Seuraa 
Viestejä1478
Liittynyt10.3.2016

Mikä musiikkikappale on hyvä? Pitää olla mahdollisimman aggressiivista mutta kuitenkin "hyvällä maulla" siinä mielessä, ettei mitä tahansa rääkymisörinää. Matrixissa oli hyviä musiikkeja, Rage Against The Machinelta, Ministryltä, Enigmalta.. ehkä tuo Ministryn Bad Blood on eniten sellainen mitä etsin, mutta valitettavasti kyseinen kappale on soitettu jotenkin huonosti, kuulostaa liian pehmeältä puurolta. Tavallaan siinä olisi ollut potentiaalia paljon parempaankin.

Kommentit (15)

John Carter
Seuraa 
Viestejä9538
Liittynyt17.2.2006

Himuli kirjoitti:
Mikä musiikkikappale on hyvä? Pitää olla mahdollisimman aggressiivista mutta kuitenkin "hyvällä maulla" siinä mielessä, ettei mitä tahansa rääkymisörinää. Matrixissa oli hyviä musiikkeja, Rage Against The Machinelta, Ministryltä, Enigmalta.. ehkä tuo Ministryn Bad Blood on eniten sellainen mitä etsin, mutta valitettavasti kyseinen kappale on soitettu jotenkin huonosti, kuulostaa liian pehmeältä puurolta. Tavallaan siinä olisi ollut potentiaalia paljon parempaankin.

Tässä on soittolistaltani muutamia biisejä, jotka sisältävät sopivasti aggressiota. Kuuntelen näitä yleensä, kun nostan rautaa, tai mätkin nyrkkeilysäkkiä.

Mustasch - Testosterone

https://www.youtube.com/watch?v=KHu6jx3dQW8

Amon Amarth "Death In Fire"

https://www.youtube.com/watch?v=Z_ucAP9tRB4

Ministry - Rio Grande Blood

https://www.youtube.com/watch?v=wp6B6ABVYDQ

Metallica - Hardwired

https://www.youtube.com/watch?v=E0K6D1IegL0

Slayer - Repentless

https://www.youtube.com/watch?v=Pa9qtZ92lrE

KREATOR - Civilization Collapse

https://www.youtube.com/watch?v=EApMitnsXgg

FLESHGOD APOCALYPSE - The Violation

https://www.youtube.com/watch?v=xjKyzwqIT7s

High On Fire - "Fertile Green"

https://www.youtube.com/watch?v=fq1gb50iobU

Mustasch - "The Challenger"

https://www.youtube.com/watch?v=Xx-s72KxnWw

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Vomies
Seuraa 
Viestejä2841
Liittynyt4.9.2010

Agressiivisesta musiikista tuli mieleen, kun yksi nuori nainen halusi minusta juttukumppanin. Suostuin siihen. Kerran linkitin yhden biisin, vuonna 2525, -60-luvun Robinin. Tämä nainen oli laittanut tämän uuden nuoren Robinin biisin. Sitten tämä nainen lähetti minulle yksityisviestin, jossa sanoi, että kun se nuori Robin on sen ikäinen, 27v, niin minä olen kuollut. Sanoin, että eikö meidän pitänyt olla ne, joiden piti puhua keskenään. Sanoin, että sinä et ole tervejärkinen. Nainen laittoi päivityksen, jossa oli katkenneet raiteet. Tämän tapahtuman johdosta aloin kuuntelemaan heviä. Kerroin tästä yhdelle kaverille ja hän sanoi, että kuuntele heviä. Sanoin, että kuuntelen jo.

Vaka vanha Väinämöinen, tietäjä iänikuinen.

Vomies
Seuraa 
Viestejä2841
Liittynyt4.9.2010

Vomies kirjoitti:
Agressiivisesta musiikista tuli mieleen, kun yksi nuori nainen halusi minusta juttukumppanin. Suostuin siihen. Kerran linkitin yhden biisin, vuonna 2525, -60-luvun Robinin. Tämä nainen oli laittanut tämän uuden nuoren Robinin biisin. Sitten tämä nainen lähetti minulle yksityisviestin, jossa sanoi, että kun se nuori Robin on sen ikäinen, 27v, niin minä olen kuollut. Sanoin, että eikö meidän pitänyt olla ne, joiden piti puhua keskenään. Sanoin, että sinä et ole tervejärkinen. Nainen laittoi päivityksen, jossa oli katkenneet raiteet. Tämän tapahtuman johdosta aloin kuuntelemaan heviä. Kerroin tästä yhdelle kaverille ja hän sanoi, että kuuntele heviä. Sanoin, että kuuntelen jo.

Tuli mieleen, että tämä nainen oli käynyt psykologilla. Sanoi, että on nyt Annankadulla (muistaakseni) ja että siellä ei kuulemma ole enää sitä vastaanottoa. Jotkut olivat sanoneet sille, että mene Annankadulle, kun oli pyytänyt vippiä, mutta tuo oli eri juttu.

Vaka vanha Väinämöinen, tietäjä iänikuinen.

Vierailija

Slayeriltä tai Kreatorilta suosittelisin wanhempaa matskua. Esmes Violent Revolution tai Extreme Aggression. No ehkä sillä World Painted Bloodilla on kanssa hyvät hetkensä.

Keijona
Seuraa 
Viestejä9875
Liittynyt13.3.2015

Muutama kesä siten päätin mennä tutustuman paikalliseen baariin, fillaroin tonteille join bissen ja totesin että nähty on. Ajelin pikku lenkin kautta ja vanhan seurojentalon ohitse, paikalta kuului musiikkia ja porukkaa satoja, änkesin mukaan  kun järjestysmies ilmoitti että yksityistilaisuus ja sellainen trash- metal festifaali. Tultiin kuitenkin juttuun  ja pääsin bileisiin kunhan lupasin varoa. Noh juotiin aamuun asti viinaa ja kiljua telttasaunassa, ihan  mukavaa porukkaa. eihän  sellainen moshpit jorailu  minun makuun ollut ja musakin hiukan hiomatonta.

Seuraavana vuonna olin hommissa Tartossa Virossa, Ja ajattelin että vuotuinen ravintolareissu tarvii heittää, kyselin bubeissa missä olisi tarjolla elävää musiikkia tai tanssia, joten haahuiltiin kaupungin laitamilla olevan baarin ovelle, Kun pyrittiin sisään lipunmyyjä katsoi mua ja kysyi haluanko varmasti sisään ? Leima kämmeneen, takki narikkaan ja sisään. Samantyyppinen oli musiikki ja nahkatakkista kaljupäätä stagella pomppimassa, iso hakaristilippu taustalla. Ihan ok meno, mutta ei siellä koko iltaa viihdytty. Seuraavan päivän iltakehden etusivulla lööppi, pohjoismaisten uusnatsien kokoontumisbileet Tartossa. 

Ihmeellistä kun tälläinen  partainen rasta ja vanha hippi käy baarissa kerran vuodessa, niin sitten   ajautuu tuontyyppisiin  kemuihin.kun nuo Ramsteinin keikat riittäisi hyvin kattamaan voimailu ja agressionpurkumusakiintiön.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

seija.hl
Seuraa 
Viestejä1357
Liittynyt10.6.2017

Aggressiivinen ja nopea ja rätisevä musiikki aiheuttaa stressiä ihmisessä pitemmän päälle. Nuorempana jaksoin kuunnella tuotakin ilman, että stressaannuin. Myöhemmin ajan kuluessa musiikkimakuni muuttui ja halusin kuunnella hillitympää musiikkia, sillä aggressivinen musiikki teki minut stressaantuneeksi. Se kesti kauan aikaa minulle ennen kuin ymmärsin miten stressi vaikuttaa minuun :)

"Tehokkain saarnaaja ihmiselle on hän itse. Ihminen ei koskaan luovu himoistaan, ennen kuin nuhteet tulevat hänelle hänen omalta itseltään."

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä10996
Liittynyt13.7.2015

En jaa kokemusta stressavvuudesta. Pikemminkin ainakin itselläni rankempi hevi purkaa stressiä, ahdistusta, kireyttä, vitutusta, mitä ikinä negatiivisia tiloja nyt voi ollakaan. Parhaimmillaan se vie rentoon flow-tilaan.

seija.hl
Seuraa 
Viestejä1357
Liittynyt10.6.2017

Ab Surd Oy kirjoitti:
En jaa kokemusta stressavvuudesta. Pikemminkin ainakin itselläni rankempi hevi purkaa stressiä, ahdistusta, kireyttä, vitutusta, mitä ikinä negatiivisia tiloja nyt voi ollakaan. Parhaimmillaan se vie rentoon flow-tilaan.

Musiikki on makua-asia ja iän myötä musiikki maku useimmiten muuttuu.
Mitä tulee tuohon, että juurti minä tunsin stressaantuvani aggressivisesta musikiista, niin todellisuudessa siellä taustalla oli jo stressiä aivan muusta ja sitten se musiikkj vain lisäsi sitä stressiä.
Stressi on omista ajatuksista lähtevää, siis miten reagoitsee eräisiin hyvin negatiivisiin alituisiin tapahtimiin elämässään. Kun muuttaa ajatuksiaan asiasta, täytyy uskaltaa, niin silloin stressi vähenee. Minun yksi lapsistani aikoinaan soitti rankkaa rockia aika pitkään ja kovalla, sekin otti koville korvissani :) mutta kestin sitä kuitenkin silloin, sen jälkeen alkoi tecnomusa hänelle, ihme ja kumma, sitä kuuntelin sitten itsekkin kuin parempikin teini. Rapista en ole koskaan välittänyt. Jo muutamia vuosia olen kuunnellut paljon arabialaista musiikkia ja espanjalaista ja meksikolaista musaa myös joskus ja samoin intialaista musaa.

"Tehokkain saarnaaja ihmiselle on hän itse. Ihminen ei koskaan luovu himoistaan, ennen kuin nuhteet tulevat hänelle hänen omalta itseltään."

John Carter
Seuraa 
Viestejä9538
Liittynyt17.2.2006

Ab Surd Oy kirjoitti:

Juurikin noin. Itse valitsen usein musiikin (tai musiikin genren) sen hetkisen mielentilan ja tilanteen mukaan. En suinkaan kuuntele aina heviä, tai aggressiivista musiikkia. Treenimusiikkina hevi ja aggressiivinen musiikki antaa usein mukavasti lisäpotkua treeniin.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Vierailija

Keijona kirjoitti:

Ihmeellistä kun tälläinen  partainen rasta ja vanha hippi käy baarissa kerran vuodessa, niin sitten   ajautuu tuontyyppisiin  kemuihin.kun nuo Ramsteinin keikat riittäisi hyvin kattamaan voimailu ja agressionpurkumusakiintiön.

Tämä selittääkin monia asioita.

Vierailija

Blast-beateissa ja örinässä on tietty se ettei sitä jaksa loputtomiin kuunnella. Välillä täytyy laittaa jotain kevyempää soimaan niinku vaikka Black Sabbathia tai jotain.

Vierailija

Minä en kyllä noista punk-jutuista oikein mitään tiedä niin voihan se olla niinkin että siinä genressä kuuluukin vetää vokaalit tuolleen Päin Vittua.

Keijona
Seuraa 
Viestejä9875
Liittynyt13.3.2015

Noissa thrashmetal festareilla kartoitin asiaa  ja kertoivat että kysymys on usein juuri agression purkamisesta,  tunnelatauksen purkamisesta tai tiettyn mielentilan saavuttamisesta.

Musiikki liikuttaa.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat