Seuraa 
Viestejä19388

Avataanpa keskustelu aiheesta pyhä. Wikin mukaan pyhä on uskovaisten juttu:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pyh%C3%A4
Mutta voiko tai onko ateistilla olemassa pyhää ?

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Sivut

Kommentit (123)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kyllähän niitä aivojen luomia harhamaailmoja ateisteillakin esiintyy. Koko elämämme rakentuu loppujen lopuksi arvoille, jotka ovat itse kehittämäämme järjestelmää ilman varsinaista yhteyttä objektiiviseen todellisuuteen. Tai siis yritän sanoa, että vaikka me välitämme jostain, todellisuus ei. Voimme tappaa lajin sukupuuttoon ja kokea siitä huonoa omaatuntoa, mutta esim maapallolle tai todellisuudelle ylipäätään asia on täysin yhdentekevä. Se harmistus on ainoastaan omassa päässämme. Mitä se "pyhä" ikinä sitten tarkoittaakin, niin varmasti jotkin asiat voivat ateisteille täyttää tämän pyhän kriteereitä, myönsivät he asiaa tai eivät. Ehkä he eivät esim halua "häväistä" jotakin tai jotakuta jollain likaisena pitämällään toiminnalla. Luulen että moni pitää kumppaniaan jossain määrin pyhänä, vaikkei niin yleensä asiaa ilmaistakaan. 

Vierailija

Kerran olin taksissa naisen kanssa. Se sano että voisin tulla sen luokse nukkumaan. En mä menny. Taksikuski kysy että miks et menny, sehän oli hyvä nainen.
Vastasin että mä palvon mun vaimon pimppua.

Keijona
Seuraa 
Viestejä19388

Lainaus:
Voi, mä palvon mun vaimon pildeä, se on mulle pyhä.

Vagina taitaa olla miehille  varsin yleinen ja henkilökohtainen  jumala, siitä kai johtuu kuvienkin suosio. Onko Monoismia, vai voiko pitää muita jumalia ?

Vierailija

Keijona kirjoitti:
Lainaus:

Vagina taitaa olla miehille  varsin yleinen ja henkilökohtainen  jumala, siitä kai johtuu kuvienkin suosio. Onko Monoismia, vai voiko pitää muita jumalia ?

Kyl mä palvon vaginaa ja sen valtiatarta kokonaisuutena.

Keijona
Seuraa 
Viestejä19388

Lainaus:
Kyllähän niitä aivojen luomia harhamaailmoja ateisteillakin esiintyy. Koko elämämme rakentuu loppujen lopuksi arvoille, jotka ovat itse kehittämäämme järjestelmää ilman varsinaista yhteyttä objektiiviseen todellisuuteen. Tai siis yritän sanoa, että vaikka me välitämme jostain, todellisuus ei. Voimme tappaa lajin sukupuuttoon ja kokea siitä huonoa omaatuntoa, mutta esim maapallolle tai todellisuudelle ylipäätään asia on täysin yhdentekevä. Se harmistus on ainoastaan omassa päässämme. Mitä se "pyhä" ikinä sitten tarkoittaakin, niin varmasti jotkin asiat voivat ateisteille täyttää tämän pyhän kriteereitä, myönsivät he asiaa tai eivät. Ehkä he eivät esim halua "häväistä" jotakin tai jotakuta jollain likaisena pitämällään toiminnalla. Luulen että moni pitää kumppaniaan jossain määrin pyhänä, vaikkei niin yleensä asiaa ilmaistakaan. 

Pyhä   olla jonkinlainen arvo juttu, se aiheuttaa kunnioitusta ja häpeää. Suomi on mainio kieli: PyHä- HäPy.

Sukuelinten palvonta varsin yleinen vanha  globaali ilmiö,  niitä  hävetään ja palvotaan.vaikka  taitaa nykyään enemmän sanoinakin  viittaavan kiroiluun kuin rukoiluun. 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Linga

Suomen historiasta sentään löytyy löytyy matroja ja runoja, hävyn rukoiluun

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/09/23/k18-kalevalasta-sensuroituja-ru...

Keijona
Seuraa 
Viestejä19388

Lainaus:
Lainaus:

Keijona
Seuraa 
Viestejä19388

Lainaus:
Lainaus:

Pyhä   olla jonkinlainen arvo juttu, se aiheuttaa kunnioitusta ja häpeää. Suomi on mainio kieli: PyHä- HäPy.

Sukuelinten palvonta varsin yleinen vanha  globaali ilmiö,  niitä  hävetään ja palvotaan.vaikka  taitaa nykyään enemmän sanoinakin  viittaavan kiroiluun kuin rukoiluun. 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Linga

Suomen historiasta sentään löytyy löytyy matroja ja runoja, hävyn rukoiluun

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/09/23/k18-kalevalasta-sensuroituja-ru...

Linkistä kopioitu:

"Vuosikymmenten ajan noita ”seksirunoja” säilytettiin Suomalaisen kirjallisuuden seuran takahuoneessa, paikassa, jota kutsutaan ”Kaikkein pyhimmäksi”"

Vierailija

Mun koiralta kuoli tyttöystävä eilen. Se kävi paneskelemassa sitä pari kolme päivää. Taisteli ja voitti muut. Palleissa ja pakaroissa puremajälkiä.
Auto ajoi sen gimulin yli ja se kuoli.
Mun koira ulvo puol yötä yksin.
Se itki.

Vierailija

NytRiitti kirjoitti:
Raspu kirjoitti:
Eeva halus Aatamin namia.

Psykiatriassa termi on peniskateus, sitäkö  tarkoitat?

Eiko inee.
Sillee niinko nus, nus.
Namia.

Vierailija

En tiedä ateisteista ja heidän käsityksestään pyhästä. Olen lukenut vain Feuerbachin erään kirjan, jossa painotettiin, että rukoilu on turhaa; työtä on tehtävä omin käsin ja omin voimin, jotta menestyisi. Marxille puolestaan tuntui olevan ainoa pyhä kunkin oma ruumis ja sen käyttö rahan eli pääoman hankkimiseen. Oma ruumis ja sen käyttäminen työaikaa vuokraamalla.

Heprean kadosh sana on hs-do-ak   His doth ark, hänen kuoleman arkkinsa eli Liiton arkin kuolemaa tuottava ominaisuus. Mikä tuottaa kuoleman vaaran on pyhää. Esimerkiksi tällä perusteella ydinvoima on pyhää???

Myös kärpässieni on siinä mielessä pyhää???

Keijona
Seuraa 
Viestejä19388

Lainaus:
En tiedä ateisteista ja heidän käsityksestään pyhästä. Olen lukenut vain Feuerbachin erään kirjan, jossa painotettiin, että rukoilu on turhaa; työtä on tehtävä omin käsin ja omin voimin, jotta menestyisi. Marxille puolestaan tuntui olevan ainoa pyhä kunkin oma ruumis ja sen käyttö rahan eli pääoman hankkimiseen. Oma ruumis ja sen käyttäminen työaikaa vuokraamalla.

Kyllä yksityisyys on ateisteille usein sitä pyhintä, tärkeintä mitä suojellaan ja palvotaan. Oikeastaan hyvin  helppotajuista: Teismin opetukset voimisti  yksityisyyden arvon, viikunanlehti ideologialla ja henkilökohtaistamalla jopa  jumalsuhteen, joten luonnollisesti teismin perillinen (vaikkakin nuori teiniagstinen kieltäjävastustaja) ateismi, priorisoi myös yksityistä.   

Vierailija

Keijona kirjoitti:
Lainaus:
Muissa uskonnoissa on monenlaisia hedelmällisyyden jumalattaria, kristinuskossa häpeily voitaneen laskea Eevan syyksi.

Kristinuskon kuten  monoteismien vaikutukset seksuaalisuuteen ovat valtavat, Neitsytmaria stoori, neitseelinen syntymä ja naisen palvonta kun kääntää nurinniskoin koko lisääntymisen peruslogiikan ja sitäkautta suhtautumisen seksuaalisuuteen.  Vitunhomosaatananrunkkari manipulointi on vain seurausta, ja tuloksena on arvo ja standardi: Seksi on sallittua vain  naisen kanssa.

Jos nyt ihan järjellä ajatellaan, niin mikähän on syy, jos  eukko pamahtaa paksuksi ilman että aviomies sitä panee, Onko naikkonen todnäk siveä neitsyt  vai petollinen  suttura ?  Ja vaikka vastaus on ilmiselvä, niin silti kirjanoppineiden tarinaan ja marian siveyteen ja hyvyyteen  uskon voima on niin suuri, että miljardit miehet sen vaikutuksesta palvovat pillua ja naista.

Kalevalassa hiukan erilaista, kenties realistisempa naiskuvaa.

Piika istupi kivellä ...
[Jo on lyöty lörtykällä,]
pantu nahkapaalikalla.
Nussi pipit, nussi papit,
5 nussi rikkahat ritarit,
vielä tunki tuomaritki,
tunki tuomarin kasakat

Ei oo kalevalasta toi runo vaikka onkin totta.

Vierailija

Ab Surd Oy kirjoitti:
Minulla on raspulle rakentava ja valtavia synergiahyötyjä tarjoava ehdotus. Mitäs jos ottaisit Ilkka Luoman copypastesotkun floodaukset alapäätrollauksen kohteekseesi eli menisit juttelemaan noita iänikuisia pillu- ja kullijuttujasi niihin? Parhaassa tapauksessa näin tulisi lyötyä kahta kärpästä yhdellä iskulla.

Minun jutuillani näyttää olevan suurmpikin merkitys elämässäsi.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat