Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013

Itseään vastaan moralisoiminen esim. kun yrittää harjoitella absolutismia tai savuttomuutta tai yrität laihtua: Näissä asioissa pitää aina muistaa että isoin kerroin onnistua tavoitteissaan, piilee oman mekanismin ja voimavarojen tuntemisessa. Tupakoinnin lopettaminen seinään ei ole koskaan ollut suurimmale osalle tupakoivista helppoa ja itse en aiokaan lopettaa sitä, vaan sen sijasta nauttia jokaisesta röökistä kun niitä poltan. En aio luopua kaljastakaan, vaan taas kerran täytyy suhtautua siihen oikealla tavalla. Kohtuudella ja itseään ajatellen on hyvä asenne kaiken suhteen!
Kaikki epäterveellinen kroonisuus, on mahdollista kääntää voitoksi melkein missä tahansa terveysongelmassa. Ei ole mitään niin tehokasta kuin oman uskon/asneteen kalibroiminen kohilleen. Eli rakasta omaa kehoasi ja kuuntele omia tarpeitasi, koska se avaa sinulle pelin ihan uudella tavalla. Moralisointi itseään vastaan on nou nou.

Psykologian harjoittaminen on myös kaksipiippuinen juttu. Päteminen psykologiassa saattaa olla jo pakkomielle ja oma arvomaailma kärsii kun yrittää olla ylifiksu Guru. Olen huomannut että mottojakin on pitänyt vaihtaa kuin kalsareita, koska moni oppi ei ole tehnyt loppua ongelmille vaan on ollut väliaikainen laastari. Keskity huomioimaan itsesi ja ota lopputili globaalisista puuttumisista asioihin. Joten "freestylaa" ja ole oman moraalin kapteeni!

When people become inviduals again, instead of being a cattle, we'd get back in busines again. <--

Kommentit (4)

Titanic
Seuraa 
Viestejä1041
Liittynyt10.5.2014

Moraali on joka tapauksessa muiden luomaa ja kontrolloimaa. Muistan kun olin ala-asteikäinen niin yritin iskeä tyttöjä eikä mieleen juolahtanut paljon moraalia. Lopulta naapurit alkoivat valittaa monista erityyppisistä rikoksista ja vanhemmat menivät mukaan noihin naapureiden valituksiin. 0 - 13 ikävuodet.

Jouduin naapureiden valituksen takia ottamaan moraalin ja muiden kehotukset vakavasti pitkän aikaa. Minusta tuli täysi nynny ja orjuutettu.  13 - 43 ikävuodet.

Nykyisin olen jälleen vapautunut kaikesta moraalista ja uskon, että anarkia tulee yhteiskuntamuodoksi pian muutenkin Euroopassa. Olo on todella hyvä ja egoistinen kun tietää, että kaikki on mahdollista. 43 - ?? ikävuodet.

Anarkiani sallii kuitenkin monelaista pientä kontrollin poikasta kuten vaikkapa tv-kamerat huoneessani, jossa kaikki Afrikkalaiset voivat seurata suorassa lähetyksessä mitä puuhaan vessassakin. Anarkiani perusta on Kansalaispalkka ja runsaasti rahaa kaikkien käytössä. Jos jollakin on jotakin valittamista toisesta niin siitä sakotetaan rahallisesti ja uhria hyvitetään rahallisesti jne.

Kaikki pyörisi rahan ehdoilla ja rikosten rankaisut olisivat Judge Dredd tyyppisiä hatusta vedettyjä juttuja. Olisi vähän kuin Wild west laws. Mutta rahalla pärjäisi pitkälle. Ja sitä jaettaisiin avokätisesti.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Anarkismi

Vierailija

Niin onhan se silleen että tavoitteisiinsa pääsee parhaiten siten että poistaa kaikki rajoitukset käytettyjen keinojen suhteen. Mutta jos tulee psykopaattidiagnoosi niin se on sitten voi voi.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat