Seuraa 
Viestejä1355
Liittynyt10.6.2017

Naurulla on parantava vaikutus ihmiseen.
Tarkoitan railakasta vapaata naurua, kun vain nauretaan ja nauretaan eikä naurusta tule loppua. Kyyneleet lopulta valuu silmistä, nauru jatkuu, vatsalihaksissa lopulta tuntuu kipeältä, mutta nauru sen kun vain jatkuu.
Noin voi nauraa vaikkapa 10 minuuttia. Jos lähettyvillä on saman tyyppinen ihminen, niin hän yhtyy tuohon nauruun ja nauraa nauramistaan.

Naurun aihe ei useinkaan ole mikään erikoinen nauramisen aihe, mutta on olemassa eräitä ihmisiä joilla on tämä "nauramiskohtaus" :) Itse kuulun tähän ryhmään. Silloin tällöin kohdalleni sattuu saman tyyppinen ihminen ja purskahdamme nauruun ja nauramme kyyneleet silmistä valuen, yritämme lopettaa nauramisen, mutta kun silmämme kohtaavat toisemme, niin sama nauru jatkuu minuutista toiseen, joskus istumme lattialla nauraa rehottaen kyyneleet silmistä valuen ja ympäristö ihmettelee, että mikä teille oikein tuli. Vanhassa työpaikassani oli minun lisäksi ainakin kaksi lisää joilla oli tämä"naurukohtaus" elämässään.

Kun vihdoin víimein saa naurun loppumaan, pesee kylmällä vedellä kasvonsa ja rauhoittuu, niin vatsalihakset tuntuu edelleenkin helliltä, mutta olo on ihmeellisen kevyt, mieli on kevyt ja iloinen. Ja sen jälkeen kaikki tuntuu tosi hyvältä. Lihakset on velttoja lopulta, kasvojen lihakset myös veltostuvat ja tuntuu olo raukean ihanalta, rauhalliselta, tuntuu kuin mikään ei voisi tätä rauhantunnetta rikkoa, niin vahva se tunne on, se rauhallisuuden tunne.

Nauru on ihmisen psyykelle hyväksi, siis myös tavallinen nauru.
Mutta tämä kontrolloimaton hysteerinen monia minuutteja kestävä "naurukohtaus" on se kaikkein parhain ja rauhottavin ja hyvää tekevä. Stressi vähentyy kun ihminen rauhoittuu en hysterian jälkeen, tilalle tulee syvä rauhallinen tunne.
Niitä on olemassa sellaisia naurukurssejakin, joissa kurssin johtaja on sellainen joka osaa nauraa, siis saa "naurukohtauksia". Hän aloittaa tekinaurulla ja lopulta hän nauraa hysteerisesti ja osallistujat useimmat menevät mukaan ja saavat sen hysteerisen naurukohtauksen.

Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta naurusta?

Uskotteko siihen, että tällainen hysteerinen nauraminen on hyvä psyykelle ja myös keholle?
Se ainakin vähentää stressintunnetta.

"Tehokkain saarnaaja ihmiselle on hän itse. Ihminen ei koskaan luovu himoistaan, ennen kuin nuhteet tulevat hänelle hänen omalta itseltään."

Sivut

Kommentit (27)

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Ei mua naurata koskaan hysteerisesti.
Hyvälle jutulle voin nauraa tai jollekkin sattumukselle.

Kakarana tuli naurettua joskus niin että vatsalihaksiin sattui.

Ei näitä naurun aiheita enää juuri ole.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

seija.hl
Seuraa 
Viestejä1355
Liittynyt10.6.2017

Poistunut kirjoitti:
Ei mua naurata koskaan hysteerisesti.
Hyvälle jutulle voin nauraa tai jollekkin sattumukselle.

Kakarana tuli naurettua joskus niin että vatsalihaksiin sattui.

Ei näitä naurun aiheita enää juuri ole.

Siihen hysteeriseen naukohtaukseen ei tarvita mitää aiheita, jos on sen tyypin ihminen niin riittää jo pelkästään se että kohtaa toisen silmät, silmät vastatusten ja kumpikin alkaa nauramaan hysteerisesti.

Minä olen jo ikä-ihminen tavallaan, mutta silti saan joskus näitä naurukohtauksia, onneksi en saa niitä ulkona vieraitten ihmisten ympäröimänä, voisivat luulla hulluksi  jos yksikseen alkaisi nauramaan hysteerisesti :)

Jos lapsena olet nauranut hysteerisesti, niin ehkäpä se lapsennaurusi on tukahdettu ja sinut kasvatettiin olemaan "aikuinen". Usein vanhemmat huomauttaa lapsilleen, älä tee niin, älä sano niin ja lapsi tavallaan siitä tukahduttaa estottomuuttaan totellakseen vanhempiaan.

Ei nauraminen, ei edes hysteerinen nauru ole lapsellista.

Totta, että monella ei nykyaikana ole nauramisen aihetta, elämä on stressaavaa.

Hysteerinen nauru on kuin ilmainen lääkitys stressiin ja muuhun pahoinvointii, se rentouttaa ja rauhoittaa mieltä.

Kokeile peilin edessä, tee kasvoillasi irvistelyjä ja kaikenlaisia hulluja ilmeitä, niin eikös lopulta tulisi hysteerinen nauru? Kun tekee tuon jonkun ystävän kanssa  kasvotusten, niin ehkä helpommin se onnistuisi.

Entäs sitten youtubessä ne naurattavat videot, esim. kissoista tai palsista, itse nauran usein niille yksikseni niin että kyyneleet valuu silmistäni :)

Elämä on monelle ankeaa ja ilotonta, siksi olisi opeteltava nauramaan ja nauaramaan oikein kunnolla. Nauru on tarttuvaa ja rauhoittavaa.

"Tehokkain saarnaaja ihmiselle on hän itse. Ihminen ei koskaan luovu himoistaan, ennen kuin nuhteet tulevat hänelle hänen omalta itseltään."

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

En muista että nauramistani olisi lapsena mitenkään tukahdutettu.

Autossa joskus vääntelen naamaani ja pidän tarkotuksella tekohymyä päällä.

Se kuulemma toimii samalla tavalla kuin aito hymykin.
Ehä vastaantulijoilla ainakin on hauskaa kun näkee vastaantulevan kuminaaman.

Ilmanmuuta nauru pidentää ikää. 

- Charles Bukowski

ahkera kalat
Seuraa 
Viestejä1094
Liittynyt25.12.2015

Avain sanalla kontrolloimaton. Kontrollihan on aina todellisuuden rajaamista ja jakamista keinotekoisiin dualistisiin lokeroihin. Kontrollointi on aina suhteellista. Sen sijaan kokemasi naurukohtaus lienee ollut absoluuttista ykseyttä. Transendenttia ja immanenttia yhdellä kertaa. Olet siis liittynyt jumalaan ja tullut jumalaksi naurussasi. Ei ihme että tuli hyvä fiilis.

When occupied with self, you are separated from God.
The way to God is but one step: the step out of yourself. - Abu Said

ahkera kalat
Seuraa 
Viestejä1094
Liittynyt25.12.2015

Kusesta ja paskasta riippumatta on ihmisen itsensä päätettävissä haluaako hän kokea elämänsä tragediana vai tragikomediana. Konventionaalisesta näkökulmasta katsottuna elämä toki on aina luonteeltaan välttämättä traaginen ja jumalan näkökulmasta sitten enemmän siellä koomisen puolella.

Excalibur
Seuraa 
Viestejä3482
Liittynyt9.3.2017

ahkera kalat kirjoitti:
Kusesta ja paskasta riippumatta on ihmisen itsensä päätettävissä haluaako hän kokea elämänsä tragediana vai tragikomediana. Konventionaalisesta näkökulmasta katsottuna elämä toki on aina luonteeltaan välttämättä traaginen ja jumalan näkökulmasta sitten enemmän siellä koomisen puolella.

Mitäs vittua mä sitten sillä Jumalalla teen?

Opeta lapsi ampumaan ja lapsi saa kokeista kiitettäviä
https://www.facebook.com/Channel4News/videos/10154717292226939/

ahkera kalat
Seuraa 
Viestejä1094
Liittynyt25.12.2015

Käyttäjä3876 kirjoitti:
ahkera kalat kirjoitti:

Itse suosittelisin että hyväksyt sen tosiasian että sinä olet herran työkalu ei toisinpäin ja rukoilet että hän tekee sinulle tahtonsa mukaan ja rakastat elämää jonka hän on äärettömässä armossaan sinulle lahjoittanut. Tämä toki on vain oma vaatimaton mielipiteeni. Sinä tietysti toimit niin kuin parhaaksi koet.

Excalibur
Seuraa 
Viestejä3482
Liittynyt9.3.2017

ahkera kalat kirjoitti:
Käyttäjä3876 kirjoitti:
ahkera kalat kirjoitti:

Itse suosittelisin että hyväksyt sen tosiasian että sinä olet herran työkalu ei toisinpäin ja rukoilet että hän tekee sinulle tahtonsa mukaan ja rakastat elämää jonka hän on äärettömässä armossaan sinulle lahjoittanut. Tämä toki on vain oma vaatimaton mielipiteeni. Sinä tietysti toimit niin kuin parhaaksi koet.

Raamatun mukaan saan ihan itse valita. Sitä paitsi aika härskiä kertoa eka mitä Jumala ajattelee ja olla sen jälkeen niin nöyrää omista näkemyksistään.

ahkera kalat
Seuraa 
Viestejä1094
Liittynyt25.12.2015

Ymmärrän että itse itsesi herrana oleminen on sinulle tärkeä juttu eikä kukaan tätä Raamatun sinulle suomaa vapautta ole viemässä. Kunhan heitin ideoita pöytään miten mielestäni herran kanssa kannattaisi edetä kun kysyit. Mutta toki on niin että minä voin vain viittoilla polun suuntaan. Risteyksesi ja taistelusi sinun on itse valittava.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Se oliskin paukku kun Jepis tulis uskoon.
Sen kunniaks vois vaikka palstabileet järjestää.

- Charles Bukowski

Excalibur
Seuraa 
Viestejä3482
Liittynyt9.3.2017

ahkera kalat kirjoitti:
Ymmärrän että itse itsesi herrana oleminen on sinulle tärkeä juttu eikä kukaan tätä Raamatun sinulle suomaa vapautta ole viemässä. Kunhan heitin ideoita pöytään miten mielestäni herran kanssa kannattaisi edetä kun kysyit. Mutta toki on niin että minä voin vain viittoilla polun suuntaan. Risteyksesi ja taistelusi sinun on itse valittava.

Varmaan joku jesse-forumi toimis sulle paremmin. Siellä löytyisi karvaalle Kool-Aidillesi enemmän ottajia.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Käyttäjä3876 kirjoitti:
Poistunut kirjoitti:
Se oliskin paukku kun Jepis tulis uskoon.
Sen kunniaks vois vaikka palstabileet järjestää.

Ikävä pilata juhlatunnelmaa, mutta taidat olla ainoa jolle olen noin tärkeä.

Paistattele siinä hetki.
Homoksi saattaisit helpommin lipsahtaa. Vois siitäkin kierroksen tarjota.

- Charles Bukowski

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat