Seuraa 
Viestejä126
Liittynyt8.9.2006

Etsinpä tässä hotellimajoitusta ja tuli vaan mieleen että kun en itse koskaa valita mistää ja kaikki kelpaa.
Kuitenkin kun recepchuuniin menee niin aina on joku jostain valittamassa.
Mitenköhän sais semmosen helpon asiakkaan alennuksen, maksakoot valittajat sitten enemmän.

Kommentit (10)

Hans Danmark
Seuraa 
Viestejä48
Liittynyt4.9.2017

naddis kirjoitti:
Etsinpä tässä hotellimajoitusta ja tuli vaan mieleen että kun en itse koskaa valita mistää ja kaikki kelpaa.
Kuitenkin kun recepchuuniin menee niin aina on joku jostain valittamassa.
Mitenköhän sais semmosen helpon asiakkaan alennuksen, maksakoot valittajat sitten enemmän.

Sanot vaan kymästi:

Annatko alennusta en valita mistään

- onko hintamme mielestäsi liian korkeat..?

- en minä niin sanonut kysyin vaan , annatteko alennusta!

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11393
Liittynyt13.7.2015

Toiset vain ovat tottuneet parempaan. Esim. ulkomailla paikat ovat tip-top ja palvelu ylitsevuotavan ystävällistä, mutta hinnat edullisia. Kyllähän se nyppii sitten majoittua kotimaan homepommikämpissä nollavarustelulla ja yrmyllä itäsaksalaispalvelulla, kun yöstä saa silti pulittaa pitkälti toista sataa euroa. Valittaminen on toki joskus elämäntapa tai suojelurefleksi, mutta usein sitten myös oikeutettu reaktio epäkohdista. Sitten taas vastaavasti hölmöt, jotka tyytyvät annettuun laadusta piittaamatta ovat juuri niitä lypsylehmää, joilta katteet revitään - eli turha odottaa alennuksia. Juuri ne valittajat saavat hyvityksensä jos lakana oli kurtussa, siivooja herätti tai yökerhon möykkä häiritsi.

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
Liittynyt13.9.2013

"Ulkomailta" löytää aivan kaikentasoisia majoituspaikkoja, kaikenlaista palvelua ja kaikensuuruisia hintoja. Suomessa taas hotellivalinta on erittäin epäonnistunut, jos onnistuu maksamaan pitkälti toistasataa euroa kelvottomasta laadusta ja huonosta palvelusta. Aika harvoin hotelleissa ylipäänsä saa yrmeää palvelua. Kyllä palvelualoilla osataan nykyään panostaa palveluun, etenkin paikoissa, jotka haluavat pitää itseään laadukkaina.

Kun valitsee sitä hotellia, kannattaa verrata hintoja ja lukea kuvaus, katsoa tarkkaan kuvat (ymmärtäen, että kuvat valehtelevat aina kohteen eduksi) ja lukea muiden kävijöiden arvostelut (ymmärtäen, että joku on yöpynyt hotellissa ehkä elämänsä ekan kerran ja mikä vaan on tuntunut kivalta ja jännältä, joku toinen on ylimitoittanut odotuksensa ja kolmannella matkustamisen pointti on se, että saa kokeilla löytyisikö vaatekaapin päältä pölyä).

Itsellä kotimaan matkoissa monesti on pointtina myös se hotellikokemus, eli hotellilta haetaan laatua ruoassa, palvelussa ja kaikessa. Ulkomailla useammin pääpaino on kohteeseen tutustumisessa, hotellihuoneen ulkopuolisissa elämyksistä ja kokemuksissa. Silloin hotelli voidaan valita enemmän hinnan perusteella. Kyllä mä silti kotimaan matkoillakin hintaa katson, ja ulkomailla tykkään että majoitus on kiva, mutta painotus valitaan matkan luonteen perusteella. Satasen pintaan per yö kahdelle saa Suomesta oikein kivoja majoituksia aamupaloineen. Muissa maissa tietenkin riippuu kohteen hintatasosta.

Oikeista asioista, kuten vuotavista hanoista, minusta kuuluu sanoa, mutta elämäntapakitisijöitä en ymmärrä. Ja onhan se joo väärin, että huonolla ja tyhmällä käytöksellä saa parempaa palvelua, mutta ehkä se pitää ajatella niin, että jollekin ne matkan elämykset ja kokemukset syntyvät siitä, että valittamalla respassa tunnin saa huoneensa vaihdettua tai ateriakuponkeja hotellin ravintolaan, joku toinen haluaa käyttää aikansa muuhun ja saa elämyksensä muusta.

MooM
Seuraa 
Viestejä7170
Liittynyt29.6.2012

En osaa ajatella sitä valittamisena, jos tiedottaa hotellia jostain ongelmasta (vuotava hana) tai unohduksesta (puuttuva shampoo). Sehän on hotellinkin etu tietää näistä, niin saavat ongelman korjattua. Näistä sanotaan nätisti ja kiitetään, kun ne korjataan. Jos korjausta ei tule, sitten voi valittaa.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Neutroni
Seuraa 
Viestejä30427
Liittynyt16.3.2005

Ab Surd Oy kirjoitti:
Sitten taas vastaavasti hölmöt, jotka tyytyvät annettuun laadusta piittaamatta ovat juuri niitä lypsylehmää, joilta katteet revitään - eli turha odottaa alennuksia.

Ei välttämättä. Suomalainen asiakaspalvelukulttuuri on yrittäjille hyvin haastava siksi, että suomalainen ei valita suoraan ja anna firmalle tilaisuutta korjata puutteita ja pyydellä anteeksi, vaan toteaa että paska läävä, tuonne ne toiste mene. Ja yleensä kertoo siitä kavereille ja nykyään somessa. Rahastus voi onnistua jossain turistirysässä, jossa riittää ensikertalaisia, mutta jos haluaa luoda vakituisempaa asiakaskuntaa, sillä saa lapun luukulle äkkiä.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11393
Liittynyt13.7.2015

Ei kyllä se on valittamista jos ei kelpaa. Aasiakas itse on kuitenkin särkeny hanan ja jemmannut ne shampoot ja pyyhkeet laukkuihinsa ennenkuin tulee röyhkeästi tinkimään lisää. Lisää voit lukea nettisivustoltamme aasiakas.net. Siellä me asiakaspalvelun ammattilaiset nauramme teille tyhmille vaikeille asiakkaille jotka ette ymmärrä että teemme vain työtämme eikä meille makseta tollojen palkitsemisesta.

Vaihdokas, tietenkin ulkomailla on kaikki hienompaa, onhan se jotain muuta kuin kotimaa. Napakympissäkin kotimaan matka oli sille väkivaltaiselle juopolle laitettu lisärangaistuksena huonosta valinnasta.

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
Liittynyt13.9.2013

Ab Surd Oy kirjoitti:
Ei kyllä se on valittamista jos ei kelpaa. Aasiakas itse on kuitenkin särkeny hanan ja jemmannut ne shampoot ja pyyhkeet laukkuihinsa ennenkuin tulee röyhkeästi tinkimään lisää. Lisää voit lukea nettisivustoltamme aasiakas.net. Siellä me asiakaspalvelun ammattilaiset nauramme teille tyhmille vaikeille asiakkaille jotka ette ymmärrä että teemme vain työtämme eikä meille makseta tollojen palkitsemisesta.

Vaihdokas, tietenkin ulkomailla on kaikki hienompaa, onhan se jotain muuta kuin kotimaa. Napakympissäkin kotimaan matka oli sille väkivaltaiselle juopolle laitettu lisärangaistuksena huonosta valinnasta.

Itse en ole milloinkaan törmännyt tuontyyppiseen reagointiin, vaan aina on ystävällisesti kiitelty ja pahoiteltu. Sitä en voi tietää, mitä asiakaspalvelija salaa mielessään miettii tai mitä nettisivuille kirjoittaa, joten se ei sinänsä minun matkakokemukseen tai elämään vaikuta. Ikävää tietenkin, jos hyvää tarkoittava ilmoitus saa aikaan pahaa mieltä.

Suomessa on hienoja luontokohteita, mielenkiintoista nähtävää ja tehtävää, hyvää palvelua ja korkeatasoisia majoituspaikkoja, mutta suomalaiset taitavat usein kokea kotimaan kohteet helpommin tavoitettavina, tutumpina ja vähemmän uusia elämyksiä tarjoavina, kuin useimmat ulkomaankohteet. Tämän takia matka ulkomaille saatetaan yleensä kokea suurempana palkintona, kuin matka kotimaan sisällä.

kretiini
Seuraa 
Viestejä1307
Liittynyt30.1.2015

Ab Surd Oy kirjoitti:
Toiset vain ovat tottuneet parempaan. Esim. ulkomailla paikat ovat tip-top ja palvelu ylitsevuotavan ystävällistä, mutta hinnat edullisia. Kyllähän se nyppii sitten majoittua kotimaan homepommikämpissä nollavarustelulla ja yrmyllä itäsaksalaispalvelulla, kun yöstä saa silti pulittaa pitkälti toista sataa euroa. Valittaminen on toki joskus elämäntapa tai suojelurefleksi, mutta usein sitten myös oikeutettu reaktio epäkohdista. Sitten taas vastaavasti hölmöt, jotka tyytyvät annettuun laadusta piittaamatta ovat juuri niitä lypsylehmää, joilta katteet revitään - eli turha odottaa alennuksia. Juuri ne valittajat saavat hyvityksensä jos lakana oli kurtussa, siivooja herätti tai yökerhon möykkä häiritsi.

Paraneeko se hotellin laatu jotenkin poraamalla?

Darwinismi on kuollut

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Oman kokemuksen mukaan ne vaikeimmat asiakkaat on omassa työelämässä osoittautuneet parhaiksi ja uskollisimmiksi. He ovat jopa joskus astuneet eteen ja pelastaneet nahkani, kun kerran meni sukset ristiin firman Account directorin kanssa. Kunniotan kusipäitä. Ne vaatii, jos pystyt junailemaan, ne palkitsee. Loppupelissä sitä reiluinta porukkaa.

Hotellirukuttajista en tiedä mitään.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat