Andreas näki kaiken !

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Medianomiopiskelija Andreas Hamberg oli napsimassa valokuvia kouluprojektiaan varten, kun hänestä yhtäkkiä tuli VR:n makasiinien tuhopolton kenties tärkein todistaja.

Hän on se polkupyörällä paennut huppumies, jota silminnäkijät ehtivät epäillä palon sytyttäjäksi.

23-vuotias Andreas seisoi perjantai-iltana ennen kahdeksaa makasiinien pihalla kamera kädessään ja kuuli yhtäkkiä voimakkaan jysäyksen - kuin joku olisi heittänyt lasipullon seinään.

- Huomasin sisäpihan toisessa päässä tytön hahmon, jonka täytyi myös huomata minut siinä seisomassa, Andreas kertoo Iltalehdelle.

Tyttö ilmeisesti pelästyi kameramiestä, koska huusi kaveriaan nimeltä.

- Se oli joku lyhyt, suomenkielinen nimi. Ei jäänyt minulle mieleen, Andreas harmittelee, sillä ei siinä vaiheessa vielä osannut epäillä hämäriä puuhia.

Kolme kuvaa sokkitilassa

Andreas jatkoi kuvaamistaan eikä nähnyt enää liikettä.

Pian tuntui kuitenkin savu nenään.

- Sieltä nousi harmaanruskeaa savua valtavana pilvenä. Sitten äkkiä liekit leimahtivat kohti kattoa.

Andreas tarttui kameraansa ja räpsi "puolisokissa" kolme kuvaa aivan läheltä. Aitiopaikka kävi pian vaaralliseksi, jolloin hän hyppäsi pyöränsä satulaan ja ajoi makasiinien ohi Kiasman nurmikentälle.

Minä olen nykyajan Scerloc Holmes: Andreas on tarua. Poliiseiden juoni epäiltyjen kiinnisaamiseksi. Poliisi tietää kuka teki, mutta pitäviä todisteita ei vielä ole. Nyt A H avulla keksitään todisteita, jotta tunnustukset saataisiin peloteltua sytyttäjiltä.

Miksi Andreas H ei soittanut palokuntaa tai poliisia paikalle nähtyään, että tuhopoltto on tekeillään??????

Kommentit (9)

Vierailija
risat

- Miksi Andreas H ei soittanut palokuntaa tai poliisia paikalle nähtyään, että tuhopoltto on tekeillään??????

Tätä minäkin ihmettelin kun luin jutun iltasonnasta, ja miksi hän lähti pakoon? Varsinkin kun kaverilla kamera oli mukana, meinaan ois saanut hyvät rahat myymistään kuvista varsinkin jos kuvassa olisi näkynyt syttytäjät.

Vierailija
Ville1SuuriI
Mistä tiedät ettei soittanut poliisia? Siksikö jos ei lehdessä lue vai?

Ai, miksi palokunta tuli paikalle vasta 33 minuuttia palon alkamisen jälkeen? Joo Andreas soitti ja sanoi että ottakaa makkarat mukaan ja vetkutelkaa Shellin kahviossa puol tuntia, ei oo vielä kunnon hiillosta! Ville Suuri, kyllä sää oot puusilmä

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Jompikumpi iltapäivälehdistä referoi huppumiestä (?) otsikoissaan: "Kuulin polttopullon räjähtävän!"

Kysymys kuuluu:

1. Kuuluuko polttopullosta todellakin räjähdys? Eikö pikemminkin lasin helähdys, eihän se mikään pommi ole, perkeles!

2. Jos siittä kuitenkin vastoin insinöörin logiikkaa kuuluu räjähdys, miten räjähdyksen voi tunnistaa nimenomaisesti polttopullon räjähdykseksi ilman asiaankuuluvaa käytännön kokemusta polttopulloista?

Vierailija
Heksu
Jompikumpi iltapäivälehdistä referoi huppumiestä (?) otsikoissaan: "Kuulin polttopullon räjähtävän!"

Kysymys kuuluu:

1. Kuuluuko polttopullosta todellakin räjähdys? Eikö pikemminkin lasin helähdys, eihän se mikään pommi ole, perkeles!

2. Jos siittä kuitenkin vastoin insinöörin logiikkaa kuuluu räjähdys, miten räjähdyksen voi tunnistaa nimenomaisesti polttopullon räjähdykseksi ilman asiaankuuluvaa käytännön kokemusta polttopulloista?

Pullo tais olla Andreasin kädessä ja siinä ei ollut simaa

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Mielestäni tämä tapaus Andreas vaikuttaa aika oudolta.

Iltasanomien videossa:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/s/1170168

Hän on aivan makasiinien vieressä ja kuvaus alkaa vasta, kun palo on jo pitkälle levinnyt.

Käsittääkseni tuolla alueella ei kuka vaan saanut hiippailla. Mitä ihmettä Andreas teki makasiineilla? Pyöräkin aivan virereen parkkeerattu.

Outoa on myös se, että kaverilla oli huppu päässä, vaikka oli lähes hellelukemat!

Vierailija
Volitans
Käsittääkseni tuolla alueella ei kuka vaan saanut hiippailla. Mitä ihmettä Andreas teki makasiineilla? Pyöräkin aivan virereen parkkeerattu.

Tarkoitus oli Iltalehden mukaan kuvata makasiineja kouluprojektia varten. Aika normaalilta vaikuttaa, hänhän opiskelee medianomiksi.

Volitans
Outoa on myös se, että kaverilla oli huppu päässä, vaikka oli lähes hellelukemat!

Itse olin Helsingissä tuona päivänä, ja satuin myös makasiineille puoli yhdeksän aikaan. Minulla oli tuona päivänä takki päällä. Olenko outo? No, ainakaan en ollut ainoa.

Vierailija
Olen
No kuka se lööpeissä poseeraava miekkonen sitten on?

Tietysti näyttelijä Jussi Lampi taitavasti maskeerattuna. Jussi on lähtenyt mukaan poliisin kampanjaan, koska on kotoisin Pohjanmaan turkisalueelta ja hänellä on kalavelkoja maksettavana kaiken maailman prekuille (se lyhyt suomenkielinen nimi oli tietysti Mia eli turkisiskusta tuomittu Mia Salli joka ei vieläkään ole oppinut mitään).'

Mia Salli ja Minna Salonen.

Uusimmat

Suosituimmat