Seuraa 
Viestejä48
Liittynyt4.9.2017

Ei tule nelonen ja limuviinat ruokakauppaan , siltä se alkaa vahvasti näyttämään, mutta väliäkös tuolla sitten on.

Kommentit (10)

MooM
Seuraa 
Viestejä7170
Liittynyt29.6.2012

Viis noista kaupoista, mutta pientuottajien myyntioikeuksia pitäisi kasvattaa. Naurettavaa, että jostain tilalta tai panimosta ei saa ostaa tuotteita mukaan. Tai ehkä saa, joskus karkauspäivän jälkeisenä täysikuun aikana ja silloinkin vain punaiseksi maalatusta EVIRA-sertifioidusta huoneesta. Tai jotain.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

H.Tanska
Seuraa 
Viestejä369
Liittynyt29.8.2015

MooM kirjoitti:
Viis noista kaupoista, mutta pientuottajien myyntioikeuksia pitäisi kasvattaa. Naurettavaa, että jostain tilalta tai panimosta ei saa ostaa tuotteita mukaan. Tai ehkä saa, joskus karkauspäivän jälkeisenä täysikuun aikana ja silloinkin vain punaiseksi maalatusta EVIRA-sertifioidusta huoneesta. Tai jotain.

Kyllä uusi laki sallii pienpanimoiden myydä olutta suoraan mutta siitä ei tavalliselle ihmiselle ole mitään hyötyä lienee minullakin matkaa satoja kilometrejä lähimmälle.

Ainut mikä ei todennäköisesti mene läpi on kauppojen prosenttirajan nosto, eli kolmonen on vahvinta mitä ruokakaupoissa myydään.

Donald Trump President of the United States of America

MooM
Seuraa 
Viestejä7170
Liittynyt29.6.2012

H.Tanska kirjoitti:
MooM kirjoitti:

Kyllä uusi laki sallii pienpanimoiden myydä olutta suoraan mutta siitä ei tavalliselle ihmiselle ole mitään hyötyä lienee minullakin matkaa satoja kilometrejä lähimmälle.

En minä itseäni ajatellutkaan, vaan näitä tuottajia. Lainsäädäntö on aika jäykkä näiden kanssa, mikä oikeasti haittaa yrittäjien toimintaa. Yksityiskohtia hiertävistä säädöksistä en muista.

Minä en edes juo olutta, enkä juuri kyllä kotimaisia "viinejäkään", vaikka ihan ok seurustelujuomia niissä on tullut vastaan, kun on osunut maistamaan.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Radikaali
Seuraa 
Viestejä76
Liittynyt18.2.2017

Miksei kyläkapan yhteyteen tehdä alkon myyntipistettä, täällä maaseudulla alkoon on esim. minulla 17 km. pakko ostaa useampi pullo kerralla että saa kompensoitua matka kuluja, tämä johtaa usein kauheaan kännäämiseen.

Jos saisi kauppareissulla voisi ostaa vain pienen nautiskelupullon ja ei menisi ryyppäämiseksi.

Radikaali
Seuraa 
Viestejä76
Liittynyt18.2.2017

MooM kirjoitti:
H.Tanska kirjoitti:
MooM kirjoitti:

En minä itseäni ajatellutkaan, vaan näitä tuottajia. Lainsäädäntö on aika jäykkä näiden kanssa, mikä oikeasti haittaa yrittäjien toimintaa. Yksityiskohtia hiertävistä säädöksistä en muista.

Minä en edes juo olutta, enkä juuri kyllä kotimaisia "viinejäkään", vaikka ihan ok seurustelujuomia niissä on tullut vastaan, kun on osunut maistamaan.

Suotta huolta kannat yrittäjistä, en ymmärrä huoltasi, oletko huolissasi muös autokorjaamoista, nekin on vähentyneet melkoisesti viime vuosina.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11393
Liittynyt13.7.2015

Radikaali kirjoitti:
Miksei kyläkapan yhteyteen tehdä alkon myyntipistettä, täällä maaseudulla alkoon on esim. minulla 17 km. pakko ostaa useampi pullo kerralla että saa kompensoitua matka kuluja, tämä johtaa usein kauheaan kännäämiseen.

Jos saisi kauppareissulla voisi ostaa vain pienen nautiskelupullon ja ei menisi ryyppäämiseksi.

Alko on valtion monopoli jolla on tulostavoite eli tehtävänä tilittää voittoa omistajalle, mutta lisäksi myös ainakin paperilla tehtävänä rajoittaa ja kontrolloida alkoholin myyntiä. Helppo saatavuus pienissä yksiköissä kusee molemmat tehtävät. Alkon pääasiallinen funktio on kerätä ongelmakäyttäjien rahat talteen väkevistä. Siinä ohessa se pitää näytillä kokoelmaa sivistyneitä juomia kapinan välttämiseksi. Alko siis kuorii kermat parhailta liikepaikoilta ja pitää molemmat naamansa tekopyhässä virneessä. Se on melkein uskottava laajan holhoaja- ja kukkahattuiliajoukon tukemana väittäessään ehkäisevänsä suomalaisten alkoholiongelmia tehokaasti.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11393
Liittynyt13.7.2015

Radikaali kirjoitti:
MooM kirjoitti:
H.Tanska kirjoitti:
MooM kirjoitti:

Suotta huolta kannat yrittäjistä, en ymmärrä huoltasi, oletko huolissasi muös autokorjaamoista, nekin on vähentyneet melkoisesti viime vuosina.

Autokorjaamoliiketoimintaa ei sentään ole lailla kielletty. Jos olisi, niin pitäisi varmaan käydä debattia huolestunein otsarypyin siitä, kuinka monta prosenttia autosta saa korjata lisensoidussa lähikorjaamossa ja mitenkä suuret remontit pitää alistaa valtion monopolikorjaamolle. Tähän liittyen muuten on ihan hyvä esimerkki katsastustoiminnan vapauttaminen vaiheittain, se on tuonut paljon yrityksiä ja työpaikkoja lisää ja parantanut palveluita. Moni autokorjaamo on juuri saanut luvan ryhtyä katsastamaan ja se saattaa auttaa pitämään sen korjaaminen auki jatkossakin. Monopolisointi, kieltäminen ja rajoittaminen on aina vääjäämättä vahingollista markkinoille isossa mittakaavassa.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11393
Liittynyt13.7.2015

4711 kirjoitti:
Ei tule nelonen ja limuviinat ruokakauppaan , siltä se alkaa vahvasti näyttämään, mutta väliäkös tuolla sitten on.

Minä en tykkää suklaasta. Se on kansanterveydelle haitallista. Suklaan myynti ruokakaupassa pitää kieltää. Sille voidaan perustaa valtion suklaapuoti Ivalon liepeillle, sieltä kaikki halukkaat suklaariippuvaiswt voivat hakea sukkaansa joka toinen torstai paitsi parillisina päivinä. Väliäkös sillä minulle.

MooM
Seuraa 
Viestejä7170
Liittynyt29.6.2012

Ab Surd Oy kirjoitti:
4711 kirjoitti:

Minä en tykkää suklaasta. Se on kansanterveydelle haitallista. Suklaan myynti ruokakaupassa pitää kieltää. Sille voidaan perustaa valtion suklaapuoti Ivalon liepeillle, sieltä kaikki halukkaat suklaariippuvaiswt voivat hakea sukkaansa joka toinen torstai paitsi parillisina päivinä. Väliäkös sillä minulle.

Kylläpä lisääntyisi suklaan kotivalmistus ja tilaaminen ulkomailta. VOisipa joku matkustaakin ihan vaan suklaalastin tuomiseksi. Mutta hei, nämähän voi laittaa laittomaksi tai ainakin verottaa raskaasti, vaikka sitten ylenpalttista tuontia tai nettitilauksia.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat