Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Onko kellään kokemusta?

Tuli mieleen sellainen idea että jos jossain vaiheessa tulen muutamaksi kuukaudeksi suomeen niin vois poiketa saksan kautta, siellä on kuulemma diisel autoissa alennusmyynnit tulevan uuden lainsäädännön takia. Voisin sitten lähteissä käytön jälkeen myydä ja saada ainakin omat pois ja "ilmaiset" kilometrit.

Itseä lähinnä kiinnostaa nelivetoautot ja Toyota LandCruiser ehdoton suosikki, mutta myös muut nelivetoautot, Mersukin. Hankintahinta vois olla joku n. 20.000 euroa eli siihen ikähaarukkaan. Noilla Lantikoilla ajaa 600.000-800.000km helposti ja alle 300.000km ajettujakin saa suomesta alle 20ke noin 10 vuotta vanhoja.
Itellä yksi käytössä jo 13 vuotta ja en ole pettynyt.
Mitään ei ole tarvinut korjata ja yli 300.000 ajettu tähän mennessä.

Eli ihan alusta lähtien kaikki.
- Mistä kannattaa katella autoja?
- Kuinka todentaa kelpoisuus netissä ja kelpoisuus kaupasta?
- Auton tarkastaminen paikan päällä?
- Kuinka maksetaan?
- Kuljetus? Ajamalla Tallinan kautta mielessä ja viettää samalla vähän lomaa.
- Kilvet, siirtokilvet?
- Lautta?
- Rekisteröinti ja maksut suomessa?
Jne.

Kaikkea mitä asiaan liittyy.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Sivut

Kommentit (25)

Goswell
Seuraa 
Viestejä11633
Liittynyt8.3.2010

Kaverin kertomaa, osta saksalaisilta, älä turkkilaisilta, saat varmemmin sitä mitä se päältä näyttää.

Ei mulla muuta..

Minun mielestä noin.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Goswell kirjoitti:
Kaverin kertomaa, osta saksalaisilta, älä turkkilaisilta, saat varmemmin sitä mitä se päältä näyttää.

Ei mulla muuta..

Oliks mun haku jostain turkkilaisten saitilta?

Yritin hakee germaniasta.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Punde
Seuraa 
Viestejä2041
Liittynyt13.12.2016

10 vuotias Lantikka, eli Land Rover Defender suomesta alle 20 000€! Älä naurata, ei edes pakettiautona, henkilöautosta puhumattakaan.
Saksassa nippanappa alle 20 000€.
Kannattaa muuten ostaa, hinnat ovat nousussa kun lopettivat valmistuksen.
Raspu, väittävät jotta Lantikan neliveto on hankala, tai konstikas kytkeä päälle ja TC:tä ei saa pois haitolta?
Miten on onko se kytkentä ja Tc hankalia?

Lyde19
Seuraa 
Viestejä3669
Liittynyt7.7.2013

Diselit kieletään saksassa joten niitä ei kukaan siellä osta, voisi saada halvalla mutta ei nyt tiedä miten suomessakaan diseliä parin vuoden päästä verotetaan.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Punde kirjoitti:
10 vuotias Lantikka, eli Land Rover Defender suomesta alle 20 000€! Älä naurata, ei edes pakettiautona, henkilöautosta puhumattakaan.
Saksassa nippanappa alle 20 000€.
Kannattaa muuten ostaa, hinnat ovat nousussa kun lopettivat valmistuksen.
Raspu, väittävät jotta Lantikan neliveto on hankala, tai konstikas kytkeä päälle ja TC:tä ei saa pois haitolta?
Miten on onko se kytkentä ja Tc hankalia?

Kerran oon joutunu peruuttamaan että saan nelivedon pois päältä. Siis sen maaastonelivedon. Mulla on jatkuva neliveto. Vuoristoon yksi alennusvaihden ja maastoon toinen.
Riippuu ilmeisesti hieman vaisteiston asennosta. Kyseinen tilanne loivassa ylämäessä. Muutoin ei mitään ongelmaa.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Mä puhun muuten Toyoten LandCruicerista en Englantilaisesta Defenderistä.
Ihan eri autoja. Englantilainen täysi paska, mutta kova image. Nykyisin intialaisten omistuksessa.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Okee, Nääh.

En kuitenkaan tarkotanu niitä Land Roverin matolaatikkoja.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat