Radiossa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tämmöinen osui silmään YLE:n sivuilta:

"Kysykää planeetoista ja aurinkokunnasta!
YLE Radio 1 ma 8.5. klo 17.30

Studiossa professori Hannu Koskinen ja dosentti Karri Muinonen Helsingin yliopistosta sekä professori Markku Poutanen Geodeettisesta laitoksesta"

Kommentit (4)

Vierailija

Toi kuulostaa liian hyvältä tilaisuudelta ruveta pilailemaan....
Tom vois soittaa ja kysyy painovoimapoikkeamista mitä ne nyttenki oli siel turkis mittailees ku oli pimennys.
Harry ja Esko on ajautunu väittelyyn marssin kemotrofien todennäköisyydestä.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Nimimerkki HSTa soittaa studioon minuutin välein ja kertoilee suuria määriä mielenkiintoista tietoa kalsiumista sekä auringossa, planeetoilla ja muualla.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija
salai
Nimimerkki HSTa soittaa studioon minuutin välein ja kertoilee suuria määriä mielenkiintoista tietoa kalsiumista sekä auringossa, planeetoilla ja muualla.

Ei minulla ole tarvetta eikä aikomusta soittaa studioon kyseisen ohjelman aikana. Koska kyseiset tutkija ovat jonkin verran tuttuja, voin kysyä niiltä mielipiteitä ja tietoja muutenkin. Prof. Hannu Koskisen lausuntoja auringon pintalämpötilasta olen muistaakseni osittain referoinut Tiede-palstallakin; kuten olen aikaisemmin keskustellut planeettakunnasta yleensäkin.

Suurelle yleisölle tarkoitetussa ohjelmassa tuskin tulee esille mitään asiantuntijalle uutta ja mielenkiintoista. Se on kuitenkin selvää, että uusien havaintojen ja löydösten myötä planeettakunnan syntyteoriat vaativat päivitystä. Siitä oli jo puhetta ketjussa:

10. planeetta 2003 UB313 löytynyt, nimeksi ehkä "Xena

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtop ... c&start=15

Auringosta, planeettojen synnystä ja kehityksestä kerrotaan myös Urantia-kirjassa (The Urantia Book). Nämä selostukset 1930 luvulta ovat vuosi vuodelta osoittaneet yhä parempaa yhdenmukaistuta tutkimustulosten kanssa. Ja tämä koskee suuria määriä fyysisiä yksityiskohtia joita U-teos mainitsee!

Vierailija
HSTa
salai

Ei minulla ole tarvetta eikä aikomusta soittaa studioon kyseisen ohjelman aikana. Koska kyseiset tutkija ovat jonkin verran tuttuja, voin kysyä niiltä mielipiteitä ja tietoja muutenkin. Prof. Hannu Koskisen lausuntoja auringon pintalämpötilasta olen muistaakseni osittain referoinut Tiede-palstallakin; kuten olen aikaisemmin keskustellut planeettakunnasta yleensäkin.

Suurelle yleisölle tarkoitetussa ohjelmassa tuskin tulee esille mitään asiantuntijalle uutta ja mielenkiintoista. Se on kuitenkin selvää, että uusien havaintojen ja löydösten myötä planeettakunnan syntyteoriat vaativat päivitystä. Siitä oli jo puhetta ketjussa:

10. planeetta 2003 UB313 löytynyt, nimeksi ehkä "Xena

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtop ... c&start=15

Auringosta, planeettojen synnystä ja kehityksestä kerrotaan myös Urantia-kirjassa (The Urantia Book). Nämä selostukset 1930 luvulta ovat vuosi vuodelta osoittaneet yhä parempaa yhdenmukaistuta tutkimustulosten kanssa. Ja tämä koskee suuria määriä fyysisiä yksityiskohtia joita U-teos mainitsee!

Kuten saattoi arvata tässä ohjelmassa esitetyt kysymykset olivat mahdollisimman yksinkertaisia ja vastaukset ympäripyöreitä ja standardikamaa. Ainakin yhteen asiaan joka tuli ohjelmassa esille haluaisin puuttua.

Snaut käsitteelle Kuun loittonemista ketjussa

Kuu hidastaa maan pyörimistä.

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=7147

Siirryn siis mainittuun ketjuun.

Uusimmat

Suosituimmat