Seuraa 
Viestejä13878

Onko kellään kokemusta?

Tuli mieleen sellainen idea että jos jossain vaiheessa tulen muutamaksi kuukaudeksi suomeen niin vois poiketa saksan kautta, siellä on kuulemma diisel autoissa alennusmyynnit tulevan uuden lainsäädännön takia. Voisin sitten lähteissä käytön jälkeen myydä ja saada ainakin omat pois ja "ilmaiset" kilometrit.

Itseä lähinnä kiinnostaa nelivetoautot ja Toyota LandCruiser ehdoton suosikki, mutta myös muut nelivetoautot, Mersukin. Hankintahinta vois olla joku n. 20.000 euroa eli siihen ikähaarukkaan. Noilla Lantikoilla ajaa 600.000-800.000km helposti ja alle 300.000km ajettujakin saa suomesta alle 20ke noin 10 vuotta vanhoja.
Itellä yksi käytössä jo 13 vuotta ja en ole pettynyt.
Mitään ei ole tarvinut korjata ja yli 300.000 ajettu tähän mennessä.

Eli ihan alusta lähtien kaikki.
- Mistä kannattaa katella autoja?
- Kuinka todentaa kelpoisuus netissä ja kelpoisuus kaupasta?
- Auton tarkastaminen paikan päällä?
- Kuinka maksetaan?
- Kuljetus? Ajamalla Tallinan kautta mielessä ja viettää samalla vähän lomaa.
- Kilvet, siirtokilvet?
- Lautta?
- Rekisteröinti ja maksut suomessa?
Jne.

Kaikkea mitä asiaan liittyy.

Sivut

Kommentit (25)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Goswell kirjoitti:
Kaverin kertomaa, osta saksalaisilta, älä turkkilaisilta, saat varmemmin sitä mitä se päältä näyttää.

Ei mulla muuta..

Oliks mun haku jostain turkkilaisten saitilta?

Yritin hakee germaniasta.

Punde
Seuraa 
Viestejä2041

10 vuotias Lantikka, eli Land Rover Defender suomesta alle 20 000€! Älä naurata, ei edes pakettiautona, henkilöautosta puhumattakaan.
Saksassa nippanappa alle 20 000€.
Kannattaa muuten ostaa, hinnat ovat nousussa kun lopettivat valmistuksen.
Raspu, väittävät jotta Lantikan neliveto on hankala, tai konstikas kytkeä päälle ja TC:tä ei saa pois haitolta?
Miten on onko se kytkentä ja Tc hankalia?

Vierailija

Punde kirjoitti:
10 vuotias Lantikka, eli Land Rover Defender suomesta alle 20 000€! Älä naurata, ei edes pakettiautona, henkilöautosta puhumattakaan.
Saksassa nippanappa alle 20 000€.
Kannattaa muuten ostaa, hinnat ovat nousussa kun lopettivat valmistuksen.
Raspu, väittävät jotta Lantikan neliveto on hankala, tai konstikas kytkeä päälle ja TC:tä ei saa pois haitolta?
Miten on onko se kytkentä ja Tc hankalia?

Kerran oon joutunu peruuttamaan että saan nelivedon pois päältä. Siis sen maaastonelivedon. Mulla on jatkuva neliveto. Vuoristoon yksi alennusvaihden ja maastoon toinen.
Riippuu ilmeisesti hieman vaisteiston asennosta. Kyseinen tilanne loivassa ylämäessä. Muutoin ei mitään ongelmaa.

Vierailija

Mä puhun muuten Toyoten LandCruicerista en Englantilaisesta Defenderistä.
Ihan eri autoja. Englantilainen täysi paska, mutta kova image. Nykyisin intialaisten omistuksessa.

Punde
Seuraa 
Viestejä2041

Eikö ole hassua, että tuo englannin matolaatikko on ollut uutena 20-30k€ halvempi kuin Toyotan LC,
mutta käytettynä, esim. 10vuotiaana, maksaa enemmän kuin Toyota LC!

Vierailija

Keräilykärry.
Ei siinä mitään muutaa ole kuin fiilis ja ulkonäkö. Sama kuin harrikoissa.
Paskoja mopoja. Jos halut käyttöpelin niin osta Honda.

1_Turtsa
Seuraa 
Viestejä1583

Raspu kirjoitti:
Onko kellään kokemusta?

Tuli mieleen sellainen idea että jos jossain vaiheessa tulen muutamaksi kuukaudeksi suomeen niin vois poiketa saksan kautta, siellä on kuulemma diisel autoissa alennusmyynnit tulevan uuden lainsäädännön takia. Voisin sitten lähteissä käytön jälkeen myydä ja saada ainakin omat pois ja "ilmaiset" kilometrit.

Itseä lähinnä kiinnostaa nelivetoautot ja Toyota LandCruiser ehdoton suosikki, mutta myös muut nelivetoautot, Mersukin. Hankintahinta vois olla joku n. 20.000 euroa eli siihen ikähaarukkaan. Noilla Lantikoilla ajaa 600.000-800.000km helposti ja alle 300.000km ajettujakin saa suomesta alle 20ke noin 10 vuotta vanhoja.
Itellä yksi käytössä jo 13 vuotta ja en ole pettynyt.
Mitään ei ole tarvinut korjata ja yli 300.000 ajettu tähän mennessä.

Eli ihan alusta lähtien kaikki.
- Mistä kannattaa katella autoja?
- Kuinka todentaa kelpoisuus netissä ja kelpoisuus kaupasta?
- Auton tarkastaminen paikan päällä?
- Kuinka maksetaan?
- Kuljetus? Ajamalla Tallinan kautta mielessä ja viettää samalla vähän lomaa.
- Kilvet, siirtokilvet?
- Lautta?
- Rekisteröinti ja maksut suomessa?
Jne.

Kaikkea mitä asiaan liittyy.

Koko homma perustuu ajatukseen jonka mukaan saksalaiset autokauppiaat ovat rehellisyyden perikuvia, eivätkä edes tiedä että asiakasta voi huijata. Valitettavasti se ei ole totta, vaan jälleen yksi tapa uunottaa tyhmää. Jännästi sielläkin osataan poistaa  kilometrejä mittarista ja väärentää huoltokirjoja, jopa paljon paremmin kuin suomessa. Olen joitakin tuollaisia vähän ajettuja saksalaisautoja nähnyt ja siinä ohessa pohtinut esim. miten voi olla että hiukkasen reilut 40 000 ajetussa autossa  poljinten kumit on ihan sliksit? Koska oikeat kilometrit oli 240 000, sen vuoksi. Autohuijaus on taiteenlaji ihan samoin kuin huijatuksi tulemisen välttelykin, ja ainoa oikea tapa saavuttaa kohtuullinen lopputulos on mennä saksaan, tutkia autot siellä kunnes löytyy virheetön yksilö.

Täällä Suomessa katselin liikkeessä punaista WV Passattia ostoaikeissa ja ihmettelin värin kirkkautta. Kysyin että onko uudelleen maalattu? Myyjän mukaan ei ollut. Jatkoin tutkimista ja katon vesikourussa oli havunneulanen puoliksi maaliin uponneena. Kysyin myyjältä että kuusen allako ne siellä WV:n tehtaalla pysäköi vasta maalatut autot? Ei halunnut ottaa kantaa. Totuus? Kylkimälli - lunastus -ostettu autovahinkokeskuksesta korjattavaksi - kori oiottu autotallissa käsipelillä/lekalla - läävitty ämpäritolkulla pakkelia pintaan - maalaus autotallin edessä pihalla -myyntiin. Näin se siellä saksassakin menee, paitsi ettei siellä auto ole perheenjäsen kuten suomessa, vaan niitä käytetään vähän eri tavalla, jonka näet itse liikenteessä kun käyt siellä. Melko suuri osa saksassa myytävistä autoista tulee saksan ulkopuolelta kehitysmaista kuten Romania, Bosnia jne.  Jos mittarissa on vain vähän kilometrejä, se voi tarkoittaa että koti ja työ on ollut moottoritien eri päissä, ja motari on aina vedetty jalka suorana sekä nopeus että kierroslukumittari tapissa, koska se lyhentää käytettya aikaa ja on siellä tietyillä teillä täysin sallittua. Esim 50 000 urku auki vs. 50 000 mummon kirkkoreissuja eivät ole ihan sama asia. 

Henk. koht valinatana käyttäisin rahat muuhun kuin statuksen ostamiseen saksasta. Samalla rahalla saa täältä kivan mutta myös tarkoituksenmukaisen uuden pikkuauton = pieni kulutus - halvat vakuutukset - halvat huollot jne. käyttökustannukset. Sillä on paljon suurempi merkitys kuin arvaatkaan.

Vierailija

Käyttäjä1605 kirjoitti:
Raspu kirjoitti:
Onko kellään kokemusta?

Tuli mieleen sellainen idea että jos jossain vaiheessa tulen muutamaksi kuukaudeksi suomeen niin vois poiketa saksan kautta, siellä on kuulemma diisel autoissa alennusmyynnit tulevan uuden lainsäädännön takia. Voisin sitten lähteissä käytön jälkeen myydä ja saada ainakin omat pois ja "ilmaiset" kilometrit.

Itseä lähinnä kiinnostaa nelivetoautot ja Toyota LandCruiser ehdoton suosikki, mutta myös muut nelivetoautot, Mersukin. Hankintahinta vois olla joku n. 20.000 euroa eli siihen ikähaarukkaan. Noilla Lantikoilla ajaa 600.000-800.000km helposti ja alle 300.000km ajettujakin saa suomesta alle 20ke noin 10 vuotta vanhoja.
Itellä yksi käytössä jo 13 vuotta ja en ole pettynyt.
Mitään ei ole tarvinut korjata ja yli 300.000 ajettu tähän mennessä.

Eli ihan alusta lähtien kaikki.
- Mistä kannattaa katella autoja?
- Kuinka todentaa kelpoisuus netissä ja kelpoisuus kaupasta?
- Auton tarkastaminen paikan päällä?
- Kuinka maksetaan?
- Kuljetus? Ajamalla Tallinan kautta mielessä ja viettää samalla vähän lomaa.
- Kilvet, siirtokilvet?
- Lautta?
- Rekisteröinti ja maksut suomessa?
Jne.

Kaikkea mitä asiaan liittyy.

Koko homma perustuu ajatukseen jonka mukaan saksalaiset autokauppiaat ovat rehellisyyden perikuvia, eivätkä edes tiedä että asiakasta voi huijata. Valitettavasti se ei ole totta, vaan jälleen yksi tapa uunottaa tyhmää. Jännästi sielläkin osataan poistaa  kilometrejä mittarista ja väärentää huoltokirjoja, jopa paljon paremmin kuin suomessa. Olen joitakin tuollaisia vähän ajettuja saksalaisautoja nähnyt ja siinä ohessa pohtinut esim. miten voi olla että hiukkasen reilut 40 000 ajetussa autossa  poljinten kumit on ihan sliksit? Koska oikeat kilometrit oli 240 000, sen vuoksi. Autohuijaus on taiteenlaji ihan samoin kuin huijatuksi tulemisen välttelykin, ja ainoa oikea tapa saavuttaa kohtuullinen lopputulos on mennä saksaan, tutkia autot siellä kunnes löytyy virheetön yksilö.

Täällä Suomessa katselin liikkeessä punaista WV Passattia ostoaikeissa ja ihmettelin värin kirkkautta. Kysyin että onko uudelleen maalattu? Myyjän mukaan ei ollut. Jatkoin tutkimista ja katon vesikourussa oli havunneulanen puoliksi maaliin uponneena. Kysyin myyjältä että kuusen allako ne siellä WV:n tehtaalla pysäköi vasta maalatut autot? Ei halunnut ottaa kantaa. Totuus? Kylkimälli - lunastus -ostettu autovahinkokeskuksesta korjattavaksi - kori oiottu autotallissa käsipelillä/lekalla - läävitty ämpäritolkulla pakkelia pintaan - maalaus autotallin edessä pihalla -myyntiin. Näin se siellä saksassakin menee, paitsi ettei siellä auto ole perheenjäsen kuten suomessa, vaan niitä käytetään vähän eri tavalla, jonka näet itse liikenteessä kun käyt siellä. Melko suuri osa saksassa myytävistä autoista tulee saksan ulkopuolelta kehitysmaista kuten Romania, Bosnia jne.  Jos mittarissa on vain vähän kilometrejä, se voi tarkoittaa että koti ja työ on ollut moottoritien eri päissä, ja motari on aina vedetty jalka suorana sekä nopeus että kierroslukumittari tapissa, koska se lyhentää käytettya aikaa ja on siellä tietyillä teillä täysin sallittua. Esim 50 000 urku auki vs. 50 000 mummon kirkkoreissuja eivät ole ihan sama asia. 

Henk. koht valinatana käyttäisin rahat muuhun kuin statuksen ostamiseen saksasta. Samalla rahalla saa täältä kivan mutta myös tarkoituksenmukaisen uuden pikkuauton = pieni kulutus - halvat vakuutukset - halvat huollot jne. käyttökustannukset. Sillä on paljon suurempi merkitys kuin arvaatkaan.

Kiitos, hyvä kannanotto.

Ehkä sitä autoa ei välttämäti kannata ostaa liikkeestä vaan suoraan alkuperäiseltä omistajalta?

Vaatisi tietysti paikanpäällä oleskelua ja sehän tietysti maksaakin.

Mä arvostan autoissa nimenomaan kestävyyttä ja kilometrien sietoa.
Omani ostin uutena ja meinaan ajaa sen myös loppuun. Noissa LandCruisereissa nimenomaan on sitä kilometrien sietoa kun ei ole otettu isosta koneesta kaikkea tehoa irti. Myös kuljetuskapasiteetti puhuttelee. Mahtuu porukkaa, tenavat, koira, kamat jne. Pikkuato ei ole siinä mielessä mun valinta.
Pikkuatoissa yleensä myös kilometrien sito pienemmän koneen myötä on vähäisempää. 150.000km ajettuna se voi olla jo melkoisen loppu.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat