Seuraa 
Viestejä104
Liittynyt27.8.2016

Mitähän lie päässä liikkunut....????

Sininen tulevaisuus is in.

Sivut

Kommentit (17)

Vänni
Seuraa 
Viestejä251
Liittynyt27.11.2013

Varmaankin noita samoja kapuloita käytetään autoliikenteelle, tässä tapauksessa, ehkä jonkinlaisen varoitusmerkin virkaa junalle. 

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28253
Liittynyt16.3.2005

Poistunut kirjoitti:
Kyl se menee yli.

Varmaan joo, ja pienellä tuurilla useimmat pyöräkerrat putoavat takaisin kiskoille, tai ainakin melkein. Se on varmaa, että tuo letku ei sen jälkeen toimi palomiesten toivomalla tavalla.

Veikkaan, että tuo on lavastettu kuva. Eivät turvallisuusalan ammattilaiset ole noin typeriä työssään.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28253
Liittynyt16.3.2005

ksuomala kirjoitti:
Muuten hyvä mutta tuo kaapelikouru ei välttämättä kestä yli ajavaa junaa.

Se, että junan pyörä murskaa nuo viritykset ja heittää palaset sivuun, lienee tuossa paras mahdollinen lopputulos, jos juna osuu paikalle. Jos siinä on sen verran rautaa, että se suistaa junan kiskoilta, saattaa palokunnan pojilla olla edessä vähän pitempi ylityökeikka.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä1476
Liittynyt10.10.2011

Eihän tuossa juna ole ongelma ollenkaan, kun ei tuolla radalla niitä liiku kuin pari vuosikymmenessä, jos sitäkään. Valvomossa vilkkuu ja mikään ei liiku jos kahden kiskon väliin pannaan poikittain kolmas kisko (tai pyöräteline), ja oletan noiden muovien tarkoitukseksi väärän hälytyksen eliminoimisen.

Asuinalue ja puomittomuus viittaisi hylkyrataan. Kuten nuo muovitkin.

Jos palomestarin kuuluu saada vettä ja välttää hälytystä valvomossa niin hyvinhän tuo sujui.

Ah, this is obviously some strange usage of the word 'safe' that I wasn't previously aware of.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28253
Liittynyt16.3.2005

Minijehova kirjoitti:
Eihän tuossa juna ole ongelma ollenkaan, kun ei tuolla radalla niitä liiku kuin pari vuosikymmenessä, jos sitäkään.

Ei sellaisia ratoja ylläpidetä missään.

Lainaus:
Valvomossa vilkkuu ja mikään ei liiku jos kahden kiskon väliin pannaan poikittain kolmas kisko (tai pyöräteline), ja oletan noiden muovien tarkoitukseksi väärän hälytyksen eliminoimisen.

Se vaatii, että kiskot kytketään toisiinsa sähköisesti. Vesiletku ei riitä siihen. Voi tietysti olla, että hälytyskeskuksesta on oltu yhteydessä ratavalvomoon ja varmistettu, että tuolla rataosuudella ei liiku junia sinä aikana kun sammutus kestää ja nuo suojat on laitettu sen kummemmin miettimättä. Veikkaisin kuitenkin ennemmin lavastettua kuvaa.

Lainaus:
Asuinalue ja puomittomuus viittaisi hylkyrataan. Kuten nuo muovitkin.

Harvassa maassa ollaan niin vauhkoja kuin Suomessa siinä, etteivät idiootit pysty vahingoittamaan itseään puolitahallaan.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä1476
Liittynyt10.10.2011

Neutroni kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Eihän tuossa juna ole ongelma ollenkaan, kun ei tuolla radalla niitä liiku kuin pari vuosikymmenessä, jos sitäkään.

Ei sellaisia ratoja ylläpidetä missään.

Lainaus:
Valvomossa vilkkuu ja mikään ei liiku jos kahden kiskon väliin pannaan poikittain kolmas kisko (tai pyöräteline), ja oletan noiden muovien tarkoitukseksi väärän hälytyksen eliminoimisen.

Se vaatii, että kiskot kytketään toisiinsa sähköisesti. Vesiletku ei riitä siihen. Voi tietysti olla, että hälytyskeskuksesta on oltu yhteydessä ratavalvomoon ja varmistettu, että tuolla rataosuudella ei liiku junia sinä aikana kun sammutus kestää ja nuo suojat on laitettu sen kummemmin miettimättä. Veikkaisin kuitenkin ennemmin lavastettua kuvaa.

Lainaus:
Asuinalue ja puomittomuus viittaisi hylkyrataan. Kuten nuo muovitkin.

Harvassa maassa ollaan niin vauhkoja kuin Suomessa siinä, etteivät idiootit pysty vahingoittamaan itseään puolitahallaan.

En kaikkia junan alle jääneitä leimaisi suoraan idiooteiksi. Ihmisillä on tapana mennä autopilotti päällä (etenkin aamuisin), ja jos vaikka kymmenen vuoden aikana ei ole näkynyt tai kuulunut ensimmäistäkään junaa, niin tokkuraisille aivoille on helpompi ohittaa kaikki merkit lähestyvästä junasta.

Eikös juuri harvaliikenteiset risteykset ole niitä vaarallisimpia. Tilastoiden mukaan.

Suomessa ei tarvita ainakaan junaliikenteen pysäytykseen sähköä, vaan poikittainen pyöräteline näkyy valvomossa (olen testannut), joten juna ei siihen osu. Aina tulee ensin ukot poistamaan romut radalta.

Kahdesti olen nähnyt junan ja auton kolarin ruoholahdessa ja kerran vuosaaressa. Aina se juna vaan yllättää, vaikka kiskot ovat selvästi näkyvissä.

Ah, this is obviously some strange usage of the word 'safe' that I wasn't previously aware of.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä1476
Liittynyt10.10.2011

Erityisen mielenkiintoista nähdä jonkun naama, kun juna lähestyy. Tulee mieleen joku tosi vanha ja tukkoinen SSD-levy, kun juna lähestyy ja tööttää ja urpo alkaa puristaa rattia ja käsittelemään ihan käsittämätöntä dataa. Ratkaisuna ei ole mennä eteen tai taakse, vaan valahtaa kalpeaksi ja olla lukossa osumaan asti.

Itse valitsisin toisen strategian, mutta ymmärrän kyllä mistä tuollainen johtuu.

Ah, this is obviously some strange usage of the word 'safe' that I wasn't previously aware of.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28253
Liittynyt16.3.2005

Minijehova kirjoitti:
En kaikkia junan alle jääneitä leimaisi suoraan idiooteiksi. Ihmisillä on tapana mennä autopilotti päällä (etenkin aamuisin), ja jos vaikka kymmenen vuoden aikana ei ole näkynyt tai kuulunut ensimmäistäkään junaa, niin tokkuraisille aivoille on helpompi ohittaa kaikki merkit lähestyvästä junasta.

Tietenkin. Idiootti menee autopilotilla, kun taas fiksu tietää tosiasiat ja katsoo ennen kuin koheltaa. Toki ymmärrän että eri ihmiset ymmärtävät idioottimaisuudella eri asioita, mutta jos eivät vaarantavat virheet silkkaa piittaamattomuutta, vaikka ihminen tietää varsin hyvin asioiden oikean laidan, ja oikea toimintatapakin vaatii vain  kevyen polkimen painalluksen ja parin päänkääntelyn vaivan, ole idioottimaisuutta, niin mikä sitten ei ole?

En tietysti väitä ettenkö syyllistyisi tuollaisiin idioottimaisuuksiin itsekin ihan liian usein, ja kaikenlaisia aistihavaintovirheitäkin voi olla (tosin fiksu tietää ne ja integroi katseellaan vaara-aluetta pitempään). Mutta varmasti jos jotain sattuu, syyllistän itseäni koko loppuikäni pahanlaatuiseksi idiootiksi, ja hyväksyn että kaikki tekevät niin.

Lainaus:
Suomessa ei tarvita ainakaan junaliikenteen pysäytykseen sähköä, vaan poikittainen pyöräteline näkyy valvomossa (olen testannut), joten juna ei siihen osu. Aina tulee ensin ukot poistamaan romut radalta.

Kiskojen välillä on jännite. Junan akselit oikosulkevat kiskot ja turvajärjestelmä tietää että rataosuudella on juna. Metalliesine tekee ihan saman, jolloin turvajärjestelmä tulkitsee että rataosuus on varattu tai vioittunut ja estää muiden junien pääsyn sille.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä1476
Liittynyt10.10.2011

Eikö muka oikeasti vesiletku voi riittää siihen? Edes sopivasti tihkuvana?

En todellakaan ala tinkimään, mutta kylmiltään olisin olettanut sen riittävän. Edes erikoisskenaarioissa.  :)

Ah, this is obviously some strange usage of the word 'safe' that I wasn't previously aware of.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28253
Liittynyt16.3.2005

Minijehova kirjoitti:
Eikö muka oikeasti vesiletku voi riittää siihen? Edes sopivasti tihkuvana?

En tiedä, mutta veikkaan että niin pieni virta ei riitä laukaisemaan järjestelmää, jos siinä vesiletkussa ei ole jotain metallivahvisteita tai vastaavaa johtavaa kerrosta. Kiskojen välillä on kuitenkin noin 1600 ratapölkkyä kilometrillä ja sateella ne vastaavat vähintäänkin märän vesiletkun johtavuutta. Kiskojen välissä voi olla myös 20 sentin kerros lunta ja sohjoa ilman, että junaliikenne häiriintyy.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28253
Liittynyt16.3.2005

Excalibur kirjoitti:
Joko te ootte keksiny miten ylitetään tasoristeys turvallisesti?

Joo, 40 vuoden saldo on puhdas. Tärkein turvallisuustoimi on väistää aina kaikkia kiskokulkuneuvoja, jotka aikovat ylittää risteyksen samaan aikaan. Talviaikaan kannattaa varoa myös liukkautta ja fillarilla sitä, ettei pyörä putoa kiskon ja tien väliin.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat