Pahan tunteen aiheuttava ääni

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Itselläni tuli äsken mieleen, että kännykkäni herätyskello aiheuttaa pahan tunteen kun käytin sitä muistukseen.

Alitajuntani itki kun kello soi. Tuli sellainen "voi perkele, ei taas"- tunne vaikka tietoisesti tiesin, että eihän nyt tarvitse mitään tehdä.

Tämä ilmeisesti johtuu siitä, että aina aamulla minua ärsyttää nousta ylös kun herätyskello soi. Olen näköjään oppinut alitajuntaisesti vihaamaan tätä kellon ääntä.

Tuleeko teille koskaan tälläistä ilmiötä?

Kommentit (15)

Vierailija

Meijänki koira kuolaa, ku kolistellaan kuppeja. Itellä tuo kännykän ääni saa aikaan pienimuotoisen paniikin. Varsinkin aamulla.

Vierailija

Minun varmaan pitää vaihtaa herätyskelloa, kun osaan sulkea kännykkäni heräämättä itse. Nykyisin on tullut ongelma siitä, että etsin puhelimen vaikka vaatekaapin lokerosta, suljen sen ja laitan uudestaan nukkumaan.

Jonkin ajan päästä sitten herään kännykkä tiukasti nyrkissä ja suljettuna, ilman minkäänlaista muistikuvaa tapahtuneesta.

Vierailija

Aamulla herätyskellon ääni on vaan että no niin, pittääpä nousta. Mutta päivällä jos sattuu kuulumaan herätyskellon ääni tai sitä vastaava ääni niin iskee hirvee paniikkikohtaus melkein. Päivällä se on hirveen inhottava ääni. Jotenkin alitajuntaisesti siihen reagoi, että pitää herätä vaikka ei päivällä sen äänen takia tarvitse välttämättä mitään tehdä.

Joskus on tullut näitä hauskoja tapauksia, että unissani sammutan kännykän herätyskellon ja sitten herään siihen kun kännykkä tippuu kädestä lattialle

Vierailija

Minun herätyskellostani kuuluu sellainen pieni 'naks', ennenkuin se herättää. Aina kun kuulee vastaavan äänen muualla, niin kyllä sitä säpsähtää.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Väkästelin itselleni digitaalikellon vuonna 1979. Tein siihen silloin summerin miellyttävällä äänenkorkeudella (olisiko E) ja säädin hyvin hiljaiseksi. Siis todella hiljaisella äänellä se toimii. Siihen herää lempeästi ja vaikka se on hiljainen, niin aina toimii. En tajua miten joku kestää tavallisia rämistimiä.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija

Minulla oli taannoin pöytä- vai miksikä ihmeen lankapuhelimeksi näitä sanotaan- johon sai sanella tai nauhoittaa soittoäänen.

Nämä niin kutsutut ystäväni olivat sitten käymässä luonani ja iltaa viettäessämme he olivat jossakin välissä ohjelmoineet puhelimeeni ihan omanlaisen herätyksen.

Voi sitä riemun tulta kun kello on 06.00 ja herätyskello alkaa puhumaan:

"Moi Baltsi! Gello on jo guusi! Ongs sulla döihin meno? Ai on. No voi voi. Viduddaago? Ai viduddaa. Oda lobbudili. Tsihihii!"

Tunne oli mykistävä. Aikaa oli kulunut jo pari vuorokautta siitä kun kaverini olivat kylässä ja huomaavaisesti rakensivat tuon herätysäänen.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Herään yleensä automaattisesti hetkeä ennen kuin kello soi. Sisäinen kello toimii.

Sen sijaan vihaan ylipäätään kaikkea piipitystä. Ihmisten kännykkä-äänet menevät joka hetki ärsyttävämmiksi. Nyt soitetaan jotain surkeita pop-biisejä helvetin kovalla, huonosti sovitettuna typerille soundeille, ja soittoäänten omistajat eivät henno heti vastaamaan kun haluavat kuunnella ja kuunteluttaa typerää mökäänsä.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Minulle tulee yleensä imuroinnin äänestä huonoja viboja.
Miten joku laite voikin pitää niin raivostuttavaa ääntä

Siivoilu ei taida olla muutenkaan oikein minun juttuni niin ilmeisesti jo nuorena syntynyt assosiaatio on hyvin syvälle juurtunut aivoihini.

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005
NaCl
Minun herätyskellostani kuuluu sellainen pieni 'naks', ennenkuin se herättää. Aina kun kuulee vastaavan äänen muualla, niin kyllä sitä säpsähtää.

mun kello tekee ihan samaa, joku 5 min ennen soimista kuuluu vaimea naksahdus johon yleensä havahtuu ja alkaa ketuttamaan että taas se kohta soi

en ole tosin vielä ehdollistunut niin pitkälle että samankaltainen naksahdus muualla kuultuna saisi mitään reaktiota aikaan

Vierailija

Joo, se on päivä aina heti pilalla, kun pitää herätä siihen piipitykseen. Pitänee koittaa viritellä radiota herättelemään, jos vaikka jonain aamuna sitten pääsis ylös ennen 9:ää.

Vierailija

No minulla on sitten vähän erikoisempi "vitutus-ääni", nimittäin oman huoneeni oven avaus ääni. Johtuu varmaan siitä, että kun nukun joskus 11 aikaan, niin sitten ovi aukeaa, ja jompi kumpi vanhemmista tulee herättelemään. Tämä on sitten johtanut siihen, että jos päivällä joku tulee huoneeseeni avaamalla oven, niin tulee mieleen et "ei helv.. mitä nyt taas?" vaikka sieltä tulisi joku kaveri..

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006
tupakka

Tuleeko teille koskaan tälläistä ilmiötä?

juu, Siksi pitää sijoittaa hyviä tunteita aiheuttavia asioita tietokoneen viereen.

Hyvin polkee.

Uusimmat

Suosituimmat