Terveelliset elämän tavat tiede-ihmisillä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä paheita teillä on?

Entä hyveitä?

Kuinka siis kohtelette omaa kehoanne harrastuksillanne ja esim. ravinnolla?

Omia paheita Pantteri-konjakki, salmiakki, toblerone ja HK:n sininen

Hyveitä? mitähän ne ovat? En omista Hummeria, kuluttaa luonnon varoja niin paljon.

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

En nyt sanoisi "paheitani" paheiksi, mutta kyllä välillä tulee herkuteltua. Ostan usein koulussa ½ litran limun (ei light). Aika usein syön jotain karkkia tai suklaata tai vastaavaa.

Hyveeni on se, että liikun paljon. 3 kertaa viikossa voima/lihasmassa harjoittelua, 3 kertaa viikossa kestävyysharjoittelua. Sunnuntai on lepopäivä (ei uskonnollisista syistä, sattuu vain olemaan viikon viimeinen päivä).

Vierailija

Hyveitä:

Kaikenlainen liikunta on pahasta, siksi Bushman
ei kehitä edes oikean käden koukistajalihasta vaan
imaisee Karjalan suoraan purkista.

Terve ruumis ei työtä kaipaa ja raatoa pitää säästää
jos pitkään aikoo elää. Kaikki Bushmanin kentillä
hosuneet kaverit ovat joko raajarikkoja tai lankuissa.
Q.E.D.

Paheita:

Ei nyt juuri tule mieleen ...

Vierailija

Hmm. Tästähän voitaisiin tietysti kiistellä jonkun verran, että mikä loppujen lopuksi on terveellistä ja mikä ei....

Paheitani: liikunnan satunnaisuus (keksin parempaakin tekemistä vapaa-ajalleni) ja karkit

Hyveitä: En syö punaista lihaa ollenkaan ja yritän syödä kalaa kerran pari viikossa. Kasviksia tuleekin sitten syötyä aika paljon. Yritän välttää lisäaineita ja suolaa ja olen jättänyt auton hankkimatta. En polta tupakkaa, enkä juuri nautiskele alkomaholia.

P.S. Juon miuluummin limsan ihan limsana enkä siedä niitä ällöttäviä lightlimsoja. Muutama ylimääräinen kalori on paljon parempi kuin aspartaami tai "fenyylialaniinin lähde".

Edit: Kaipa sekin on hyveeni, etten juo kahvia.

Vierailija

Paheita: syön liikaa karkkia enkä liiku tarpeeksi sekä syön muutenkin ns. väärin

Hyveitä: pelaan shakkia ja ratkon sudokuja, käyn lenkillä edes satunnaisesti ja syön tummaa suklaata(jonka väitetään olevan terveellistä). 70% suklaa on ihan liian hyvää.

Vierailija

Hyvinhän täällä menee. Vyötärön ympäryys on semmoiset 69-74 senttiä. Kyllä tuo urheilukin maittaa , mutta välillä on kyllä pakko vetästä pari ei niin terveelistä ruokaa/juomaa napaan.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005

Pahepuolella pahin on se, ettei "ehdi" harrastaa liikuntaa. Ruokakaan ei mitään terveystietokirjan esimerkkiruokaa ole, mutta ei toisaalta mitään läskiä ja makkaraa -linjaakaan. Liikaa tulee syötyä, se on selvää. Viinaa menee harvoin, mutta silloin kun juon, juon humalahakuisesti suurehkoja määriä. Työmatka on pitkä ja teen sen autolla.

Hyveitä, mitä ne sitten lienevätkään, ei taida olla liikaa meikäläiselle siunaantunut. Ehkä se käy hyveestä, että pahelista on aika pieni. Viinaa tulee kuitenkin otettua satunnaisesti ja tissuttelua en käytännössä harrasta ollenkaan. Tupakka tai kielletyt aineetkaan eivät kelpaa. Työmatkojani lukuunottamatta elän melko ympäristöystävällisesti. En pidä matkailusta ja ostan mieluummin vähän kallista tavaraa kuin paljon halpaa.

Vierailija
tiäremiäs
Mun hyveitä on aivoilla ajattelu ja kohtuudella alkoholinkäyttäminen. Mieluiten en käytä ollenkaan.

Paheita, on en liiku tarpeeksi ja altistun muitten tupakansavulle ja melulle.

en aina syö terveellisesti vaikka yritän.

tiäremies ei käytä mielellään viina vai aivoja vai kumpiakaan?

Vierailija
risat
No hold barellia(ultimate fighting)

NHB = No Hold Barred, anteeksi vaan välimerkin kanssa parittelu

Paheet: Viina, tupakka, nuuska, krapulassa mässäily

Hyveet: Urheiltua tulee aika paljon, noin 15 treenikertaa viikossa. Syön aika terveellisesti, pakko syödä tuolla treenimäärällä

Vierailija

Paheita
Ostan kebabia/kiinalaista ruokaa ulkoa kaksi-kolme kertaa viikossa.
Jokaviikonloppuinen kuohu-/punaviinipullo.
Olen pirun laiska opiskelemaan ja tekemään kotitöitä oma-alotteisesti.

Hyveitä
Harrastan liikuntaa kolmesta neljään kertaan viikossa.
Pyrin syömään terveellisesti hairahduksiani lukuunottamatta.
Koitan olla sopivasti ns. hyvä ihminen, sekä töissä että kotona, unohtamatta kuitenkaan itseäni.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Hyötyliikuntaa joka päivä. Syön mielelläni, monipuolisesti ja terveellisesti ja välillä epäterveellisesti mutta sitäkin enemmän syömisestä nauttien. Juon paljon alkoholia, pidän siitä, useimmiten pidän siitä että sen käyttö on osaltani kaikkea muuta kuin kohtuullista. Luonto on minulle tärkeä asia, mutta vierailen siellä liian harvoin. Pidän sienestämisestä. Pidän vaelluksista. Inhoan teltassa nukkumista, koska siellä iskee ahtaan paikan kammo, ja juurakoitten ja käpyjen päällä on ikävä nukkua... tai siis valvoa. Luen paljon. Välillä luen hyvin paljon. Joskus luen ihan oikeasti hyvää kirjallisuutta, mutta harvemmin. Tykkään musiikista. TV on tärkeä. Kirjoitan paljon, mutta nykyään suurin osa siitä on tälle palstalle kirjoittamista, ja välillä se on hauskaa ja välillä hieman ahdistavaa. Laitan mielelläni ruokaa.

Mitkä noista sitten ovat hyveitä ja mitkä paheita? Eikös sen näe vasta siitä, kun sairastuu tai kuolee. Sitten voidaan sanoa, että se sairastu tai kuoli siksi koska se... Ja se on sitten se pahe. Jos elää oikein vanhaksi terveenä ja kuolee nukkuessaan, niin voidaan todeta että henkilöllä ei ollut paheita, mutta että se tykkäsi siitä ja siitä ja oli kova poika ottamaan. Ajattelin kokeilla, josko minun osalleni olisi kirjoitettu tämä jälkimmäinen, paheeton ja hauska elämä.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Jaa, no avaudutaan sitten

Paheita: Inhoan liikuntaa ja olen muutenkin laiska.
Roikun netissä aivan liikaa
Himoitsen juustoa ja pihvejä enemmän kuin on säädyllistä
Olen koukussa nikotiinipurkkaan

Hyveitä: En syö mitään makeaa enkä rasvassa valmistettua
Viiniä juon 1-2 pulloa viikossa (mikä on tässä iässä jo hyve)
Olen nykyisin tupakoimaton
Yritän olla kiltti

Vierailija

Paheita:
Runsas alkoholin käyttö, suolainen ja rasvainen ruokavalio, vähäinen liikunta (talvisin), laiskottelu, uhkapelit, irtosuhteet (onko tämä pahe?).

Hyveitä (tai anti-paheita):
En polta tupakkaa (paitsi kännissä), en käytä kofeiinia, en muita huumeita kuin alkoholi, en omista omaa autoa, kierrätän jätteet, olen säästäväinen, sivistän itseäni, osallistun palkattomaan järjestötoimintaan, liikuntaa harrastan kesäisin paljon ja punttisalia ympäri vuoden.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
risat
tiäremiäs
Mun hyveitä on aivoilla ajattelu ja kohtuudella alkoholinkäyttäminen. Mieluiten en käytä ollenkaan.

Paheita, on en liiku tarpeeksi ja altistun muitten tupakansavulle ja melulle.

en aina syö terveellisesti vaikka yritän.

tiäremies ei käytä mielellään viina vai aivoja vai kumpiakaan?

molempia

Vierailija

Terveysintoilijat saavat varmaan infarktin tätä lukiessaan...

Syön pizzaa pari, kolme kertaa viikossa ja melkein päivittäin "lämpimiä leipiä", eli mikrossa lämmitettyjä, juustolla ja oreganolla päällystettyjä kinkku/salamivoileipiä. Kokista tulee tätä nykyä juotua melkein pullo (1,5 l) päivässä, sillä en pidä kahvista, eikä töissä muuten jaksa. Kesähelteet eivät pahemmin auta asiaa. Töissä syön mitä aamulla kuuden aikoihin ehtii haalia kokoon, eli edellämainittuja lämpimiä leipiä ja lihapiirakoita, mutta toisinaan myös suklaavanukasta ja jogurttia.

Vastapainoksi en juo alkoholia (en siksi, että olisin absolutisti, mutta en vain tykkää oluesta ja viinalla läträämistä pidän äärimmäisen typeränä) enkä tupakoi, ja liikun mielestäni kohtalaisesti ainakin sen verran, ettei ylipainoa kerry. Mikään himokuntoilija en ole. Ajelen pyörällä töihin ja käyn miekkailemassa 2-3 kertaa viikossa sekä muissa harrastuksissa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat