Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Pelasitteko taannoista suosikkipeliä ja metsästitkö pokemoneja?
Pelaako tätä enää kukaan?

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Kommentit (3)

Berthel
Seuraa 
Viestejä686
Liittynyt29.1.2017

Poistunut kirjoitti:

Itse olen liian vanha moisiin leikkeihin, mutta keskusteltuani jonkin aikaa sitten erään nuoremman ystävättäreni kanssa asiasta, kertoi hän minulle että kyllä sitä pelataa nykyäänkin, hypetys mediassa on vaan loppunut. Vaikuttaa aika vakavalta, joukkueilla on kuulemma omat reviirit ja toisen reviirille tunkeutumisesta rankaistaan jopa särkemällä auton ikkunat.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä3691
Liittynyt10.10.2011

Berthel kirjoitti:
Poistunut kirjoitti:

Itse olen liian vanha moisiin leikkeihin, mutta keskusteltuani jonkin aikaa sitten erään nuoremman ystävättäreni kanssa asiasta, kertoi hän minulle että kyllä sitä pelataa nykyäänkin, hypetys mediassa on vaan loppunut. Vaikuttaa aika vakavalta, joukkueilla on kuulemma omat reviirit ja toisen reviirille tunkeutumisesta rankaistaan jopa särkemällä auton ikkunat.

Kuulostaa melko vakavalta. Omasta vinkkelistä aikuispelaajat ovat vähentyneet huomattavasti, mutta ala-asteikäiset jaksavat vielä hyvin. Juuri lähti muksu 6km päässä olevaan raidiin. Pitkä plussa pelille askelmittarin pyörityksestä, on viimeiset kolme viikkoa lähes joka päivä muksulla + 20000 askelta.

Ja kun kotimaan poket on jiirissä, niin ulkomailla on rutosti lisäkäveltävää. Alkaa samalla huomaamaan koko pelin ansaintalogiikan (kun harvinaisia pokemoneja on lähinnä ostoskeskuksissa).

Ah, this is obviously some strange usage of the word 'safe' that I wasn't previously aware of.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä4394
Liittynyt21.7.2017

En ole koskaan pelanut kyseistä peliä. Olisin varmasti haalinut sitkeästi kaikki Pokemonit, jos peli olisi ollut käytössäni lapsena.

Siskon teini-ikäinen poika oli aktiivinen Pokemon-go pelaaja ainakin vuosi sitten. Kun matkusti Saksaan, sveitsiläinen pelikaveri lensi samaan kaupunkiin - halusi tavata, kun olivat ystävystyneet Pokemon-pelin kautta.

Monesti koululaiset kävelevät kotimatkalla kuin kännykän ohjaamina. Eivät katso eteensä, välillä pysähtyvät ja kuuluu: "mä sain sen!" Jos joku himoittu Pokemon on saamatta, niin miksipä sitä ei vielä vanhempana koittaisi bongata, samalla kun vaihtaa maisemaa. Vai jääkö pelaaminen kun laitteet vaihtuu?

Joka tapauksessa, joskus tekee hyvää keskittyä peliin, oli sitten lapsi tai aikuinen. Mutta ei moni varmaan kehtaa tunnustaa pelaavansa lasten pelejä (anteeksi, mutta... "Farmini eläimet tarvitsevat minua"). Vaikka Pokemon Go on sentään cool.

Pelaatteko muita pelejä, pleikkarilla tms.? Onko teillä pelikavereita?

VVM = varhainen vuorovaikutusmalli

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat