Seuraa 
Viestejä258
Liittynyt27.11.2013

Miksi polkupyörän venttiilin jenkaputkessa on aivan liian paljon pituutta elikä n. 30 mm liikaa.
Vähenpikin riitäisi vanteen läpivientiin. On niin huojuva myös ilmaakin pumpatessa. Näyttää tulleen myös uusi venttiilityyppi joka pitää erikseen ruuvata auli ja kiinni venttiilin hatun lisäksi, tämä tarvii taas eri pumpun.

Kommentit (13)

wisti
Seuraa 
Viestejä12463
Liittynyt12.2.2013

Vänni kirjoitti:
Miksi polkupyörän venttiilin jenkaputkessa on aivan liian paljon pituutta elikä n. 30 mm liikaa.
Vähenpikin riitäisi vanteen läpivientiin. On niin huojuva myös ilmaakin pumpatessa. Näyttää tulleen myös uusi venttiilityyppi joka pitää erikseen ruuvata auli ja kiinni venttiilin hatun lisäksi, tämä tarvii taas eri pumpun.

Olen ihmetellyt samaa. Laitettaessa sisuskumia paikoilleen pitkästä putkesta on vielä pieni lisäriesa siinäkin.

Principia
Seuraa 
Viestejä1787
Liittynyt16.4.2016

Osta sisäkumi jossa lyhempi venttiili.. Eri pituisia venttiileitä on eri syistä. Tuollainen pitkä on esim sellaiselle vanteelle jossa on lisäksi sellainen ilmanohjauslaippa jonka läpi venttiilin on yletyttävä.

Tuo lopuksi kuvailemasi venttiili on "presta" nimeltään. On hemmetin hyvä venttiili. Se nuppi pitää ruuvata lähes auki ja töppästä hieman että sieltä suhahtaa ilmaa ulos, sitten pumppu päähän ja menoksi.

Bilteman halvalla pystypumpulla saa pumpattua schraderit ja prestat, ja sellaisella euron adapterilla lisäksi myös sellaiset markettiroskaventtiilit, dunlop olisko ollu(vihaan näitä).

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29585
Liittynyt16.3.2005

Vänni kirjoitti:
No miksi sitten uusissakin pyörissä on jo alkujaan valittu väärän malliset venttiilit. 

Lienee saatu halpa erä sisäkumeja. Onko tuosta jotain oikeaa haittaa? En ainakaan minä ole huomannut, kun olen ajellut pitkillä venttiileillä (paikallisessa liikkeessä ei ole kovin montaa pituutta).

Vänni
Seuraa 
Viestejä258
Liittynyt27.11.2013

No juu eipä tuossa paljon liikaa pituutta kuitenkaan ole kun asiaa ajattelee tarkemmin tutkii , ei tosiaankaan voi venttiili törröttää  vanteen ulkopuolellekkaan. 

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29585
Liittynyt16.3.2005

Diam kirjoitti:
Prestaventtiilin täyttö on kauhistus.

Se on välinelaji. Kunnollisella prestoille tarkoitetulla pumpulla presta on paras venttiili mitä minä olen fillarin kumeissa nähnyt.

Kingisghan
Seuraa 
Viestejä94
Liittynyt16.1.2016

Vänni kirjoitti:

Eipä välttämättä riitä, mulla on korkeaprofiilinen vanne  ( DT Swiss RR 511 DB ) ei ole turhaa pituutta venttiilissä yhtään.

Joka kauvan elää, se paljon näkee.

Diam
Seuraa 
Viestejä2394
Liittynyt14.9.2006

Prestassa venttiilin hatullakin on iso rooli, muuten ilmat poistuu välittömästi. Prestalla pitäisi olla oma suojus, mikä estää kaiken ulkoisen tökkimisen. Prestaa näpäyttää sormella, niin rengas tyhjenee.

Mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat