Seuraa 
Viestejä2
Liittynyt28.8.2017

Asunnostani löytyi luteita ja parin päivän päästä tulee myrkyttäjä.
Taloyhtiössä ei ole ollut luteita, joten nyt selvitellään myös kenen mukana ne ovat tänne tulleet ja minne kaikkialle olen ehtinyt niitä viedä mukanani :/
Lude tietääkseni munii 200 munaa kerrallaan ja luulen että nämä ovat nyt kuoriutuneet, koska nymfilauma on ollut kimpussani pari päivää.
Pahinta tässä katastrofissa on, että olen ilmeisesti vienyt luteita myös vanhan äitini luokse yli 100 vuotta vanhaan maalaistaloon...
Bugterm lämpökäsittelylaite on käytössä. Onko siitä kellään kokemuksia?
Ja muutenkin olisi kiva tietää luteen elämästä tarkemmin...
Ja miksi ihmeessä luteen yhden kehitysasteen nimi on nymfi?

Kommentit (3)

kohe
Seuraa 
Viestejä1257
Liittynyt30.8.2009

Eräs tuttavani toi matkoilta tuliaisiksi luteita. Ne hävitettiin lämpökäsittelyllä, vain yksi käsittelykerta ja vain makuuhuone käsiteltiin. Torjuja oli heti puhelimessa sanonut että älkää vain menkö esimerkiksi olohuoneeseen nukkumaan luteita pakoon, ne tulevat perässä ja sitten on munia sielläkin. Valot päällä nukkuessa ei kuulema tullut uusia puremia.

Käyttäjä4675
Seuraa 
Viestejä2
Liittynyt28.8.2017

Olisiko kellään vinkkiä, mistä löytäisi ihan tieteellistä tietoa luteista? Nymfit ovat niin pieniä, että niitä tuskin erottaa edes iholta, joten niitähän voi olla missä tahansa. Siis voiko tällaisesta nymfistä kehittyä uusi ludekanta?

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat