Sivut

Kommentit (184)

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768

JAS on vasta piirustuspöydillä. Kunhan nyt saisivat sen Gripeninkin ensin pysymään ilmassa. Ei vakava ehdokas, jos ei hankita lumepuolustusta.

Olin Le Bourgetissa mm. Silloin kun venäläisten jättikone tuli avaruussukkula selässään, myös SR71 "Blackbirdin" näin siellä eka kertaa lähes kosketusetäisyydeltä. Suurempi kuin luulin.

Farnboroughissa Briteissä, Pariisin välivuosina, kerran venäläisen jättikuljetuskoneen moottori räjähti nousussa juuri kohdallamme, ehti keskeyttää nousun. Pariisista kirjoitin kerran TM:aankin. Silloin kun venäläisten "Concordinski" tuli alas, en ollut. Mutta noin kymmenisen kertaa kaikkiaan, menee pahaksi tavaksi ;-)!

Tällä kertaa sai pitkään ruinata lupalappua vaimolta, joka ei halua kuullakaan lentokoneista. Perusteluni että maksan homman kunnanvaltuuston ja lautakuntien/johtokunnan kokouspalkkioillani, pelasti lopuksi ja vävypoika tulee viemään naisväen kokolle Vihtiin, meneehän minulla Pariisissa juhannus, se on aina meidän juhannuksemme aikaan.

Aikoinaan kun firmani teki miljoonakauppoja jouduin luvan saadakseni viemään siksi aikaa perheen kolme muuta jäsentä lomalle Monacoon, maksoi omaisuuden.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768

Höpö höpö, kirjoitin aikanaan aika monta artikkelia lentokoneista TM:aan, mm. F-22:sta jo 2005, samoin venäläisten huippukoneista.

Yllättävän hyvin tuli tietoa valmistajilta. Jopa Sukhoi lähetti kuvia ja tietoja. Locheed ja Boeing lähettivät "luokittelusta vapautetut" CD-tiedostot kuvineen sekä F-22 että F-35:sta, kirjotinhan pohjoismaiden suurimpaan yleistekniseen lehteen.

Aurorasta, Blacbirdin seuraajasta kirjoittamani laaja artikkeli,kävin vakoilemassa jopa Area 51:lla, joutui sensuurin uhriksi, sitä ei koskaan julkaistu, mutta siitä maksettiin silti minulle 2000 euroa, hyvin outoa!

Minä itse toki olen vain pienkonelentäjä, A2-lupakirja Cessna 150 ja 172 (nelipaikkainen) koon koneisiin, mutta alan "lahjakas harrastelija" jo pikkupojasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kontra1
Seuraa 
Viestejä5004

Dr Strangelove kirjoitti:
JAS on vasta piirustuspöydillä. Kunhan nyt saisivat sen Gripeninkin ensin pysymään ilmassa. Ei vakava ehdokas, jos ei hankita lumepuolustusta.

Olin Le Bourgetissa mm. Silloin kun venäläisten jättikone tuli avaruussukkula selässään, myös SR71 "Blackbirdin" näin siellä eka kertaa lähes kosketusetäisyydeltä. Suurempi kuin luulin.

Farnboroughissa Briteissä, Pariisin välivuosina, kerran venäläisen jättikuljetuskoneen moottori räjähti nousussa juuri kohdallamme, ehti keskeyttää nousun. Pariisista kirjoitin kerran TM:aankin. Silloin kun venäläisten "Concordinski" tuli alas, en ollut. Mutta noin kymmenisen kertaa kaikkiaan, menee pahaksi tavaksi ;-)!

Tällä kertaa sai pitkään ruinata lupalappua vaimolta, joka ei halua kuullakaan lentokoneista. Perusteluni että maksan homman kunnanvaltuuston ja lautakuntien/johtokunnan kokouspalkkioillani, pelasti lopuksi ja vävypoika tulee viemään naisväen kokolle Vihtiin, meneehän minulla Pariisissa juhannus, se on aina meidän juhannuksemme aikaan.

Aikoinaan kun firmani teki miljoonakauppoja jouduin luvan saadakseni viemään siksi aikaa perheen kolme muuta jäsentä lomalle Monacoon, maksoi omaisuuden.

Täällä varmaan kaikki mielenkiinnolla seuraavat kuulumisiasi ja haluavat kuulla suunnitelmistasi, ja siitä, mitä kaikkea oletkaan kokenut ja saanut aikaan, ja iloitsevat kun voit toteuttaa unelmiasi, ja tuntevat myötätuntoa ja ovat pahoillaan, ettei vaimon kanssa synkkaa rakkaiden harrastusten puitteissa.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768

Minä täytän tässä kuussa 75.

Minulla on kokemuksia eri puolilta maailmaa, yksin Atlantin olen ylittänyt noin 200 kertaa ja hoidin mm. Kaukomarkkinoissa Japanin kauppaa.

Mutta halun kirjoittaa näistä vievät nämä liikunnallisesti lahjakkaat, kuten kauniisti sanotaan, jotka tuleva kateelliseksi kaikesta joka menee oman navetan nurkan ohi.

Surullista, voin lähteä poiskin, haluaako useampikin sitä?

Kontra1
Seuraa 
Viestejä5004

Minä täytän tässä kuussa 75.

Minulla on kokemuksia eri puolilta maailmaa, yksin Atlantin olen ylittänyt noin 200 kertaa ja hoidin mm. Kaukomarkkinoissa Japanin kauppaa.

Mutta halun kirjoittaa näistä vievät nämä liikunnallisesti lahjakkaat, kuten kauniisti sanotaan, jotka tuleva kateelliseksi kaikesta joka menee oman navetan nurkan ohi.

Surullista, voin lähteä poiskin, haluaako useampikin sitä?

Älä hyvä mies mihinkään lähde - eihän tässä siitä ole kysymys - kunhan vähän vitsailin. Saathan sinäkin vitsailla, eikä siitä kukaan ota nokkiinsa. Ja voinhan minäkin yrittää jotakin, mutta enhän minä samaan pysty. 

Nuorena olin mukana hävittäjässä magneettikompassin tarkastuslenolla,  niin ja kättelin Tapsa Rautavaraa, ja kerran näin unta ihmisen teleportaatiosta. Se oli hurjaa nähtävää, kun siirtoapparaattiin tuli vika kesken siirron, ja ukkelin ylävartalo kieppui hurjasti jonkin aikaa - apua tuo ei ihme kyllä huutanut - harmitti niin hitosti, kun heräsin enkä ehtinyt nähdä kuinka äijän kävi lopulta. 

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä19362

o_turunen kirjoitti:
syytinki kirjoitti:
Neutroni kirjoitti:
syytinki kirjoitti:
Sitä saa halvemmalla puoliautomaattisia vehkeitä, joissa kuskia ei tarvita. Se istuu alhaalla lämpimässä ruudun ääressä ja hörppii kokista. Pelkkiin pikkuisiin nelimoottorisiin härintäkoptereihinkin voi asentaa vähintään pienoiskiväärin ja käsikanaatin sillä kuskaa naapurin partsille alta aikayksikön.

Niinpä, mikä voisi olla tehokkaampi puolustus vihollisen pommikonelaivuetta vastaan kuin käsikranaatteja kuljettava pienoiskiväärillä varustettu drone mallia halvin kiinalainen mitä kaupasta löytyy. Ne ovat erinomaisen käteviä myös rajaloukkauksia tekevien hävittäjien kuvaamisessa. Eikä maksa paljon, jos joku törppö alokas torppaa sen harjoituksissa.

Eipäs nyt heti torpata hienoa ajatusta. Tuommoisiin pikkuisiin lentimiin voi varmaan asentaa myös makoisan akkuporan (miksei pikkuisen termiittipomminkin).  Iskee vain kiinni  (magneetit) siihen hyäkkäävään tekniikan ihmeeseen ja poraa parit reiät sopiviin paikkoihin.

Toisaalta komeampaa teknistä ratkaisua, joissa on myös makeita digitaalisia lisävarusteita, on jo kaupan. Ampuvat ohjuksiakin ja testattu on, mutta kalliita ovat silti halvempia kuin ilmastointiteipillä kootut superduper hävittäjät.

Entäs jos tuo F35 olisikin tehty puukomposiitista. Pystyisikö siihen edes kovametalliporalla tai timanttilaikalla.

Eikös me sovittu että puukomppa ei kestä säteilyä.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

jussipussi
Seuraa 
Viestejä47238

Siis tää vastaus oli jussille.
Trump vieraili Euroopassa ja käyttäytyi kuin humalainen turisti, siksi oletan että menee Gripenin valinnaksi.

Tyhmyydestä sakotetaan.

Vomies
Seuraa 
Viestejä2888

Vanhanaikaista, ihminen ei koskaan opi. Ei ole mitään nationalismia. On vain yksilö. Tai siis on nationalismi, mutta rauhanomaisessa merkityksessä. Olemme täällä Suomessa ja elämme täällä. Ottakaamme kädestä toisiamme kiinni.

Vaka vanha Väinämöinen, tietäjä iänikuinen.

Kontra1
Seuraa 
Viestejä5004

Kade?

Sinun pitäisi ymmärtää, että kun olet sellainen tosikko, joillekin tulee helposti kuisaus pitää vähän hauskaa kustannuksellasi.  Kyllä kaikki täällä ovat kuulleet useampaankin kertaan noista touhistasi, ettei niin kovasti kannattaisi enää pitää niistä ääntä. 

Ai niin olin unohtaa, että mehän saatiin molemmat 9 intin P-arvoksi, ja sinä vielä Mensan testeissä poikkeuksellisen tuloksen. Minä en ole arvannut mennä Mensa testiin. Voi nimittäin käydä niin, että jos minälkin sattuisin saamaan poikkeuksellisen tuloksen, enhän minä tietäisi, miten tavallisten ihmisten kanssa  kommunikoisin ja tulisin muutenkin juttuun.

Lyde19
Seuraa 
Viestejä5238

Kontra1 kirjoitti:
Lyde19 kirjoitti:
Kontra1 kirjoitti:
Lyde19 kirjoitti:
Keskiverto nykyhävittäjää huonompi lähes kaikessa. Vähän kuin yritäisi yhdistää linja-auton ja Ferrarin ominaisuudet samaan autoon. Mielenkiintoinen juttu on huoltodatan keruu (BigData) jossa tietokone päättelee mitkä osat kaipaavat huoltoa tai vaihtoa.

Tietokone ei pysty diagnosoimaan ennakkoon kaikkia pahimpiakaan moottorin mekaanisia vikoja - kuten turbiinin tai ahtimen siiven säröytymistä tai roottoriakselin laakerin hiushalkeamaa hyvissä ajoin ennen murtumista. Ne eivät vielä aiheuta tasapainovärinää, jonka tietokone kyllä tunnistaa, eli kun osa on jo murtunut.   

Tietysti on vikoja jotka eivät aiheuta mitään oireita ennen osan pettämistä. Systeemin on kuitenkin tarkoitus kerätä kaikki mahdollinen data antureilta ja päätellä mm. aiemmin kerätyn tilastotiedon pohjalta tulevat viat. Very Cool system vaikkapa paljon lentotunteja lentäviin reittikoneisiin.

Näinhän lentokonehuolto on aina toiminut. Kaikille rasituksen alaisille osille on laskettu käyttöajan ja/tai nousujen ja laskujen tms rasitusten lukumäärän perusteella optimi vaihto- tai tarkastusaika, mutta joskus sattuu tilastosta poikkeamia.

Jos esim. suodattimen vaihtotarve päätetään paine-erosta ja virtaamasta niin silloin ei tarvita käyttötunteihin sidottua vaihtoväliä. Tässä on merkittävä ajatusero verrattuna etukäteen laskettuihin kestävyys/vaihtoväleihin.

Kontra1
Seuraa 
Viestejä5004

Lyde19 kirjoitti:
Oletko sinäkin humanoidien jälkeläisrotua? Luulen että jos kertoo julkisesti P-tuloksensa olavan yhdeksän niin se korreloi mahdollisuuteen että kertoo myös olevansa humanoidien jälkeläinen

Sinäpä sen sanot. Vain äidistä vaan olla aina koko lailla varma. 

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat