Seuraa 
Viestejä212
Liittynyt27.5.2015

Minulle se on:
- Saksanpähkinät ja särkijä 1960-l tätini kodissa, ei sellaista ollut missään!
- Charger 70 isolohko 225 km/t - kalareissu Hesa Snappertuna 200km/t + ja alta 30min suunta!
- Kalareissut myrskyyn savolaispaatilla kun vieressä yli metrin aallot ja parrasta ei yhtään, keulasta löi pärskeet märäksi Lampaanjärvellä - no matikoita pitkästäsiimasta aina melkein ämpärillinen.
- Hevosella kirkkoreellä kyläreissut metsän läpi rekitietä ja myös samoin Joulukirkkoon aamulla!
- Päijänteellä myrskyyn purjeilla Linnasaaresta niin että partaita myöten uppos ja rukoili...

Näyttäis elämän saldossa tunne oleva sama kuin "Ylellisyys"?

Kommentit (1)

TeeSi
Seuraa 
Viestejä212
Liittynyt27.5.2015

Aika hiljaista vastineissa huomioiden että "ylellisyys" on MERKITTÄVIN TALOUTTA PYÖRITTÄVÄ asia esim. 1700-l Euroopassa! Aurinkokuninkaan Ranskassa yli 90% maksuliikenteestä kohdistui hoville tuotettaviin ylellisyyshyödykkeisiin mm. hämähäkin seitistä tehtiin käsineitä!
Suomessakin oli ylellisyysvero miesten kenkien metallisoljille!

Eikö ylellisyys ole nytkin kiihoke palkkioille - vai hyväntekeväisyyteenkö tienataan! Kukaan ei kehtaa snoa ääneen: "oma itse saama raha se on minulle tässä nyt tärkeintä! " Venenäyttelyssä oli takavuosina Riva vene... ja onhen se Ferrari kiva eksoottinen PIKKUAUTO!

Ihmettelen ylellisyyden käsitettä... eikö kiihokkeen yhteiskunnan kehittämiseksi pitäisi olla KOULUTUS (oman pään oma), kestävä yhteisö, osaaminen? Mitä ylellisyys yhteiskunnallisesti oikein on / ja lainsäädännöllä ohjattu yksilön kannalta egoistisesti tarkasteltuna! Ylellisyyden himo kuitenkin tätä palloa pyörittää...

Ylellisyyden himoa eli yhteiskunnan kehitystä voisi ja pitäisi ohjata:
- Palkkiokiihokkeella lainsäädännöllä, esim koulutuksen pitää kannattaa yksilön - nuoren elämän valintoja tekevän kannalta (motivaatio)?
- 3-sektorin palkkioilla, yhteisöllisyys loppuu kun se tehdään mahdottomaksi?
- Yrittämisen aloittamisen helpottamisella, todella raskasta nyt ja taloudellisesti järjetöntä!

Mikä yhdistää asiat YLELLISYYS - ARVOSTUS?
Ilman kunniallista ylellisyyttä yhteiskuntamme on mätä!

Vai onko vain KATEUS JA OMA...

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat