Seuraa 
Viestejä1484
Liittynyt10.10.2011

Pari päivää sitten tuli vaimon kanssa aiheesta puhetta ja testattiin; minä sain, hän ei. :)

Löytyykös joku muu joka saa otettua lootuksen ilman käsien apua? Uskoisin että ei ole ihan helppoa ja olin melko hämmentynyt että meni ihan helposti ensiyrityksellä.

Ah, this is obviously some strange usage of the word 'safe' that I wasn't previously aware of.

Sivut

Kommentit (48)

Minijehova
Seuraa 
Viestejä1484
Liittynyt10.10.2011

Tuubista löytyy hienoja esimerkkejä, mutta suomeksi kun koitti hakea niin lähinnä sattui lukea ihmisten polvien rikkomisesta ja muusta new age - hörhöilyn sivuoireista.

Kaikki videot aiheesta, joita nopeasti vilkaisin olivat muuten naisten toteuttamia.

Ah, this is obviously some strange usage of the word 'safe' that I wasn't previously aware of.

MooM
Seuraa 
Viestejä6057
Liittynyt29.6.2012

Oli niin älytön kysymys, että kokeilin ja kyllähän se nitkuttamalla nousee se toinen jalka siihen reiden päälle. Takareiden kramppauksen rajalla kyllä menee. Ja toisin päin ei nouse ilman käsiä. Pitäisköhän laittaa kuva :D

Raspu
Seuraa 
Viestejä12777
Liittynyt12.7.2010

MooM kirjoitti:
Oli niin älytön kysymys, että kokeilin ja kyllähän se nitkuttamalla nousee se toinen jalka siihen reiden päälle. Takareiden kramppauksen rajalla kyllä menee. Ja toisin päin ei nouse ilman käsiä. Pitäisköhän laittaa kuva :D

Kuvaa ilman muuta.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä1484
Liittynyt10.10.2011

Poistunut kirjoitti:
MooM kirjoitti:

Kuvaa ilman muuta.

Voin myös laittaa kuvan lootuksestani. Lähinnä kuinka kuminen olenkaan. Videon uppaaminen vaatii jo nimellä olevan tuubijannun, enkä tohdi nimiä liikaa paljastaa.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä1484
Liittynyt10.10.2011

Jos oikein pinnistän, niin tiukassa lotuksessa polvien väli ehkä 15-20cm. Sais polvet yhteenkin kun venyttelisi ja runttaisi...

Minijehova
Seuraa 
Viestejä1484
Liittynyt10.10.2011

Oikeastaan koko keskustelu alkoi meillä kotona siitä, kuinka helppoa jalan tai kahden niskan taakse laittaminen olisi ilman käsiä.

Käsillä menee, ilman ei nyt tai ikinä.

MooM
Seuraa 
Viestejä6057
Liittynyt29.6.2012

Tuossa varmaan tulee rajoittavaksi lihasten joustavuuden lisäksi lonkan liikkuvuus ja polvien "vääntyvyys", jotka ovat paljolti rakenteellisia ominaisuuksia. Ja iso lihasmassa reidessä hankaloittaa jalkaterän nostamista reiden päälle verrattuna ohutreitiseen ihmiseen.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28253
Liittynyt16.3.2005

Jos minä vääntäisin jalat noin, asennon teko vaatisi tunkkia ja rautakankea ja purkaminen ortopediä ja leikkaussalivälineitä. Ja sen jälkeen jalkoja kuntoutettaisiin aika hartaasti ennen kuin ne soveltuvat jälleen normaaliin käyttötarkoitukseensa.

MooM
Seuraa 
Viestejä6057
Liittynyt29.6.2012

Neutroni kirjoitti:
Jos minä vääntäisin jalat noin, asennon teko vaatisi tunkkia ja rautakankea ja purkaminen ortopediä ja leikkaussalivälineitä. Ja sen jälkeen jalkoja kuntoutettaisiin aika hartaasti ennen kuin ne soveltuvat jälleen normaaliin käyttötarkoitukseensa.

Tai sitten asentoa kasatessa kuuluisi niks ja poks ja purku oisi varsin helppoa, kun polvi liikkuu vapaasti joka suuntaan :D

Kyllä tuo jonkin verran vääntää polviniveltä sivusuunnassa eikä liene terveellistä, jos liikkuvuus ei luonnostaan sitä salli. Muuten tuo venytyssuunta on lonkille ja sisäreisille aika hyvä, jos jalkateriä ei pakota reisien päälle.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä1484
Liittynyt10.10.2011

MooM kirjoitti:

Jännä muuten tuo takareisi, koska useimmiten vastaan taitaa ottaa pakara. Lähes kaikilla.

Päättelisin sinut varsin notkeaksi likaksi jos sallitaan moinen termi. Ja yhden pohjekuvan nähtyäni uskon sen helposti.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä1484
Liittynyt10.10.2011

Neutroni kirjoitti:

Notkeana pidetään usein sitä, että jalat noin (kuva) saan vielä ihan helposti naaman lattiaan tuohon eteen. Tasaisella ei ole yksikään lihas tai muu estellyt vuosiin moista liikettä.

Minulle lotusasento on juuri lukemiseen ja alaselkäkipujen poistoon oikea lääke. Ainoa asento jossa minuun tulee edes hieman ryhtiä.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä1484
Liittynyt10.10.2011

MooM kirjoitti:
Pannan tälleen, niin ei ole kovin tunnistettava :D

Minua myös kiinnostaa kovasti, että oletko "luonnostaan" notkea, eli aina ollut? Olemme molemmat jo nimittäin aikuisia ja minä lisäksi mies ja tämä taipuminen taitaa ylittää perusnotkeusasteen aika kirkkaasti.

Ainoastaan sivuille jalat eivät minulla taivu alas. Spagaatti menee helposti. Myös mahallaan maatessa sain takaraivon nuorena häntäluuhun asti (tai jalkapohjat takaraivoon), nyt uupuu jo ainakin 10cm moisesta.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat