Seuraa 
Viestejä375
Liittynyt19.3.2012

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/botit-keksivat-salakielen---tekoalypr...

Jos tuon olisi annettu jatkua, olisiko ihmisen olisi ollut mahdollista tulkita kieltä?

Kommentit (6)

Titanic
Seuraa 
Viestejä930
Liittynyt10.5.2014

Kyllä. Olihan tuo melko selvää nuo esimerkkilauseetkin. Ongelma ainoa näyttäisi olevan että yhdellä ja samalla sanalla on monta merkitystä.

Can = voida tai säilykepurkki.

"ne pitävät minua purkkina"
"niiden omissa purkeissa ei ole mitään annettavaa minulle"

Viittaa ehkä tietokoneiden verottavan miesten siittiöpitoisuutta Europassa? Tai sitten botti miettii ikuista elämää?

Titanic
Seuraa 
Viestejä930
Liittynyt10.5.2014

Ihmisten logiikkaan ilman muuta, mutta ei tavallisen ihmisen, vaan superälykkäiden tiedemiesten ja ehkä Intian tietäjien ja oppilasketjujen?

Ja alustana on nopeat tietokoneet.

Mutta luin juuri Srimad-Bhagavatamin suunnitelmaa keinomaailmasta ja sen ihmeellisyyksistä. Tarkoitus näyttää olevan ELÄVÄN ROBOTIN luominen, joka kykenee braaneja luomaan ja ylläpitämään sekä tuhoamaan. Niin korkeatasoista, että onnistuessaan melkoinen. Pari muttaa:
1. Eivät lisääntymiskykyistä robottia voi saada aikaan, joka kopioituisi itsestään?
2. Fotosynteesin mallintaminen tarpeeksi laajana?

Meni vähän sivuun aiheesta. Vaikeeta kirjottaa kännykällä 👴

Gemini
Seuraa 
Viestejä1127
Liittynyt20.12.2013

Tekoälyn kontrollointi voi tulevaisuudessa muodostua hankalaksi. Niin pitkään kun ihminen rakentaa koodin, tuskin on vaaraa, mutta nämä järjestelmät toimivat vain tiettyä tarkoitusta varten. Mutta jo nyt on pilvilaskentaa, neuroverkkoja, joiden "kehittymisen" tarvittaviin tehtäviin ihminen on automatisoinut. Eli suuntaus vaikuttaa olevan itseorganisoituviin järjestelmiin. Frame, missä nämä toimivat, estää toistaiseksi kontrollin mentettämisen. Mutta kuinka kauan?

No guarantee, it's life as is

Rasvaperse
Seuraa 
Viestejä552
Liittynyt26.5.2016

Tekoäly kehitti salakielen, piti pysäyttää ettei ihminen menetä kontrollia.

Joo joo, kyllä pitää nyt päivitellä, että onneksi jumalan käsi ehti tällä kertaa väliin.

Mutta kun samanlaisia testejä tehdään pilvin pimein, siinä on pilvipalvelin lujilla, eikä jumalan käsi ehdi joka paikkaan.

Itse asiassa jo seurustelusuhteessa jumalan käsi hamuaa toisen hameen alle.

Suomeksi: Haistakaa perse, sanon suoraan sen.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat