Sivut

Kommentit (158)

kretiini
Seuraa 
Viestejä1307

Ab Surd Oy kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Missä halventamismielessä? Perustele nyt missä jussipussi on sellaista tehnyt. Tai mitä halventavaa omassa kommentissasi minulle muka oli? Liiallinen herkkänahkaisuus ja ylitulkinta toisen oletetuista tarkoitusperistä johtaa kommunikaatiokaaokseen ja sosiaaliseen kyvyttömyyteen. Joku tolkku nyt.

Noin joka toisessa ketjussa, jos otat värilasit pois päästä.

Puhe oli nyt tämän ketjun yhdestä viestistä, tollo.

Sulje silmäsi pienoinen.

Darwinismi on kuollut

kretiini
Seuraa 
Viestejä1307

jussipussi kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
Siltikin se ei muutamille mene perille, että maailmankuvani on täysin omani, eikä kenenkään muun viritelmä.

Älä valehtele itsellesi.

Mielenkiintoista. Kerroppa sitten, että kenen se on kun en uska Jumaliin, En tieteeseen, En kreationisteihin.

Ajan, paikan, perimäsi, sinun mielen simulaation ja ympäristön. Karkeistettuna. 

Koetko olevasi jotenkin erityinen tässä suhteessa?

Kyllä ja En. Ja päinvastoin ajattelin olevani liiankin tavallinen. 

Miten se voi olla mahdollista, ensimmäistä kertaa kuulen/luen että joku luulee muodostaneensa maailmankuvan ihan itse vain näkemänsä perustella. Ja näkemisesi perustuu siihen kun näit että kuollut puu heräsi eloon? 

Uskotko kaiken mitä itse kerrot tästä aiheesta itsellesi? Ei kannattaisi.

Huomaatko mitä ad-hominemeja viljelet. Kehittelet taas jotain variaatioita, että olen luonut jonkun kuvan itselleni, vaikka sulla ei parin rivin perusteella ole mitään käsitystäkään minkälaisen kuvan mä olen itselleni luonut.

Sulla on silti paljon kommentoitavaa, vaikka et tiedä mitään.

Ei kannattaisi.

Darwinismi on kuollut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
kretiini
Seuraa 
Viestejä1307

Muutamalla henkilöllä on suuri tarve täällä asettua muiden yläpuolelle ja "tietää" paremmin mitä he itse ajattelevat. No nyt tuli oikea nimimerkki näille "tietäjille":

Guru

Darwinismi on kuollut

jussipussi
Seuraa 
Viestejä52797

kretiini kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Missä halventamismielessä? Perustele nyt missä jussipussi on sellaista tehnyt. Tai mitä halventavaa omassa kommentissasi minulle muka oli? Liiallinen herkkänahkaisuus ja ylitulkinta toisen oletetuista tarkoitusperistä johtaa kommunikaatiokaaokseen ja sosiaaliseen kyvyttömyyteen. Joku tolkku nyt.

Sulje silmäsi pienoinen.

Kretiini kirjoitti: "Muutamalla henkilöllä on suuri tarve täällä asettua muiden yläpuolelle"

Onko sinulla tällainen tarve?

jussipussi
Seuraa 
Viestejä52797

kretiini kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
Siltikin se ei muutamille mene perille, että maailmankuvani on täysin omani, eikä kenenkään muun viritelmä.

Älä valehtele itsellesi.

Mielenkiintoista. Kerroppa sitten, että kenen se on kun en uska Jumaliin, En tieteeseen, En kreationisteihin.

Siis tottakai ympäristö vaikuttaa maailmankuvaan. En mä sitä koita kiistää, mutta ei se kenenkään muun keksimä maailmankuva ole, vaan aivan itse omin silmin nähty.

Tiedätkö mitä aivosi simuloi kun se tekee aistiärsykkeet "nähtäväksi" jne? "Omin silmin nähty" on on heppainen perustus rakentaa maailmankuvaa. 

Miksi sä asetut yläpuolelle luulemaan? Tietenkin mä tiedän, että aivot luo sellaisen kuvan kuin tahtoo.

Siihen kuvan vaikuttaa hajut, maut, kaikenlaiset muut ärsykkeet. Ei se silti tilannetta miksikään muuta miten sen itse kokee.

Mulle on ihan yhdentekevää vaikka joku selittäisi, että kyseessä on energian vaihtelevat variaatiot. Ei se mun elämää miksikään muuta. Sen mitä mä koen, niin sitä mä elän.

Toki sinä saat kokea ja elää juuri kuten haluat.

Eusa
Seuraa 
Viestejä17816

kretiini kirjoitti:
Poistunut kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Poistunut kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Mulla on jotenkin vaikea muistaa noita numeronikkejä. Siksi ei synny oikein mitään mielikuvaa esim. tästä 4499:stä. Yhden keskustelun sisällä joo tietysti, mutta ne ei kytkeydy muihin threadeihin oikein mitenkään.

Eikö avaukset synnytä mitään?
Niihin kai se niki pitäis perustaa.

En ymmärrä kysymystä.

Siis ainakin mulle muodostuu mielikuva henkilöstä hänen kirjoitustensa perusteella, ei sen nikin perusteella. Sitten konvertoit sen mielikuvan sanoiksi, niinkuin jussipussinkin tapauksessa teit. Itse siis en ymmärtänyt sitä että numeronikeistä ei tule mielikuvaa.

Ei tule täälläkään mitään mielikuvaa numeronikeistä. 

Onko se 1234 vai 4567 menee ihan ohi..

Miksi noita numeroita harrastetaan? Nimimerkkihän on helppo muuttaa toiseksi asetuksistansa, eikö olekin?

Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹

jussipussi
Seuraa 
Viestejä52797

kretiini kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
kretiini kirjoitti:

Älä valehtele itsellesi.

Miten se voi olla mahdollista, ensimmäistä kertaa kuulen/luen että joku luulee muodostaneensa maailmankuvan ihan itse vain näkemänsä perustella. Ja näkemisesi perustuu siihen kun näit että kuollut puu heräsi eloon? 

Huomaatko mitä ad-hominemeja viljelet. Kehittelet taas jotain variaatioita, että olen luonut jonkun kuvan itselleni, vaikka sulla ei parin rivin perusteella ole mitään käsitystäkään minkälaisen kuvan mä olen itselleni luonut.

Pyrin muodostamaan näkemystä siitä mitä olet kirjoittanut.

Kretiini kirjoitti: "En. Enkä ole kirjanoppinut. Olen vain nähnyt kun kuollut puu herää eloon, eikä se sopinut darwinistiseen maailmankuvaani enää, joten jouduin sen maailmankuvan hylkäämään."

Muistako mitä kirjoitat?

kretiini
Seuraa 
Viestejä1307

jussipussi kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:

Sulje silmäsi pienoinen.

Kretiini kirjoitti: "Muutamalla henkilöllä on suuri tarve täällä asettua muiden yläpuolelle"

No ei mulla ainakaan ole niin napolenistisia ajatuksia, että kerron muille mitä he ajattelevat ja kokevat.

Jokainen on varmaan lukenut tarinan vedessä "taittuneesta" tikusta? :D

Darwinismi on kuollut

jussipussi
Seuraa 
Viestejä52797

kretiini kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
[ En mä sitä koita kiistää, mutta ei se kenenkään muun keksimä maailmankuva ole, vaan aivan itse omin silmin nähty.
Näetkö mitä nimimerkki Panterarosa näkee tässä omilla silmillään?

http://www.tiede.fi/keskustelu/71165/maapallo-6000-vuotta-vanha?page=24 .

Onko siellä lätkämaila?

Sitten se varmaankin olisi gigantin lätkämaila Pantererosan näkemänä.

kretiini
Seuraa 
Viestejä1307

jussipussi kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
kretiini kirjoitti:

Älä valehtele itsellesi.

Kretiini kirjoitti: "En. Enkä ole kirjanoppinut. Olen vain nähnyt kun kuollut puu herää eloon, eikä se sopinut darwinistiseen maailmankuvaani enää, joten jouduin sen maailmankuvan hylkäämään."

Muistako mitä kirjoitat?

Tämä kertoo siis maailmankuvani luomisesta mitä?

Tai kyllähän mä sen pähkinänkuoreen tiivistin. En enää ole Darwinisti.

Darwinismi on kuollut

jussipussi
Seuraa 
Viestejä52797

kretiini kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:

Sulje silmäsi pienoinen.

No ei mulla ainakaan ole niin napolenistisia ajatuksia, että kerron muille mitä he ajattelevat ja kokevat.

Jokainen on varmaan lukenut tarinan vedessä "taittuneesta" tikusta? :D

Minä en ole lukenut.  Sinä kirjoitat täällä mitä koet ajattelevasi ja näkeväsi. Ei tarvita  Napoleonia tähän.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä52797

kretiini kirjoitti:
Mielenkiintoistahan tässä on, että kun joku on eri mieltä, niin eräiden oma maailmankuva horjuu niin pahasti, että siihen pitää vastata hurjalla tulella.
Missä kohti on hurja tuli. Onko se siinä kun kysytään perusteluja? Kerrotko keiden maailmankuva on tässä horjunut ja miten tarkalleen?

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11878

kretiini kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:

Sulje silmäsi pienoinen.

En aio kaltaiseksesi.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11878

Eusa kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
Poistunut kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Poistunut kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Mulla on jotenkin vaikea muistaa noita numeronikkejä. Siksi ei synny oikein mitään mielikuvaa esim. tästä 4499:stä. Yhden keskustelun sisällä joo tietysti, mutta ne ei kytkeydy muihin threadeihin oikein mitenkään.

Eikö avaukset synnytä mitään?
Niihin kai se niki pitäis perustaa.

En ymmärrä kysymystä.

Siis ainakin mulle muodostuu mielikuva henkilöstä hänen kirjoitustensa perusteella, ei sen nikin perusteella. Sitten konvertoit sen mielikuvan sanoiksi, niinkuin jussipussinkin tapauksessa teit. Itse siis en ymmärtänyt sitä että numeronikeistä ei tule mielikuvaa.

Ei tule täälläkään mitään mielikuvaa numeronikeistä. 

Onko se 1234 vai 4567 menee ihan ohi..

Miksi noita numeroita harrastetaan? Nimimerkkihän on helppo muuttaa toiseksi asetuksistansa, eikö olekin?

On käyttäjiä, joilla on halu/tarve jostain syystä häivyttää tunnistettava identiteettinsä eri tavoin. Mitäänsanomaton satunnainen numeronikki on siinä yksi hyvä vaihtoehto.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä52797

kretiini kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
kretiini kirjoitti:

Älä valehtele itsellesi.

Muistako mitä kirjoitat?

Tämä kertoo siis maailmankuvani luomisesta mitä?

Tai kyllähän mä sen pähkinänkuoreen tiivistin. En enää ole Darwinisti.

Kertoo siitä miten heppaisille perustuksille luot "omaa" maailmankuvaasi. Taisin tämän jo aiemmin kirjoittaa. Ymmärrätkö miksi yleensä maailmankuvaa ei rakenneta noin heppaisten perustuksien varaan?

kretiini
Seuraa 
Viestejä1307

jussipussi kirjoitti:
kretiini kirjoitti:
Mielenkiintoistahan tässä on, että kun joku on eri mieltä, niin eräiden oma maailmankuva horjuu niin pahasti, että siihen pitää vastata hurjalla tulella.
Missä kohti on hurja tuli. Onko se siinä kun kysytään perusteluja? Kerrotko keiden maailmankuva on tässä horjunut ja miten tarkalleen?

Sitähän se kuvastaa kun ei kyetä sulattamaan erilaisia näkemyksiä. Omat näkemykset eivät siis seiso kovin vankalla pohjalla, jos aina pitää tulle nälveilemään asioista muille.

Ihan peruspsykologiaa kun omaa aatetta vastaan on "hyökätty", niin ollaan sitten kieroilemassa, vääristelemässä jne.

Darwinismi on kuollut

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat