Seuraa 
Viestejä3673
Liittynyt10.10.2011

Vaimo vetelee höyrypesurilla laattalattiat ja -seinät säännöllisesti ja valittaa kuinka iso homma se on (pieni onneton höyrypesuri kotikäyttöön). Kieltämättä se näyttää melko työläältä, joskin myös jotenkin seksikkäältä.

Syy tiheälle pesuvälille johtuu tavastani käyttää kylpyhuonesaunaa tupakkakoppina, joten kellastuminen, paskaantuminen, hajuuntuminen ja tuhkatahrat kaikkialla ovat pakollinen sivutuote paheestani.

Polta jossain muualla ei ole tässä optio, mutta tiedepalstalaisia lähestyn siksi että olisi kiva kuulla hyviä vinkkejä ongelmaani.
Lisäksi mietin tuossa aamupaskalla tupakka suussa sellaista mahdollisuutta, että pitkä kuuma suihku kun höyrystää kylppärin, niin olisiko sen avulla jotenkin mahdollista helpottaa jatkuvaa kaakelinhinkkausta? Joku mäntysuopaliuos sumutettuna pinnoille ennen kopin höyrystystä tai vastaavaa; mielellään niin, ettei tarvitsisi enempiä työvaiheita kuin ehkä sumutus pinnoille ja kuuma suihku itselleen.

Myös ionisaattosrin ja otsonisaattorin hankinnasta on ollut puhetta. Onko kokemusta tappaisiko halpa kone hajua noin pienessä tilassa riittävän tehokkaasti? Ja onko savun kellastava efekti ja tupakan tunkkainen jälkihaju ylipäätään tapettavissa kylpyhuoneen kaltaisessa tilassa? Tupakkakoppitason ilmanvaihtoa en voi ymmärrettävästi rakentaa.

Saunassa paneelit eivät niinkään ole ongelma, mutta alemmissa lauteissa on ikävästi imeytynyttä tuhkatahraa, sekä paskaisista sukista ja jaloista tullutta yleistä sontaa, koska minä en noudata yleisiä saunasääntöjä ja menen sinne paskaisilla jaloilla, enkä ikinä kun se on lämmitetty.
Puu imee paskan, joten se peli on menetetty, mutta onko hyvää käsittelyainetta jolla saisi likaantuneet lauteet hieman nätimmiksi? Sävyn muutos ei haittaa. Itse olen sitä mieltä että jos nätiksi haluaa, niin minun on vaihdettava pari alinta laudetta rungosta ylöspäin. Silloin on eri sävyä ylälauteen kanssa, eikä ratkaisu ole pysyvä (koska aion jatkossakin käyttää sitä tupakkakoppinani).

Ideoita?

Ah, this is obviously some strange usage of the word 'safe' that I wasn't previously aware of.

Kommentit (0)

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat