Seuraa 
Viestejä286
Liittynyt9.3.2016

Omille vanhemmilleni syötettiin (ja suositettiin) vähäegergistä kavisruokaa, jossa on kaikkea hyvää ja ravitsevaa sekä ikää pidentävää "jujua". Ei nähty kokonaiskuvaa, ja ihmeteltiin kun isä/äiti laihtui ja kuihtui, vaikka kuinkahyvää ruoka saivat.

Toivotaan, että vanhukset (minä) saavat runsaati rasvaa ja ja suolaa ruuassa. Miksi toivon näin? Vanhus (minä) syön vähän koska ei ole nälkä ja nieleminen on vaikeaa, joten tankkaan rasvaa ja sokeria sekä suolaa hyvällä mielellä. En enää elä 70-80v joten ruuan terveysvaikutuksilla ei ole mitään merkitystä minulle.

Suola nostaa verenpinetta, ei siis lääkitystä, rasvaa ja sokeria, jotta saan energiaa niistä suupaloista joita saan syötyä. Ei mitään viherpiipertäjän ravintoa, vaan silkkaa energiaa.

En enää sairastu sydän/verisuoni/sepelvaltimo -tautiin nykyisellä ruokavaliolla, vaan tauti puhkeaa, jos olen syönyt koko eämäni rasvaa ja suolaa. Sama on alkoholilla, jota kovasti yritetään saada pois vanhuksilta? Miksi, sillä jos aloittaa tissutelun 65 vuotiaana ei tule alkoholistiksi vaikka kuinka yrittäisi.

Miksi meillä on vallalla terveysterrorismi, jolla yritetään tehdä vanhuksen/minun elämäni makdollisimman kurjaksi.

Kommentit (2)

Vierailija

Samaa olen myös pitkään miettinyt. Mielestäni vanhuksille voisi antaa vapauksia huumausaineiden käyttöön. Mitä pahaa siitä voisi seurata? Muutenkin nämä suola/rasva/energia -suositukset on ihan viturallaan. Yleensä ihmiset sairastuvat nimenomaan siinä vaiheessa kun käyvät lääkärissä ja lääkäri käskee vähentämään suolan ja rasvan käyttöä. Siitä alkaa alamäki ja lääkkeet tulevat mukaan kuvaan. Lääkkeethän sitten aiheuttavat jos jonkinlaista vaivaa ja siihen tarvitaan lisää lääkkeitä noita sivuoireita paikkaamaan. Lopulta henkilö syö 20 lääkettä päivässä ja voi erittäin huonosti. Kunnes kuolee niihin. 

Berthel
Seuraa 
Viestejä686
Liittynyt29.1.2017

Himuli kirjoitti:
Samaa olen myös pitkään miettinyt. Mielestäni vanhuksille voisi antaa vapauksia huumausaineiden käyttöön. Mitä pahaa siitä voisi seurata? Muutenkin nämä suola/rasva/energia -suositukset on ihan viturallaan. Yleensä ihmiset sairastuvat nimenomaan siinä vaiheessa kun käyvät lääkärissä ja lääkäri käskee vähentämään suolan ja rasvan käyttöä. Siitä alkaa alamäki ja lääkkeet tulevat mukaan kuvaan. Lääkkeethän sitten aiheuttavat jos jonkinlaista vaivaa ja siihen tarvitaan lisää lääkkeitä noita sivuoireita paikkaamaan. Lopulta henkilö syö 20 lääkettä päivässä ja voi erittäin huonosti. Kunnes kuolee niihin. 

Kuulostaa hiukan mutulta tuo sairastuminen suolan ja rasvan käytön vähettyä, olisiko mitään viitettä? Olettaisin että sinne lääkäriin menoon on ollut aluperin myös joku syy...

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat