Kommentit (14)

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Tuolla perusteella ryyppäämiseni ei ole humalahakuista koska vedän noin 2 tölkkiä kaljaa tunnissa.
Tulee siitäkin känniin.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Vierailija

Mutta miten tämä rappeutuminen käytännössä tapahtuu? Sitähän on sanottu nyttemmin ettei alkoholi oikeastaan tapakaan aivosoluja vaikka niin on joskus luultu. Lähinnä jotain B-vitamiinipuutoksia aiheuttaa ja saattaa surkastuttaa sellaisia osia niistä neuroneista tms mutta ne kai voisivat palautua? En usko mihinkään aivorappeutumiseen ennenkuin selitetään tarkalleen mitä fyysistä vauriota siellä tapahtuu ja mitä se vaatii ja onko se peruuttamatonta. 

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Mä sain hyvän idean kännissä. Taidan kirjoittaa Kike Elomaalle. Olis pari uutta ehdotusta persujen idealistalle. Ei liity maahanmuutton.

- Charles Bukowski

Titanic
Seuraa 
Viestejä1225
Liittynyt10.5.2014

Laskin muutama päivä sitten jos jokainen maapallon asukas joisi olutta saman verran vuodessa niin mikä juominen olisi kohtuullista talouden kannalta. Jos jaetaan tuotetun oluen määrä maapallon väkiluvulla saadaan vastaukseksi, että kohtuukännääminen on:

JUODA YHDEKSÄN TÖLKKIÄ KALJAA VUODESSA. EI ENENMPÄÄ.

Itse olen juoppo ollut vuonna 2012 sillä join tuona vuonna 222 tölkkiä olutta eli lähes yhden tölkin päivässä. Se on jo juopon merkki. Tunsin aivoissani rappeutumisen merkkejä ja lopetin tai ainakin vähensin juomista. 

Harva meistä tulee ajatelleeksi, että olut olisi tarkoitettu alunperin juhlajuomaksi. Kolmena vuotuisena suurena juhlana voisi siis kunakin ottaa kolme tölkkiä olutta korkeintaan, jotta välttyisi juopon leimalta.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Ei aivokapasiteetilla mitään tee. Turhaa painolastia. Tyhmänä on paljo hauskempaa ja voi hihitellä omille puujalkavitseille.

- Charles Bukowski

Neutroni
Seuraa 
Viestejä30876
Liittynyt16.3.2005

Titanic kirjoitti:
Itse olen juoppo ollut vuonna 2012 sillä join tuona vuonna 222 tölkkiä olutta eli lähes yhden tölkin päivässä. Se on jo juopon merkki. Tunsin aivoissani rappeutumisen merkkejä ja lopetin tai ainakin vähensin juomista.

AA-kerhossa ei välttämättä oteta vakavasti "juoppoa", joka kertoo käyttävänsä jopa neljä annosta alkoholia viikossa. Eikä se johdu siitä, etteivätkö ne uskoisi, että joku voi juoda niin paljon. Lääketieteellinen suurkulutuksen raja on (miehillä) 24 annosta viikossa, eli noin 1250 tölkkiä vuodessa.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11497
Liittynyt13.7.2015

Titanic kirjoitti:
Laskin muutama päivä sitten jos jokainen maapallon asukas joisi olutta saman verran vuodessa niin mikä juominen olisi kohtuullista talouden kannalta. Jos jaetaan tuotetun oluen määrä maapallon väkiluvulla saadaan vastaukseksi, että kohtuukännääminen on:

JUODA YHDEKSÄN TÖLKKIÄ KALJAA VUODESSA. EI ENENMPÄÄ.

Harva meistä tulee ajatelleeksi, että olut olisi tarkoitettu alunperin juhlajuomaksi. Kolmena vuotuisena suurena juhlana voisi siis kunakin ottaa kolme tölkkiä olutta korkeintaan, jotta välttyisi juopon leimalta.

Harvapa tosiaan. Syykin on ilmeinen. Olut kun on alkujaan ja isossa osassa maailmaa ihan tavallinen arkijuoma. Siitä juodaan ruoan kanssa ja janoon. Olut on ollut jopa armeijoiden palkka aikoina, jolloin veden juominen oli iso terveysriski. Olut on hygieenistä ja ravitsevaa, säilyvää ja terveellistä. Juhlaankin se käy, kenties isommissa määrin tai vahvemmaksi ja maukkaammaksi pantuna. Suomalaista alkoholikulttuuria vääristää vakavasti kieltolaki joka on jatkunut jo sata vuotta. Se hävitti aikanaan perinteisen olutkulttuurimme kokonaan, opetti kansan vetämään kirkkailla perseet olalle ja sittemmin lähinnä on yrittänyt ohjata vetämään perseet olalle oluella.

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1578
Liittynyt13.11.2014

Ab Surd Oy kirjoitti:
Suomalaista alkoholikulttuuria vääristää vakavasti kieltolaki joka on jatkunut jo sata vuotta. Se hävitti aikanaan perinteisen olutkulttuurimme kokonaan, opetti kansan vetämään kirkkailla perseet olalle ja sittemmin lähinnä on yrittänyt ohjata vetämään perseet olalle oluella.

Veljeni todistaa väkevästi.

Meidän juoppojen on jo korkea aika nousta kapinaan ja alkaa vaatia meille kuuluvia oikeuksia, kuten halpaa viiniä, olutta ja viskiä.

Nuo asetetut raja-arvot ovat ihan naurettavia. Joku kaksi koppaa olutta viikossa on häkellyttävän pieni määrä ns. alkoholimille. Korkeintaan kyse on oluen tapajuojasta.

Itse ostan perjantaisin lavan olutta, pikkupullon väkevää, pullon punaviiniä ja yhden sherryn. Joka päivä olen työ- ja toimintakunnossa.

Tosin olen huomannut pientä kulutuksen kasvua vuosien varrella, lieneekö se sitä paljonpuhuttua alkoholismia?

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat