Seuraa 
Viestejä94
Liittynyt16.1.2016

Miksi ei tässä tapauksessa toimi, hajooko räystäsrakenteet, painoa täytyy olla pajon, lumen paksuus yli 30 cm.

Joka kauvan elää, se paljon näkee.

Kommentit (6)

o_turunen
Seuraa 
Viestejä11912
Liittynyt16.3.2005

Lumi ei sula, koska ilmasto ei lämpene. Vanha fysiikkaan liittyvä laki.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Kingisghan
Seuraa 
Viestejä94
Liittynyt16.1.2016

o_turunen kirjoitti:
Lumi ei sula, koska ilmasto ei lämpene. Vanha fysiikkaan liittyvä laki.

Sotket nyt kaksi asiaa toisiinsa ilmaston muutoksen ja säätilan, lumi ei tässä tapauksessa sula kovin hyvin, johtuen lämptilasta joka on pariastetta nollan kumminkin puolen ollut jo viikon päivät.

Joka kauvan elää, se paljon näkee.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28278
Liittynyt16.3.2005

En minä tiedä mikä fysiikan laki ei tuossa toimi. Jää on kovaa tavaraa. Kyllä tuollainen voi rikkoa reunan kattotiilet ja viedä räystäskourut mennessään, jos huonosti käy. Mutta sitä ei ole mitenkään helppoa tökkiä alas. Se on kovaa jäätä ja se tökkiminen pitäisi tehdä jostain muusta suunnasta kuin alhaalta, ettei muutaman sadan kilon jääkokokare putoa päälle.

H.Tanska
Seuraa 
Viestejä355
Liittynyt29.8.2015

Uskompa ettei ole jäätä, jos on lämmön puolella käynyt pohja voi muutaman millin olla puhdasta jäätä.

Lumiosa on ns,  hankias hankea joka maassa ollessaankin kantaa kävelijän muttei kuitenkaan jäätä on vaan kovettunutta lunta.

Outoa on kuitenkin että noin pitkän matkaa on onton päällä voisi katketa jo melko kevyestäkin tönäisystä.

Ilmeisimmin katkeaa pika puoliin itsekseen, näin luonnonlait toimii.

Donald Trump President of the United States of America

MooM
Seuraa 
Viestejä6067
Liittynyt29.6.2012

Lumi on aika sitkeää sopivissa olosuhteissa. Ja tietysti jäätyminen lisää lujuutta. Tässä lämpimän jakson katolta valuttama lippa Kainuussa päin tämän talven joulukuulta. Tuosta ikkunan yläreunasta on vielä matkaa räystäälle jotain puolisen metriä.

Kuvattu siis sisältä päin, talo on tyypillinen 1,5-kerroksinen (mitähän se kattokulma on, jotain 30-40 astetta), peltikatto.

JPI
Seuraa 
Viestejä24839
Liittynyt5.12.2012

Neutroni kirjoitti:
En minä tiedä mikä fysiikan laki ei tuossa toimi. Jää on kovaa tavaraa. Kyllä tuollainen voi rikkoa reunan kattotiilet ja viedä räystäskourut mennessään, jos huonosti käy. Mutta sitä ei ole mitenkään helppoa tökkiä alas. Se on kovaa jäätä ja se tökkiminen pitäisi tehdä jostain muusta suunnasta kuin alhaalta, ettei muutaman sadan kilon jääkokokare putoa päälle.

Kyllä minä olen noita vastaavia monesti "alta tökkiny" eikä ole päälle tulleet. Nimittän kun alta tökkii, niin ei kannata ihan alta tökkiä vaan siitä seinän vierestä lapiolla. :D

3³+4³+5³=6³

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat