Seuraa 
Viestejä5
Liittynyt26.8.2017

En löytänyt oikein suoraan sopivaa aluetta tälle aiheelle, mutta kaipa tämä alue on lähimpänä.

Mutta siis: näin eilen Helsingissä, tarkemmin Kampissa, n. klo 18:25 taivaalla pikimustan "pallon" tai spheren, joka hengaili paikallaan ilmassa hetken.

Tässä vaiheessa olisin kuitannut sen dronena tai jonain minä lie säähavaintopallona, mutta yhtäkkiä sphere ampaisikin tajutonta vauhtia pitkin taivasta ja kesken kaiken katosi vielä jäljettömiin.

Tubessa oli itse asiassa onneksi ja yllättäen useampikin video vastaavista tapauksista kun en itse saanut kuvaa aikaiseksi. Tosin tässä ei ampaista lopuksi tyhjyyteen, mutta muuten näyttäisi olevan ihan samanlainen objekti: https://www.youtube.com/watch?v=SSS_aDJZqnw

Mikähän vehje mahtoi olla kyseessä (kenties jotain salaisia sotaleluja?) ja näkikö kukaan muu kyseistä tapausta?

Sivut

Kommentit (20)

Goswell
Seuraa 
Viestejä11601
Liittynyt8.3.2010

Suosittelen SUT:n sivuille vierailua, siellä on sellainen havaintosivusto johon voi kirjata havaintonsa asiantuntijoiden pähkäiltäväksi.

Minun mielestä noin.

Kontra1
Seuraa 
Viestejä3832
Liittynyt15.9.2015

Käyttäjä4663 kirjoitti:
En löytänyt oikein suoraan sopivaa aluetta tälle aiheelle, mutta kaipa tämä alue on lähimpänä.

Mutta siis: näin eilen Helsingissä, tarkemmin Kampissa, n. klo 18:25 taivaalla pikimustan "pallon" tai spheren, joka hengaili paikallaan ilmassa hetken.

Tässä vaiheessa olisin kuitannut sen dronena tai jonain minä lie säähavaintopallona, mutta yhtäkkiä sphere ampaisikin tajutonta vauhtia pitkin taivasta ja kesken kaiken katosi vielä jäljettömiin.

Tubessa oli itse asiassa onneksi ja yllättäen useampikin video vastaavista tapauksista kun en itse saanut kuvaa aikaiseksi. Tosin tässä ei ampaista lopuksi tyhjyyteen, mutta muuten näyttäisi olevan ihan samanlainen objekti: https://www.youtube.com/watch?v=SSS_aDJZqnw

Mikähän vehje mahtoi olla kyseessä (kenties jotain salaisia sotaleluja?) ja näkikö kukaan muu kyseistä tapausta?

UFO:han se tietysti oli - tunnistamaton lentävä objekti.

Eusa
Seuraa 
Viestejä15168
Liittynyt16.2.2011

Onko ollut erityistä valvomista tai muuten rasitusta? Verkkokalvolta irtoava aines paljasta taivasta vasten tekee tepposiaan. Kun teristää asentaan ja alkaa oikein katsoa, saattaa roska liikahtaa ja näyttää, että "ufo kiitää pois"...

Hienorakennevakio suoraan vapausasteista: 1 / (1^0+2^1+3^2+5^3+1^0/2^1*3^2/5^3) = 1 / 137,036

Käyttäjä4663
Seuraa 
Viestejä5
Liittynyt26.8.2017

Eusa kirjoitti:
Onko ollut erityistä valvomista tai muuten rasitusta? Verkkokalvolta irtoava aines paljasta taivasta vasten tekee tepposiaan. Kun teristää asentaan ja alkaa oikein katsoa, saattaa roska liikahtaa ja näyttää, että "ufo kiitää pois"...

Heh, kiitoksia avusta, mutta uskoisin kyllä erottavani roskan silmässä ja objektin taivaalla :D Ei ole myöskään ollut erityistä rasitusta, stressiä tai valvomista. En ollut myöskään aineissa, eikä ole todettu mielenterveysongelmia :)

Yleisesti siis pitäisin havaintoani ihan oikeana hallujen tai roskien sijaan, varsinkin kun tosiaan vastaavia on saatu videolle asti aiemmin. Lähinnä nyt siis kiinnostaisi josko joku muu näki saman ja olisi kenties saanut vielä taltioituakin tapauksen.

syytinki
Seuraa 
Viestejä9287
Liittynyt18.8.2008

Käyttäjä4663 kirjoitti:
Eusa kirjoitti:

Heh, kiitoksia avusta, mutta uskoisin kyllä erottavani roskan silmässä ja objektin taivaalla :D Ei ole myöskään ollut erityistä rasitusta, stressiä tai valvomista. En ollut myöskään aineissa, eikä ole todettu mielenterveysongelmia :)

Yleisesti siis pitäisin havaintoani ihan oikeana hallujen tai roskien sijaan, varsinkin kun tosiaan vastaavia on saatu videolle asti aiemmin. Lähinnä nyt siis kiinnostaisi josko joku muu näki saman ja olisi kenties saanut vielä taltioituakin tapauksen.

Et ole ainoa. Kyllä sen roskan simmussa huomaa itsekukin. Tässä nyt on kuitenkin kyse toisenlaisesta roskasta. Silmämunan hyytelöön ilmestyy myös roskia ja niitä ei välttämättä heti huomaa. 

On tullut yhtä oman silmän saostumaa seurattua jo vuosikausia. Hyvin täyttää UFONkin tunnusmerkit. Joskus näkyy, mutta ei aina.

Kampissa on muuten silmäpareja. Jos tuo olisi tosiaan "ilmiö", löytyisi jo pitkät pätkät Iltasanomista.

Simplex
Seuraa 
Viestejä3025
Liittynyt26.1.2010

syytinki kirjoitti:

Kampissa on muuten silmäpareja. Jos tuo olisi tosiaan "ilmiö", löytyisi jo pitkät pätkät Iltasanomista.

Paitsi jos henkilö on Valittu :)

Käyttäjä4663
Seuraa 
Viestejä5
Liittynyt26.8.2017

syytinki kirjoitti:
Tässä nyt on kuitenkin kyse toisenlaisesta roskasta. Silmämunan hyytelöön ilmestyy myös roskia ja niitä ei välttämättä heti huomaa. 

On tullut yhtä oman silmän saostumaa seurattua jo vuosikausia. Hyvin täyttää UFONkin tunnusmerkit. Joskus näkyy, mutta ei aina.

En epäile sitä, etteikö silmämunan roskat voisi aiheuttaa harhoja, mutta tässä kyseisessä tapauksessa ehdin kuitenkin katsoa myös muualle taivaalle ja maahan, joten eikö tällä logiikalla tuo saostuma seuraisi katseen mukana? "Roska" kuitenkin pysyi omalla paikallaan taivaalla, ennen kuin sitten ampaisi siitä muualle.

Käyttäjä4663
Seuraa 
Viestejä5
Liittynyt26.8.2017

Simplex kirjoitti:
Paitsi jos henkilö on Valittu :)

Jos vihjaat siihen, että uskon kyseessä olleen jonkun yliluonnolisen asian, jonka vain "valitut" näkee tai että taivaalla oli jotain avaruusmiehiä, niin en todellakaan :D

John Carter
Seuraa 
Viestejä9481
Liittynyt17.2.2006

Käyttäjä4663 kirjoitti:

En nähnyt juuri Kampin "palloa", mutta olen muulloin kyllä nähnyt vastaavia objekteja ja saanut otettua niistä myös valokuvia. Olen kirjoittanut tapahtumasta myös TIEDE.fi palstalle joskus ja lähettänyt kuvat analysoitavaksi muutamalle eri taholle (myös SUT:lle) ja saanut vastaukseksi, että kuvat esittävät tuntemattomia lentäviä objekteja, joita tahot eivät ole pystyneet tunnistamaan.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Simplex
Seuraa 
Viestejä3025
Liittynyt26.1.2010

Mieleeni tulee ilmapallo joka tyhjenee nopeasti. Tyhjentyessään se pienenee nopeasti mikä saattaa näyttää siltä että se katoaa nopeasti jonnekin kaukaisuuteen. Voi se toki olla jotakin muuta UFOa.

John Carter
Seuraa 
Viestejä9481
Liittynyt17.2.2006

Simplex kirjoitti:
Mieleeni tulee ilmapallo joka tyhjenee nopeasti. Tyhjentyessään se pienenee nopeasti mikä saattaa näyttää siltä että se katoaa nopeasti jonnekin kaukaisuuteen. Voi se toki olla jotakin muuta UFOa.

Olen palvellut aikoinani lennostossa ja uskoisin tunnistavani suurimman osan ainakin lentokoneista ja hekoista. Näkemäni ja kuvaamani kohteet eivät olleet kumpiakaan ja liikkuivat tavalla, jossa ihmispilotin fyysiset rajat olisivat tulleet rajoitteeksi.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Goswell
Seuraa 
Viestejä11601
Liittynyt8.3.2010

Nyt vaan tapaus muistiin heti, kaikki yksityikohdat mukaan, suunnat, kellonajat,  kaikki mikä liittyy tapaukseen ja SUT hoitaa loput.

Minun mielestä noin.

panterarosa
Seuraa 
Viestejä3226
Liittynyt24.12.2013

syytinki kirjoitti:
Käyttäjä4663 kirjoitti:
Eusa kirjoitti:

Et ole ainoa. Kyllä sen roskan simmussa huomaa itsekukin. Tässä nyt on kuitenkin kyse toisenlaisesta roskasta. Silmämunan hyytelöön ilmestyy myös roskia ja niitä ei välttämättä heti huomaa. 

Eivät kaikki silmäparit katsele taivaalle. Tuosta tuli mieleen se muutama viikko sitten nähty suuri sphere Helsingin taivaalla, oli tosin erilaatuinen. Meteorologin selityksen mukaan kyseessä oli pisaroiden jäätyminen kylmemmän ilmamassan vuoksi, ja että tuo ilmiö voi alkaa ns.keskeltä ja laajeta symmetrisesti pallomaiseksi. Ilmiö ei  kuitenkaan ollut symmetrinen, vaan sen toisella puolella oli kaula ja se vaikutti sivusuunnasta katsoen kasvoilta, siis kaula ja kasvot.

Giant Uralic and Finnic Megaliths NEW places! https://youtu.be/WEyKvRQubXU
Alien Burial Site https://youtu.be/yLvF0mga1rU

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat