Seuraa 
Viestejä10994
Liittynyt13.7.2015

Kaljaa, viinaa, pikkurilli sojottaen viiniä, sidukkaa, vissyä, maitoa, kotikaljaa... Mikä on juhannusjuomavalintasi ja miksi? Ei moralisointia, eikä rationaalisia argumentteja, kiitos. Nyt kiistellään puhtaasti makuasioista!

Itse aion grillailla hampurilaisia, joten olut on ainut luonteva juomavaihtoehto. Kenties yöttömän yön hämyn kajossa saattaisi naukku Koskenkorvaakin löytää tiensä vatsanpoimuihini. Tuota perinteistä tanssien tahdittamajaa kun ei nykyisin muuten tule maistettua laisinkaan, niin miksipä ei asiasta tehden juhannuksen taikajuomana sitten. Taino, viime palstamiitissä viimeksi vedonlyöntisyistä, mutta siinä ei ihan hyvin käynyt.

Sivut

Kommentit (117)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä40689
Liittynyt6.12.2009

Ab Surd Oy kirjoitti:
Kaljaa, viinaa, pikkurilli sojottaen viiniä, sidukkaa, vissyä, maitoa, kotikaljaa... Mikä on juhannusjuomavalintasi ja miksi? Ei moralisointia, eikä rationaalisia argumentteja, kiitos. Nyt kiistellään puhtaasti makuasioista!

Itse aion grillailla hampurilaisia, joten olut on ainut luonteva juomavaihtoehto. Kenties yöttömän yön hämyn kajossa saattaisi naukku Koskenkorvaakin löytää tiensä vatsanpoimuihini. Tuota perinteistä tanssien tahdittamajaa kun ei nykyisin muuten tule maistettua laisinkaan, niin miksipä ei asiasta tehden juhannuksen taikajuomana sitten. Taino, viime palstamiitissä viimeksi vedonlyöntisyistä, mutta siinä ei ihan hyvin käynyt.

Vettä jos on kuuma.

Goswell
Seuraa 
Viestejä11636
Liittynyt8.3.2010

Saatanpa juoda kulauttaa sidukan, tai kaksi jos poltan kokon, helvatan ison kokon, siihen se jäänee. Tai sitten ei mitään.. Eipä tässä  rakkaassa kotimaassa juhlan aihetta enään juurikaan ole ja suruun tai vitutkseen ei kannata juoda..

Minun mielestä noin.

Vierailija

Vissiin juhannuksena pari saunakajlaa ja thats'it. Sitä seuraavana viikonloppuna suattaapi käydä niinniin että suurkulutuksen rajat tulee ylitettyä.

Vierailija

Suunnitelmissa olisi juhlistaa juhannusta olemalla viikonloppu poikkeavasti selvinpäin. Jos joisin niin joisin suomalaista peruslaageria, halvinta mahdollista mitä lähikaupasta saa eli Karjalaa.

iMuke
Seuraa 
Viestejä1348
Liittynyt13.3.2008

Onpas tylsää porukkaa täällä. Minä tilasin juhannusta varten Belgiasta oluita sekä trappistijuustoa ja niiden lisäksi ajattelin ostaa vehnäoluita ja ehkä jonkun vähän arvokkaamman erikoisoluen. Ostan myös muutaman pullon viiniä, ehkä Elsassin rieslingejä ja jotain hyvää punaviiniä vähän ruuasta riippuen. Ohjelmassa on varhainen grillaamisen ja juomien maistelun aloittaminen, sauna ja kokolla käynti jos jossain lähistöllä sellainen roihuaa sekä lopuksi kohtuukänni.

Anomalia
Seuraa 
Viestejä1588
Liittynyt9.2.2012

Ehkä pari senttiä 12 vuottaa vanhaa skottilaista wiskyä ja valkoviiniä 20€:n pullosta. (tiedoksi, että niitä on Alkossa siellä viinihyllyjen ylimmillä riveillä, te alimpien hyllyrivien pönttöviini-ihmiset) Valitsemani juomat edustavat kulttuuria. Alaluokkainen kaljottelu, siideröinti yms. ryyppääminen ja örveltäminen ei liity minun juhannukseen. 

Uudistunut virkamies: jokainen päivä on samankaltainen.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29583
Liittynyt16.3.2005

Ruokajuoma riippuu siitä mitä grillaamme ja millä porukalla, mutta tämän hetken ykkösvaihtoehto on entrecote ja punaviini (ehkä jopa ylähyllyltä tai ainakin toiseksi ylimmältä). Saunajuomaksi voi mennä olut tai pari. Luultavasti jotain rahvaanomaista lähikaupan laatua, mutta jos teemme jotain ruokaa, joka vaatii seurakseen olutta, niin sitten laadukkaampia Alkon tuotteita. Ryyppääminen hoidetaan sitten kirkkaalla viinalla. Koskenkorvaa kai, jos en saa mitään ahaa -elämystä Alkossa. Luultavasti juhliminen jää kuitenkin jotakuinkin tolkulliseksi. Porukka alkaa vanheta ja viisastua ja hiipii hyvissä ajoin nukkumaan sen sijaan että kiskoisi kaksin käsin viinaa Auringon nousuun.

En minä muista tuota miittivedonlyöntiä. Liekö mainittu virvoitusjuoma tehnyt tehtävänsä meikäläisen aivopoimussa siinä vaiheessa kun tuollaisia vetoja on lyöty. Miten siinä muka huonosti kävi? Ei kai siellä ketään puukotettu tai saatettu elatusvelvolliseksi?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29583
Liittynyt16.3.2005

Ai sinulla se menee niin päin. Tärkein syy sille miksi minä suosin kirkkaita ennemmin kuin kaljaa ryyppäysjuomana on se, että saan kirkkaista pienimmän krapulan. Muut käymisessä syntyvät yhdisteet kuin alkoholi tekevät osan krapulasta.

Minulla krapulat ovat lieventyneet iän mukana, mutta niin on juodut määrätkin. Sammun nykyään armotta kesken illan, jos yritän juoda niin kuin ennen.

MooM
Seuraa 
Viestejä6942
Liittynyt29.6.2012

Meillä on perinne tehdä rosvopaistia muutamasta eri elukasta aattona sa sitä yleensä riittää sitten pariksi päiväksi. Ruokajuomana siis varmaan joku rehevä ja lanteikas punkku. Saunan yhteydessä ja ehjkä jo aiemmin hillitysti tissutellen kuivaa englantilaista siideriä tai mahdollisesti skumppaa, kun sellainen saatiin tuossa tuliaisena ja pitää kai se joskus juodakin. Jos muistaa ottaa mukaan mökille, voisi korkata säästellyn Taliskerin ja ottaa taskumattiin mukaan yömyssyksi.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Ei eroa muista viikonlopuista täällä mitenkään. Normaali setti, noin kymmenen Leo olutta tölkistä. Jos oikeen innostutaan niin ehkä appiukon kanssa pikkasen yrttiviinaa.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29583
Liittynyt16.3.2005

AkuAnkka kirjoitti:
Olen löytänyt puhtaan porakaivoveden raikkauden. Miksi pilaisin juhannukseni olemalla päihtynyt ?

Esimerkiksi siksi, etteivät päihtyneet kanssaihmiset tuntuisi niin ärsyttäviltä känniääliöiltä. Toki, jos vietät juhannuksen erakkona jurottaen avaruusaluksia suunnitellen ja kaivovettä naukkaillen, niin sitten en näe syytä juopotteluun. Mutta eikö se muka ole rankasti pilalle mennyt juhannus?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat