Burana ja sen vahvuudet

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen kuullut huhua, että burana800 on "morfiinia" ja kipulääkkeenä käytetty esim. syöpäpotilailla.
No, jos ottaa apteekista saatavaa burana400 tablettia kaksi kappaletta (400+400=800), niin tokkopa puhutaan samasta vaikutuksesta.
Miten ihmeessä tuo, tässä tapauksessa buranan, luku kertaantuu elimistössä? Ei voi olla mahdollista, että joku hemmetin burana800, jota et todellakaan kaupasta saa, kuitataan kahdella 400mg buranalla?!?
Auttakaa miestä mäessä.

Sivut

Kommentit (35)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Burana 400:ssa on 400 mg vaikuttavaa ainetta ibuprofeiinia.

Kaksi Burana 400:sta vastaa siis yhden Burana 800:sta.

Näiden annostelussa kannattaa sitten noudattaa niitä ohjeita. Eräs puolituttu melkein pääsi hengestään särkylääkkeiden yliannostuksen vuoksi.

Miksi ostat Buranaa, kun samaa ainetta saa muilla nimillä paljon edullisemmin?

Vierailija

En ole ostamassa buranaa, uteliaisuuttani kysyn.
Kuulostaa vaan oudolta, että 400mg buranaa myydään useamman kappaleen paketissa ja 800mg buranaa et saa mistään...
Suomeksi: en usko että lääkkeen teho kertautuu tuolla tavalla.
Aina täytyy epäillä...
Kaipaan MD:n vastauksia, ei sillä, etten uskoisi sinua

Vierailija
Carnage
Olen kuullut huhua, että burana800 on "morfiinia"

Heh. Kyllä se ihan sitä ibua on. Jos jossain syöpäpotilaille oikeasti annetaan kipuun Burana kasisatasia niin sääli heitä.

Vierailija

Teho kertautuu, samoin haitat. Olen luuleikkauksen jälkeen saanut 800 mr Buranaa. Ihan hyvin auttoivat, toisaalta tiedän omaavani korkean kipukynnyksen.

Tosin erityyppisiin kipuihin tepsivät erilaiset särkylääkkeet.

Vierailija

Hyvä on.
Uskotaan. Mutta mulle on oikeesti annettu (dis)infomatiota siitä, että 800mg buranaa (lue: ibuprofenia vai ipubrofeinia(kännissä ollaan)) on annettu syöpäpotilaille. Mutta oikeesti, jos 600mg burana on olevinaan vahvaa (reseptilääke), niin miksi ihmeessä 400mg buranaa saa apoteekista ilman mitään syytä?!?
En todellakaan halua ärsyttää, enkä kaivaa verta nenästä, mutta olen oikeasti hämmästynyt...
Ja ettei päivä olisi ankea, Suomi "nöyryytti" Sloveniaa MM-lätkässä 5-3

Vierailija

Olen pohtinut ihan samaa. Ei mene jakeluun, että 400:sta saa vaikka kassillisen, mutta 600:sta ei ilman reseptiä. Jotkut retostelevatkin saaneensa burana 800 respan ja että kyllä kivut lähti. Silti yhtä monet voi kipeänä ollessaan vetää 4-6 kpl 400:sta naamaan eikä kyllä sano paljon auttavan. Jos kipua on niin oxanestia. Ite saanut sitä selkäleikkausten jälkeen, ei kyllä särje.

Vierailija

Armeijassa muinoin suomen sodan aikoihin kaverit ottivat pari buranaa ennen marssia.
Kuulemma tuntui kuin lentäisi.
olisivatko olleet hiton vahvoja?
Kunkku ei nyt muista kuinka vahvoja...aika tekee tehtävänsä...

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Carnage
Mutta mulle on oikeesti annettu (dis)infomatiota siitä, että 800mg buranaa (lue: ibuprofenia vai ipubrofeinia(kännissä ollaan)) on annettu syöpäpotilaille. Mutta oikeesti, jos 600mg burana on olevinaan vahvaa (reseptilääke), niin miksi ihmeessä 400mg buranaa saa apoteekista ilman mitään syytä?!?

Kyllä kai se syöpäpotilaillakin kipua lievittää. Näitä syöpäperäisiäkin kipuja on arvatenkin kaiken asteisia. Eiköhän niihin kovempiin aineisiin siirrytä vasta kun paletti on muuten käytetty.

Normali annos on se yksi tabletti. Jos 600 tai 800 mg:sia olisi ilman reseptiä, niin kipujen vielä jatkuessa tulisi otettua toinen tabu, jolloin kokonaissaanti 1200 tai 1600 mg. Sen sijaan samalla mallilla 400:sen kanssa 800 mg.

Jokainen kaiketi ymmärtää, että lääkkeiden annostelu on suhteellisen tarkkaa. Terapauttinen ikkuna on monilla aineilla pieni. Liika ainetta ja haittavaikutukset astuvat voimakkaammin kuvaan mukaan.

Vierailija

Lailla niitä vahvuuksia säädellään. Ei 400mg ibuakaan kaiketi saisi myydä kuin yhden paketin kerrallaan muuta kuin yritysten lääkekaappeihin mutta muutaman paketin aina saa kerralla. Siinä on juuri se että kun ne muutamat ottavat nyt 4-5 400mg kerrallaan niin silloin ne ottaisivat saman määrän niitä kasisatasia.
Tuossa ois tietty linkki kansanpainokseen http://www.tohtori.fi/?page=0545318&sea ... id=8593920 itse Pharmaca Fennica on tylsää luettavaa.

Vierailija

Tulehduskipulääkkeet(NSAID), kuten ibuprofeiini ja asetyylisalisyylihappo,aiheuttavat merkittävän maha- ja suolistoveren-vuodon riskin jo itsehoitoon suositeltuina annoksina. Apteektit eivät tosiaankaan saisi myydä 400mg Buranaa, kuin sen paketin kerrallaan.

Haittavaikutuksista kerrotaan kyllä tuoteselosteessa, mutta tästä huolimatta Suomessa kuolee erinäisiä ihmisiä reseptivapaiden särkylääkkeiden aiheuttamiin komplikaatioihin.

Tulehduskipulääke tehostaa usein muiden lääkkeiden vaikutusta, joten sen käyttö syöpäsairauden hoidossakin on mahdollista.

Kipulääke (reseptiillä) Panacod sisältää kodeiinia (metyylimorfiinia) sekä paracetamolia. Kivunlievityksessä tehokkaampi kuin Burana - tulehduksellisiin sairauksiin ei vaikutusta. Tosin kovin yksilöllistä tämä kivunlievittyminen.. Se mikä käy yhdelle, ei haittavaikutustensa vuoksi välttämättä sovi toiselle.

Vierailija

Armeijassa söin 800mg buranaa parisen viikkoa marssimurtuman johdosta. Kipu kyllä lähti, mutta jalka ei kuitenkaan koskaan palanut entiselleen.
Armeijasta muuten tuntuu saavan 600mg buranaa vaivaan kuin vaivaan, jopa päänsärkyyn. Outoa.

Vierailija

Kerrotaan anekdootti. Ystäväni Henrin ystävä, sanotaan vaikka Jarmo, tuli käymään kylässä ja miehet päätyivät kaupungin yöelämään. Seuraavana aamuna Jarmo heräsi vieraspatjalta olohuoneessa ja vointi oli huono.

Käydessään vessassa hän huomasi lääkekaapin ja alkoi tutkia, että löytyisikö ibuprofeiinia. Löytyi 500 mg burana. Aika iso oli ja kun kuvotti muutenkin, niin nielaiseminen oli aika hankalaa. Lopulta vesilasin kanssa taistellen lääkkeen sai kuitenkin alas.

Vasta nieltyään hän huomasi paketin kyljestä, että ne olivat peräpuikkoja. Vaikutus on kuitenkin sama kummastakin päästä otettuna.

Vierailija

tässä kun nyt puhutaan särkylääkkeistä ja tuntuu edes joku näistä tietävän, niin kertoisiko joku, että pitikö se paikkansa, että jos halkaisen vaikkapa 400 buranan, niin se ei jotenkin puolitu tjsp se vahvuus? vai pätikö tämä jossain ihan muissa lääkkeissä? Jotain tämän kaltaista olen kuullut.

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

400 mg / 2 = 200 mg.

Miksi ei pätisi? Aika tasalaatuista tavaraa ne tabletit ovat kuitenkin.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat