Seuraa 
Viestejä212
Liittynyt27.5.2015

Oon ihan osaava ja muka kohtuu palkkaa saava 4500€/kk Di ja elämäntyön Suomen hyväksi tehnyt!
Sain nuohouslaskun 79,50€ eli mun 3,5t työn arvo - mitä v*** ? Oikeesti kesti alta tunnin eli 400mk? Miksi oon täällä - mun elämäntyö on arvoltaan 0!
Lähden pois!

Sivut

Kommentit (46)

Major_Overhaul
Seuraa 
Viestejä7401
Liittynyt13.3.2017

Mä piirsin pientaloja vuosia...heikoimmillaan sain 1 euron ja 80 senttiä tunnilta. Mä oon edelleen täällä.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Major_Overhaul
Seuraa 
Viestejä7401
Liittynyt13.3.2017

Poliisit sakotti mua pari vikkoa sitten...handu pystyyn ja kuittaa tämä...meni 10 minsaa ja 200 euroa eli 1320 markkaa.

- M. King Hubbert

Kyttääjä
Seuraa 
Viestejä447
Liittynyt4.1.2016

Himuli kirjoitti:
TeeSi kirjoitti:
Oon ihan osaava ja muka kohtuu palkkaa saava 4500€/kk Di ja elämäntyön Suomen hyväksi tehnyt!
Sain nuohouslaskun 79,50€ eli mun 3,5t työn arvo - mitä v*** ? Oikeesti kesti alta tunnin eli 400mk? Miksi oon täällä - mun elämäntyö on arvoltaan 0!
Lähden pois!

Lähdepä tosiaan pois äläkä palaa. Olet ehkä paskamaisin idiootti jota olen koskaan tiede-foorumilla kohdannut.

No ei kait nyt sentään. Jos TeeSi lähtee, hommaan Rasvaperseelle  bannit, ja siirryn Suoli24 -foorumille - lopullisesti.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä9035
Liittynyt13.7.2015

TeeSi kirjoitti:
Sain nuohouslaskun 79,50€ eli mun 3,5t työn arvo - mitä v*** ?

Annahan, kun kerron, mitä:

Arvonlisävero.

Ansiotulovero.

Pääomatulovero.

Yhteisövero.

Autovero.

Ajoneuvovero.

Polttoainevero.

Työaikalaki ja tusinoittain sen mukaisia lisiä ja korvauksia.

Yleissitova työehtosopimus.

Irtisanomisaika ja YT-laki.

Vuosilomalaki.

Lomapalkka ja -raha.

Työeläkemaksut.

Sosiaaliturvamaksut.

Pakolliset tapaturmavakuutusmaksut.

Sairausvakuutusmaksut.

Oma-aloitteiset verot ja kausiveroilmoitukset.

Kirjanpitolaki.

TeeSi kirjoitti:

Oikeesti kesti alta tunnin eli 400mk? Miksi oon täällä - mun elämäntyö on arvoltaan 0!
Lähden pois!

Siitä 79,50 euron summasta nuohooja saa omaan käyttöönsä arviolta 10-15 euroa, siis kun katsotaan, mitä kaupan kassalla oikeasti on jäljellä. Loput imee valtio sivuhaarakonttoreineen edellämainittujen verojen ja maksujen muodossa tai pakottaa nuohousfirman maksamaan jollekulle ylimääräisen byrokratian ja sääntelyn hintana.

Että tällä lailla tämä kotimaamme arvostaa sinun työsi lisäksi sen nuohoojan panosta siihen, että talot eivät kovin usein pala. (pikku sivuhuomiona; nuohousala on säänneltyä ja byrokratisoitua, monopoliala, joten sekin osaltaan nostaa hintaa).

Toivottavasti nuohoojakin ei lähde kanssasi.

Major_Overhaul
Seuraa 
Viestejä7401
Liittynyt13.3.2017

Piirsin muuten viikonlopun erästä 7 yksikön hirsihuvilaa viikonlopun niin sain ton 200 euroa kasaan jonka poliisit siirsi valtiolle.

- M. King Hubbert

ajt
Seuraa 
Viestejä67
Liittynyt28.7.2005

TeeSi kirjoitti:
Lähden pois!

Minä olen TKT ja saan suunnilleen samaa palkkaa. Firma veloittaa kuitenkin noin 150 euroa tunnilta. Luulisi jopa DI:n tietävän miksi palkka ja veloitus on eri.

ajt

mdmx
Seuraa 
Viestejä4315
Liittynyt23.11.2009

TeeSi kirjoitti:
Lähden pois!

Mieti montako tuntia sun pitäis tehdä duunia että nettoat tarpeeks voidaksesi palkata itsesi tunniksi töihin.

Jos toimisit yrittäjä sun pitäis laskuttaa n. 7000€/kk että pystyt maksamaan itsellesi 4500€/kk, ja se on +/-0 firmalle, eli voittoa ei jää yhtään. Sit jos on kyseessä työnantaja joka hankkii sun työlle ostajan, tarvitaan siinä vielä myyjää, kirjanpitäjää, yms. Suunnilleen samalla kulusuhteella.

Käytännössä jotta firma pysyy pystyssä, pitää niiden laskuttaa n. 10k€/kk sun työtäsi jotta voivat maksaa sulle bruttoa 4500€/kk. Ja toi on alakanttiin laskettu, ei hirvittävän hyvää bisnestä.

Sit maksat tosta verot, nettoa jää joku 2500€. Sit ostat itsesi 10k€/kk + ALV 22%.

Eli n. 5h tarvii tehdä töitä että voi palkata itsensä tunniksi.

Creativity Is Intelligence Having Fun

mdmx
Seuraa 
Viestejä4315
Liittynyt23.11.2009

Ja tuo siis puhtaasti verotuksen vuoksi, ilman liiketoiminnan pyörittämiseen liittyviä muita kuluja. Eli nuohoojan työvälineitä, vakuutuksia, yms.

mdmx
Seuraa 
Viestejä4315
Liittynyt23.11.2009

mdmx kirjoitti:
Ja tuo siis puhtaasti verotuksen vuoksi, ilman liiketoiminnan pyörittämiseen liittyviä muita kuluja. Eli nuohoojan työvälineitä, vakuutuksia, yms.

Siis ei tietenkään puhtaasti verotuksen vaan verotuksen + hallinnolliset kulujen + asiakashankinnan yms... Kuitenkin ilman niitä varsinaiseen toimintaan eli nuohoukseen liittyviä kuluja.

Ja ne kaikki tietty pitää asiakkaalta laskuttaa jos haluaa tietylle tuntipalkalle päästä.

mdmx
Seuraa 
Viestejä4315
Liittynyt23.11.2009

Mutta kyllähän suomessa on sellainen tilanne että jos ihan rahallisesti vaan laskee ei kannattais juuri ostaa mitään palveluita muilta, vaan opetella ja tehdä itse tai talkoohengessä niin että itse sit tekee muille jotain mitä osaa.

Jotkut hommat vaan on niin veemäisiä tehdä että ne mieluummin ostaa. Sit tietty joku nuohous ja muut tiettyjä valtuuksia vaativat hommat käytännössä kannattaa ostaa, koska jos nuohoo itse tarvii kuitenkin palkata valtuutettu nuohooja tarkastamaan se hormi. Joka maksaa melkein yhtä paljon kun se nuohous. Eli ei se varsinaisen nuohouksen hinta ole juuri mitään.

Keijona
Seuraa 
Viestejä8879
Liittynyt13.3.2015

Lainaus:
"tai talkoohengessä niin että itse sit tekee muille jotain mitä osaa."
Tuohan on vastikkeellista eli veronalaista toimintaa.
Talkoissakaan ei saa syödä liikaa makkaraa, jottei tule veroseuraamuksia!
http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005188522.html.

Ei jumalauta. Syomistä ei ole tajuttu vielä  verottaa, mutta pakkohan se on jostain valtion uppoavaa budjettia paikattava.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat