Seuraa 
Viestejä284
Liittynyt9.3.2016

Ihminen on ympäristönsä tuote, sanotaan. Nykyään eletää yhä enemmän yksi. Osa ei halua elää toisen kanssa, osa ei saa kaveria rinnalleen.

Ihminen ei ole muuttumaton, mutta äärettömän sopeutuva genettinen olio. Nykyinen kaupunkinainen elämäntapa olla anonyymi on vallalla heillä joilla perimä suuntautuu yksityiseen. Julkinen minä on se sosiaalinen.

Voiko ihminen muuntua sosiaalisesta laumaeläimestä yksineläjä ihmiseksi joka alkaa kartaa toista, etsii yksityisyyttä. Laumaeläin on enää vain osa ihmisen elämänkaarta, ja aikuistumisriittiin liittyy "oma elämä", eli erominen entisistä sosiaalisista suhteista ja siirtyminen minäkeskeiseen eläntapaan.

Koska ihmisen perimmäinen tarkoitus on vain lisääntyä, missä ihmisyyden kehitys meni väärille urille? Yht äkkiä minä joka elän on subjekti ja minulla ei ole tarkoituskaan kuin huvittaa itseäni.

Onko lääketiede luonut tilanteen, jossa ihmisyys murtuu lääkeiden määriteltäväksi. Nainen voi tehdä itsensä lääkkeillä ei hedelmälliseksi. Yksilötasolla asia on ok, yhteiskunnan kannalta ei.

Jotta kulttuuri menestyisi pitää syntyä riittävästi lapsia, ja kuten tiedetään vain naiset voivat synnyttää. Ääliöliberaalinen yhteiskunta elää idealistisessa kuplassa, jossa kaikki tapahtuu yksilön ehdoilla.

Nyt mennään vaaralliselle aluelle, mutta onko Eurooppalalinen ihmiskeskeinen elämäntapa järkevä? Jos esim Eurooppalaisen naisen pitäisi synnyttää 2,7 lasta, Eurooppa voisi elää lintukodissaan elämänsä loppuun asti.

Nyt lapsia ei synny, koska naiset eivät halua synnyttää. 2% syntyvyyden muutos 1000 vuodessa on joko tappava tai toimiva. Jos Euroopaalaisen (alkuperäisten) syntyvyys ei nouse, ei 100v kuluttua ole enää sitä Eurooppaa joka oli 2017.
Suomaliset ovat 2117 vähemmistö ja Eurooppassa ei ole enää kansallisvaltioita. Historia on suurinpiirtein sama kuin Rooman valtakunnassa 300-500 luvulla.

Muinaisuudessa 2% syntyvyyden ero nosti Homo S eläin/ihmisen maapallon valtiaaksi ja hävitti muut vähemmän lisääntyvät ihmisjutut

Ihminen on sosiaalinen eläin, mutta kehitys on suosinut jostain syystä yksineläjä ihmistä, jolla ei ole lapsia. Täysin järjetön evoluutin kannalta. Jos nykyaika tai evoluutio on väärässä, lyön euroni evoluution puolesta. Sairaat siittiöt, taudit ja vaikeus tulla raskaaksi ovat kaikki merkkejä siitä että jokin on vinossa.

Ihmiskunta on sairas.

Kommentit (8)

Vierailija

Kai se on vaan se kun nykyään täällä päin maapalloa on sellainen meininki että lapsista on lähinnä haittaa, ne haittaavat urakehitystä ja tulevat kalliiksi ja estävät pitämästä hauskaa ja keskittymästä itseen. Jotkut niitä onneksi edelleen tekee, mutta ilmeisesti vähemmän kuin ennen. Se on tämä meidän kulttuuri täällä nykyään sellainen, ei se ole geeneistä kiinni varmaankaan, vaan tästä kulttuurista, sen luomista asenteista. Muualla maailmassa tehdäänkin sitten oikein urakalla niitä lapsia, koska kulttuuri on toisenlainen ja lapset koetaan hyödyllisiksi. Välttämättä ei myöskään ole keinoja ehkäisyyn. 

ahkera kalat
Seuraa 
Viestejä1094
Liittynyt25.12.2015

"Wherever you may seek solitude, men will ferret you out and compel you to belong to their desperate company of oddfellows." - Henry David Thoreau

When occupied with self, you are separated from God.
The way to God is but one step: the step out of yourself. - Abu Said

ahkera kalat
Seuraa 
Viestejä1094
Liittynyt25.12.2015

Himuli kirjoitti:
Kai se on vaan se kun nykyään täällä päin maapalloa on sellainen meininki että lapsista on lähinnä haittaa, ne haittaavat urakehitystä ja tulevat kalliiksi ja estävät pitämästä hauskaa ja keskittymästä itseen. Jotkut niitä onneksi edelleen tekee, mutta ilmeisesti vähemmän kuin ennen. Se on tämä meidän kulttuuri täällä nykyään sellainen, ei se ole geeneistä kiinni varmaankaan, vaan tästä kulttuurista, sen luomista asenteista. Muualla maailmassa tehdäänkin sitten oikein urakalla niitä lapsia, koska kulttuuri on toisenlainen ja lapset koetaan hyödyllisiksi. Välttämättä ei myöskään ole keinoja ehkäisyyn. 

“genes hold culture on a leash.” Edward Wilson

When occupied with self, you are separated from God.
The way to God is but one step: the step out of yourself. - Abu Said

apassi
Seuraa 
Viestejä635
Liittynyt2.12.2011

Itse en ole koskaan pitänyt yksin elämisestä, ja silloin on ollut paha olla ja yksinäistä. Olen kyllä introvertti ihminen, ja parisuhteissa olen aina kaivannut että saisi olla silloin tällöin yksin. Nykyisin on vaimoa ja vauvaa, joka on äärimmäisen rakas. En olisi koskaan uskonut miten paljon lapsi merkitsee, ennenkuin se on hankittu. Paskaahan varsinkin eka vuosi on lähinnä unen puutteen vuoksi, mutta hyvät hetket ovat niin hyviä, että kyllä sen jaksaa.

Jotenkin ei käy minun ymmärrykseen, että joku haluaisi tarkoituksella asua yksin muiden keskellä. Ymmärrän kyllä, että jotkut haluavat erakoitua ja lähteä pois muiden keskeltä jonnekkin kauas vuorelle luolaan asumaan yksin. Syitä tähän voi olla monia: ei kestä muista ihmisiä, länsimainen elämäntapa etoo, yms.

Mutta mitä on nämä jotka haluavat asua yksin esim. helsingissä keskustassa muiden keskellä? Luulen, että pohjimmiltaan hekään eivät halua olla lopulta yksin.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä10965
Liittynyt13.7.2015

Se erakkokin on usein riippuvainen toisista, jopa siinä määrin, että omaksuu identiteettinsäkin suhteestaan ja suhtautumisestaan muihin ihmisiin. Epäsosiaalisuuskin on siis sosiaalisuuden muoto. Aidosti ei-sosiaalisia ovat jotkin sellaiset eläimet, jotka järjestään elävät yksin ja paskat nakkaavat lajitovereistaan, sattuvatpa kohtaamaan tai eivät. Muutoin kuin seksi mielessään. Toisaalta sosiaalisuus on myös liuta kykyjä ja ominaisuuksia. Pelkkä yhteisössä eläminen ei tee sosiaalista. Esimerkkinä vaikkapa yksisoluiset tai ruumismadot.

Vierailija

Ei varmaan lähes kukaan halua olla täysin yksin, mutta joillakin introverteilla saattaa riittää se työ/opiskelupaikan pakollinen seura tai internet. Tai se että asuu keskellä kaupunkia yksin. Näin mutuilisin. Introthan ikään kuin kuormittuu sosiaalisesta kanssakäymisestä. Voivat kokea samaan aikaan yksinäisyyttä mutta ahdistusta seurasta. Se on hankalaa. Ei ole oikein mitenkään hyvä välttämättä. Paitsi sellainen tilanne jossa pystyy itse täysin kontrolloimaan oman sosiaalisen kanssakäymisen määrää ilman velvollisuuden tunteita. Tavallaan että voi mennä seuraan kun siltä tuntuu ja vetäytyä pois kun siltä tuntuu ilman että kukaan ihmettelee tai edes noteeraa.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä3696
Liittynyt10.10.2011

Himuli kirjoitti:
Ei varmaan lähes kukaan halua olla täysin yksin, mutta joillakin introverteilla saattaa riittää se työ/opiskelupaikan pakollinen seura tai internet. Tai se että asuu keskellä kaupunkia yksin. Näin mutuilisin. Introthan ikään kuin kuormittuu sosiaalisesta kanssakäymisestä. Voivat kokea samaan aikaan yksinäisyyttä mutta ahdistusta seurasta. Se on hankalaa. Ei ole oikein mitenkään hyvä välttämättä. Paitsi sellainen tilanne jossa pystyy itse täysin kontrolloimaan oman sosiaalisen kanssakäymisen määrää ilman velvollisuuden tunteita. Tavallaan että voi mennä seuraan kun siltä tuntuu ja vetäytyä pois kun siltä tuntuu ilman että kukaan ihmettelee tai edes noteeraa.

Tuo loppuosa kuulostaa omalta tyyliltäni. Olen kovin sosiaalinen, mutta myös helposti eristäytyvä ja vaikeasti tavoitettava ajoittain.

Ah, this is obviously some strange usage of the word 'safe' that I wasn't previously aware of.

Excalibur
Seuraa 
Viestejä3482
Liittynyt9.3.2017

Ab Surd Oy kirjoitti:
Se erakkokin on usein riippuvainen toisista, jopa siinä määrin, että omaksuu identiteettinsäkin suhteestaan ja suhtautumisestaan muihin ihmisiin. Epäsosiaalisuuskin on siis sosiaalisuuden muoto. Aidosti ei-sosiaalisia ovat jotkin sellaiset eläimet, jotka järjestään elävät yksin ja paskat nakkaavat lajitovereistaan, sattuvatpa kohtaamaan tai eivät. Muutoin kuin seksi mielessään. Toisaalta sosiaalisuus on myös liuta kykyjä ja ominaisuuksia. Pelkkä yhteisössä eläminen ei tee sosiaalista. Esimerkkinä vaikkapa yksisoluiset tai ruumismadot.

Joo, ja orjuus oli sosiaaliturvan ensimmäinen iteraatio.

Opeta lapsi ampumaan ja lapsi saa kokeista kiitettäviä
https://www.facebook.com/Channel4News/videos/10154717292226939/

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat