Palvelua?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kävinpä viettämässä lomaa etelän lämmössä. Suomeen palatessa piti vaihtaa pikaisesti konetta Kööpenhaminassa. Kuten arvata saattaa, siinä tohinassa jäi sitten kamera istumen taskuun. Noh, hävikin huomasin jo kentällä, kiireesti juoksin jatkolennon portille ja ilmoitin virkailijalle edelliseen koneeseen unohtuneesta matkatavarasta (sama lentoyhtiö). Kehottipa vain sitten Suomessa ottamaan yhteyttä yhtiön palvelupisteeseen - hän itse ei voisi asialle mitään tehdä.

Helsinki-Vantaan kentällä sain sitten Kööpenhaminan poliisin löytötavaratoimiston yhteystiedot. Sinne kuulemma yhtiö vie kaiken tavaran, jonka matkustajat ovat koneisiin unohtaneet Kööpenhaminan kentällä.

Kului viikko ja Kööpenhaminan poliisi vastasi, ei ollut kamera heille päätynyt. En anna näin helpolla periksi, ja soitin sitten kyseiselle lentoyhtiölle. Sain kuulla, että koneiden istuintaskuja ei juurikaan tarkasteta lentojen jälkeen (eikös kuuluisi tarkastaa, että turvaohjeet yms. ovat jokaisella paikalla), joten kamera saattaisi olla oikeastaa missä vain. Sain sitten puhelinnumerot kahdelle seuraavalla kentälle, joille kyseinen kone on lentänyt. Nyt sitten pitäisi soittaa Tanskaan ja Ruotsiin kameran perässä.

Kovasti ihmettelen tällaista palvelua. Eikö matkustajien ilmoituksia unohtuneista tavaroista millään tavoin kirjata? Ilmoitin asiasta noin kymmenen minuuttia sen jälkeen kun olin konesta poistunut, varmasti olisi edesauttanut löytymisessä. Eikö yhtiö voi hoitaa tämän sisäisesti? Nyt pitää itse soitella ympäri maailmaa, vaikka katoamispaikka on tiedossa ja yhtiö itse tietää paremmin, minne kone on jatkanut ja mitkä ovat kohteiden yhteystiedot. Eikö yhtiö tunne sähköpostia? Sain vain puhelinnumerot, sähköpostiosoitetta ei noilla kohteilla ole.

Moderni maailma - modernit palvelut. Nyt sitten soittelemaan ja katsotaan, löytyykö kamera. Onneksi olin kapasiteetiltaan suuremman ja täyteen kuvatun muistikortin säilönyt muualle kuin kameralaukkuun.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat