Seuraa 
Viestejä954

Saatanan liikenne ja viestintäministeriö pohtii kuinka lujaa autolla voi ajaa. Kysymyksessä on hanke korvata mopoautot turvallisimmilla henkilöautoilla, kunhan vain ministeriö saa päätökseen, kuinka lujaa autolla alle 18-vuotias saa ajaa.

Alle 80 km/h ajava auto on riski muille tiellä liikkujille, koska tulee päättömiä ohituksia, kun perässä tulevat kuskit vihastuvat edellä ajavaan vittupäähän.

Ministeriön olisi syytä tiedostaa, että USA:ssa ajokortin saa 16-vuotiaana. Miksi se ei toimisi meillä? Varsinkin, kun USA on vähän suurempi maa, kuin suomi.

Liikenne ja viestintäministeriön poliitikot ovat kusipäitä.

Selkärankaisten laskupää on yhtä hyvä kuin pikkulasten – jotkin osaavat jopa yhteen- ja vähennyslaskua

Sivut

Kommentit (17)

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Voisihan tuon ikärajan samantien säätää vaikkapa viiteentoista. Tai kahteentoista. Rekkakortin saa yksitoistavuotiaana kun osallistuu ammattikoulutukseen.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Veli Ponteva
Seuraa 
Viestejä954

o_turunen kirjoitti:
Voisihan tuon ikärajan samantien säätää vaikkapa viiteentoista. Tai kahteentoista. Rekkakortin saa yksitoistavuotiaana kun osallistuu ammattikoulutukseen.

Ei pidä mennä älyttömyyksiin. Mutta USA:sta voi ottaa mallia. 16 vuotta on sopiva ikä saada ajokortti. Autokoulussa pitää ajaa leveäkaistaisella ajoväylällä (lentokenttä olisi sopiva paikka) ja näyttää kokelaalle, miten helposti auto lähtee hallinnasta, kun antaa hanaa.

Selkärankaisten laskupää on yhtä hyvä kuin pikkulasten – jotkin osaavat jopa yhteen- ja vähennyslaskua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Rasvaperse kirjoitti:
o_turunen kirjoitti:
Voisihan tuon ikärajan samantien säätää vaikkapa viiteentoista. Tai kahteentoista. Rekkakortin saa yksitoistavuotiaana kun osallistuu ammattikoulutukseen.

Ei pidä mennä älyttömyyksiin. Mutta USA:sta voi ottaa mallia. 16 vuotta on sopiva ikä saada ajokortti. Autokoulussa pitää ajaa leveäkaistaisella ajoväylällä (lentokenttä olisi sopiva paikka) ja näyttää kokelaalle, miten helposti auto lähtee hallinnasta, kun antaa hanaa.

Suomessa riittää joku kapea soratie tai kylänraitti tai kirkonkylän Teboilin parkkipaikka.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Kaikkien pitäisi opetella ensimmäiseksi ajamaan takavetoisella autolla märällä jäällä. Tietysti parasta on kun aloittaa joskus 11-vuotiaana mikroautolla jossa ei tietenkään ole mitään tasauspyörästöä. Saattaa sitten hiukan vanhempana pärjätä ihan kohtuullisesti liikenteessä.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Veli Ponteva
Seuraa 
Viestejä954

Iiri kissa tykkää tanteerata näppäimistöllä. Kun se painelee satunnaiseti näppäimistöä, se saa koko netin sekaisin. Nytkin tuli jokin pyyntö, jota Firefox ei voi toteuttaa, ja herjaa siitä pyynnöstä.

Selkärankaisten laskupää on yhtä hyvä kuin pikkulasten – jotkin osaavat jopa yhteen- ja vähennyslaskua

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Punde kirjoitti:
Mitä hyötyä on opetella ajamaan takavedolla, jos sitten kuitenkin ajaa etuvedolla???
Itse ajan nelivedolla.

Ainoastaan takavedolla oppii tekemään kunnollisen käsijarrukäännöksen ja siistin slaidin.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Veli Ponteva
Seuraa 
Viestejä954

Itse ajoin kerran takavetoisella Volvolla Jyväskylästä Tampereelle. Lähti heittelehtimään ajettuani todennäköisesti vesikelloon. Ajoin rekan edestä vastapuolen ojaan. Runsas lumi pehmitti ojaan ajoa niin, ettei Volvoon tullut naarmuakaan. Vaihdoin kaverin Volvoon uudet talvirenkaat ja haistatin omistajalle vitut.

Selkärankaisten laskupää on yhtä hyvä kuin pikkulasten – jotkin osaavat jopa yhteen- ja vähennyslaskua

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11585

Rasvaperse kirjoitti:
Saatanan liikenne ja viestintäministeriö pohtii kuinka lujaa autolla voi ajaa. Kysymyksessä on hanke korvata mopoautot turvallisimmilla henkilöautoilla, kunhan vain ministeriö saa päätökseen, kuinka lujaa autolla alle 18-vuotias saa ajaa.

Alle 80 km/h ajava auto on riski muille tiellä liikkujille, koska tulee päättömiä ohituksia, kun perässä tulevat kuskit vihastuvat edellä ajavaan vittupäähän.

Ministeriön olisi syytä tiedostaa, että USA:ssa ajokortin saa 16-vuotiaana. Miksi se ei toimisi meillä? Varsinkin, kun USA on vähän suurempi maa, kuin suomi.

Liikenne ja viestintäministeriön poliitikot ovat kusipäitä.


Kusipäisten nettiröllien olisi hyvä tiedostaa että USA on paitsi suuri valtio, myös liittovaltio, jonka eri osavaltioissa on kirjava ajokorttilainsäädäntö. Jossain saa 16-vuotiaana jonkinlaisen luvan, toisaalla ei. Nuo viivat olla opetuslupia tai sellaisia että saa ajaa aurinkoisella säällä asfaltilla täysi-ikäisen perheenjäsenen ollessa matkustajana. Toisaalta meillä on hyvät julkisen ja kevyen liikenteen verkostot sekä kakaroille mopot.

Hitaita ajoneuvoja on aina, joten keskenkasvuiselle ei kannata teoreettisen tukkimisvaikutuksen vuoksi antaa surmankoneen avaimia. Pikemminkin asennekasvatusta aikuisille tielläliikkujille.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Saattaisi jäädä full-pull saavuttamatta jos olisi etu- tai neliveto pirssissä.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Punde
Seuraa 
Viestejä2041

o_turunen kirjoitti:
Punde kirjoitti:
Mitä hyötyä on opetella ajamaan takavedolla, jos sitten kuitenkin ajaa etuvedolla???
Itse ajan nelivedolla.

Ainoastaan takavedolla oppii tekemään kunnollisen käsijarrukäännöksen ja siistin slaidin.

Tuohon täytyy vastata myöntävästi. Citroenillamme ei oikein voi tehdä käsijarrukäännöstä kuin peruuttamalla ja nelivedon käsijarrua ei käytetä auton liikkuessa.
Mihin tuota käsijarrukäännös ja sladi taitoa tarvitsee?
(Nelivedolla saa muuten parhaat sladit!)
https://www.youtube.com/watch?v=2HVtHnaGgWI.

Punde
Seuraa 
Viestejä2041

o_turunen kirjoitti:
Saattaisi jäädä full-pull saavuttamatta jos olisi etu- tai neliveto pirssissä.

Mitä haittaa nelivedosta tuossa olisi?
Keskitasauspyörästön lukko päällä myös eturenkaat vetää/pyörii, oli pitoa tai ei.
Eikä mikään ole pois takapyöriltä.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Punde kirjoitti:
o_turunen kirjoitti:
Saattaisi jäädä full-pull saavuttamatta jos olisi etu- tai neliveto pirssissä.

Mitä haittaa nelivedosta tuossa olisi?
Keskitasauspyörästön lukko päällä myös eturenkaat vetää/pyörii, oli pitoa tai ei.
Eikä mikään ole pois takapyöriltä.

Tuota voisi mennä ehdottamaan Kimi Räikköselle. Varmaan sanoisi että tahtoo heti.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat