Hienorakennevakio suoraan vapausasteista: 1 / (1^0+2^1+3^2+5^3+1^0/2^1*3^2/5^3) = 1 / 137,036

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat