Seuraa 
Viestejä1
Liittynyt23.3.2017

Hei,

Lyhyestä virsi kaunis: olen ollut lääkityksellä vuosia (bipolaariin ja OCD:hen), jotka lopetin n.3kk sitten seinään. Viimeisimmät olivat Abilify+Lito+Sertraliini. Annostukset olivat todella korkeat, koska kukaan ei oikein hoitanut asiaa kunnolla tai ollut perehtynyt asiaan(julkinen terv.hoito). Noiden ohella on ollut muitakin lääkkeitä, jotka olen vaatinut lopettamaan eli hirveät päällekkäisyydet. Elin hirveässä sumussa ja ihan zombina koko ajan. Ei ollut elämänilosta edes puhumista...

Otin kuitenkin yhteyttä terapeuttiin(yksityinen), jotta vältytään manialta tai psykoosilta. Kaikki mennyt loistavasti 3kk ja elämä kirkastunut! Sain aivoni "takaisin". Haluan kuitenkin lievän annostuksen manian ehkäisyyn ja jtn, joka leikkaisi terän pakko-oireiden tuomalta ahdistuneisuudelta. Onko ehdotuksia? Tapaaminen on ensi viikolla ja saan itse ehdottaa sopivaa lääkitystä. Olisiko ehdottaa, mitä lääkeryhmiä tutkisin? Mahd.pienellä lääkityksellä siis haluan jatkaa..

-Candy83

Kommentit (3)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36438
Liittynyt6.12.2009

Mielenkiintoinen löydös (hiiirillä).

Syy vai seurassuhteinen, se on vielä selvittämättä.

"Increased brain acidity in psychiatric disorders

The body's acid/alkaline homeostasis, or maintenance of an adequate pH balance in tissues and organs, is important for good health. An imbalance in pH, particularly a shift toward acidity, is associated with various clinical conditions such as decreased cardiovascular output, respiratory distress, and renal failure. But is pH also associated with psychiatric disorders?

Researchers at the Institute for Comprehensive Medical Science at Fujita Health University in Japan, along with colleagues from eight other institutions, have identified decreased pH levels in the brains of five different mouse models of mental disorders, including models of schizophrenia, bipolar disorder, and autism spectrum disorder. This decrease in pH likely reflects an underlying pathophysiology in the brain associated with these mental disorders, according to the study published August 4th in the journal Neuropsychopharmacology."

https://medicalxpress.com/news/2017-08-brain-acidity-psychiatric-disorde... .

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat