Viikko ennen maailmanloppua

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Millainen olisi viikko ennen maailmanloppua. Eli mitä maailmalla tapahtuisi siinä välissä eri puolilla maapalloa ja millaiset olisi ihmisten reaktiot ja millainen olisi sinun reaktio? Syntyiskö paniikkia, tappoja? Mitä telkkarista näkyis sen viikon aikana?

Sovitaan, että kivi olisi niin suuri, että tuhoaisi reilusti koko maapallon ja siitä tiedettäisiin vasta viikko etukäteen, et on viikko aikaa.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Luultavasti suurin osa ihmisistä joko joutuisi paniikkiin tai villiintyisi rikkomaan näyteikkunoita. Ruudulla pyörisi tauotta uutiset ja tv-pastorit/-saarnaajat & Dr. Phil. Mahdollisesti toivoa herättämään myös pikauusittaisiin elokuvat Armageddon ja Deep Impact.

Itse pyrkisin viikossa lukemaan Jack Londonin koko tuotannon. Ja lopun aikaa harrastaisin moraalitonta vapaata seksiä ja/tai pysyttelisin niin päissäni kuin suinkin mahdollista.

Vierailija
automaatti
Luultavasti suurin osa ihmisistä joko joutuisi paniikkiin tai villiintyisi rikkomaan näyteikkunoita. Ruudulla pyörisi tauotta uutiset ja tv-pastorit/-saarnaajat & Dr. Phil.

PIKEMMINKIN MEILLÄ SAARNAISIVAT VIHERPUNIKIT
KUINKA KOKO HOMMA POHJIMMILTAAN ON GEORGE
W. BUSHIN SYYTÄ

...harrastaisin moraalitonta vapaata seksiä ja/tai pysyttelisin niin päissäni kuin suinkin mahdollista.

ELI TEKISIT SAMAA MITÄ TAVALLISESTIKIN

Mihin maailmanloppua tarvitaan ???

Vierailija

[quote="Hadje"]Millainen olisi viikko ennen maailmanloppua. Eli mitä maailmalla tapahtuisi siinä välissä eri puolilla maapalloa ja millaiset olisi ihmisten reaktiot ja millainen olisi sinun reaktio?

SINUN REAKTIO.... PO: SINUN REAKTIOSI, POSSESSIIVI-
SUFFIKSI PUUTTUU

Syntyiskö paniikkia, tappoja?

EI TARVITA MAAILMANLOPPUA, JOKA VAPPU KAIKKI
LIMANULJASKAT KAIVAUTUVAT ESIIN KIVIENSÄ
ALTA

Vierailija
BUSHMAN
automaatti

...harrastaisin moraalitonta vapaata seksiä ja/tai pysyttelisin niin päissäni kuin suinkin mahdollista.

ELI TEKISIT SAMAA MITÄ TAVALLISESTIKIN

Tuo oli hyvä.

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Itse asiassa Kielioppi-inkvisitiomme (kielitoimisto) on ilmeisesti taipunut yhä enemmän pullamössösukupolvien luomaan osaamattomuuden ilmapiiriin ja postaa Suomen kielestä yhä enemmän ja enemmän luontevia rakenteita joita tuoreimmat tulokkaat eivät vain osaa käyttää.

Edellinen poistettu rakenne oli akkusatiivi. Myöskään possessiivisuffiksia ei tarvitse mainitussa yhteydessä käyttää.

Niinpä Kielioppi-inkvisition mukaan voi sanoa "sinun auto" ja "minun auto", huolimatta siitä että se kuulostaa aivan karmean väärältä ainakin minun korvaani.

No, tästä huolimatta itse kyllä käytän posssessiivisuffiksia... mutta yleensä jätän omistussanan pois, koska possessiivisuffiksista se yleensä selviää muutenkin. "Hän kolaroi autonsa." Hän lainasi ja kolaroi autoni." Ei tarvitse edes sanoa "minun" "sinun" ja "hänen" tai muuta vastaavaa. Possessiivisuffiksi FTW.

Jaa mutta palataanpa astialle... Maailmanloppu lähenee.

Luultavasti yleinen järjestys laskisi, ryöstely ja väkivalta lisääntyisivät ja muuta vastaavaa. Uskonnollisten liikkeiden suosio kasvaisi eri puolilla maailmaa riippuen siitä missä kulttuurissa kuolemanpelko on vahvimmin esillä. Osa ihmisistä masentuisi (lähinnä ne jotka eivät ole elämälleen keksineet tarkoitusta), osa alkaisi viettää lyhyttä mutta hedonistista loppuelämää, osa suhtautuisi asiaan tyynesti ja viettäisi viimeisen viikon (tm) perheensä ja ystäviensä seurassa, luultavasti melko samalla tavalla kuin ennenkin, mutta todennäköisesti yrittäisivät sopia kaikkia aiemmin syntyneet erimielisyydet.

Kuinka iso osa ihmisista mitäkin tekee, ei voi tietää.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Vierailija
Herra Tohtori
Itse asiassa Kielioppi-inkvisitiomme (kielitoimisto) on ilmeisesti taipunut yhä enemmän pullamössösukupolvien luomaan osaamattomuuden ilmapiiriin ja postaa Suomen kielestä yhä enemmän ja enemmän luontevia rakenteita joita tuoreimmat tulokkaat eivät vain osaa käyttää.

Edellinen poistettu rakenne oli akkusatiivi. Myöskään possessiivisuffiksia ei tarvitse mainitussa yhteydessä käyttää.

Niinpä Kielioppi-inkvisition mukaan voi sanoa "sinun auto" ja "minun auto", huolimatta siitä että se kuulostaa aivan karmean väärältä ainakin minun korvaani.

No, tästä huolimatta itse kyllä käytän posssessiivisuffiksia... mutta yleensä jätän omistussanan pois, koska possessiivisuffiksista se yleensä selviää muutenkin. "Hän kolaroi autonsa." Hän lainasi ja kolaroi autoni." Ei tarvitse edes sanoa "minun" "sinun" ja "hänen" tai muuta vastaavaa. Possessiivisuffiksi FTW.

OLETKO TOSISSASI, POSSESSIIFISUFFIKSI
HYLÄTTY ? OLEN KUULLUT KIELITIETEILIJÖIDEN
"LASKEUTUNEEN KANSAN PARIIN", MUTTA
ETTÄ NÄIN PITKÄLLE ON PÄÄSTY ???

TOINEN MINUA ÄRSYTTÄVÄ "UUTUUS" ON "SAADA
AIKAISEKSI" KÄYTTÄMINEN "SAADA AIKAAN" SIJAAN.
PRESIDENTTIÄMME MYÖTEN "AIKAISEKSI" ON
TULLUT MYÖS ELIITIN KIELEEN. KÄVIN TÄSTÄ
VÄITTELYN ERÄÄN PROFFAN JA KIRJAILIJAN KANSSA,
JOKA SITÄ VILJELI. ON KUULEMA KOTOISIN POH-
JOISEN KIELESTÄ. MINÄ MUISTAN TUON MUODON
LÄHINNÄ URHEILUSELOSTAJA ANSSI KUKKOSELTA.
EIKÖS KUKKONEN OLLUT JOSTAIN JÄNGÄLTÄ ?

JA ISTU JA PALA, SEKIN ON OIKEIN JA HYVÄKSYTTY
KIELEEN; JOPA WORDIN OIKOLUKUOHJELMA SEN
HYVÄKSYY ...

Luultavasti yleinen järjestys laskisi, ryöstely ja väkivalta lisääntyisivät ja muuta vastaavaa. Uskonnollisten liikkeiden suosio kasvaisi eri puolilla maailmaa riippuen siitä missä kulttuurissa kuolemanpelko on vahvimmin esillä. Osa ihmisistä masentuisi (lähinnä ne jotka eivät ole elämälleen keksineet tarkoitusta), osa alkaisi viettää lyhyttä mutta hedonistista loppuelämää, osa suhtautuisi asiaan tyynesti ja viettäisi viimeisen viikon (tm) perheensä ja ystäviensä seurassa, luultavasti melko samalla tavalla kuin ennenkin, mutta todennäköisesti yrittäisivät sopia kaikkia aiemmin syntyneet erimielisyydet.

ONHAN TUOTA SPEKULOITU USEAMMASSAKIN SCIFISSÄ.
POIKKEUSTILAN JA SOTALAIN JULISTAMINEN TULISIVAT
ILMEISESTI VÄLTTÄMÄTTÖMÄKSI, RYÖSTELIJÄT AMMUT-
TAISIIN JNE. TOIVOTTAVASTI OLEN KUOLLUT SILLOIN JO
MUUTENKIN

Vierailija

Kyllähän minäkin harrastaisin kokoajan moraalitonta vapaata seksiä,
vaan kun ei irtoa alle 175centtiselle muutakuin 200kiloista pyörätuolissa olevaa.

Mielummin ilman kuin Hilman..

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005
BUSHMAN
HYLÄTTY ?

Ainakin näin olen kuullut.

Niin ja muuten, jos haluat kommentoida kahta lainausta erillään, jaa lainaus kahteen osaan mieluumminkin kuin kirjotat omia kommenttejasi sinne väliin. Lainaukseen kirjoitteleminen saattaa aiheuttaa ikäviä väärinkäsityksiä.

Lainaushan tehdään niin, että tekstiin kirjoitellaan

{quote="Kirjoittaja"} paitsi että aaltosulkeiden sijaan hakasulkeet. Lainaus lopetetaan niin, että kirjoitetaan {/quote}, taas hakasulkeissa aaltosulkeiden sijaan. Kenoviiva on tärkeä.

Nyt kun laitat noiden tagien sisään ensimmäisen osion mitä haluat lainata, voit kommentoida sitä erikseen. Sitten kun olet kommenttisi kirjoitellut, kopioit tuon aloitustagin taas uuden lainauksen alkuun ja sen jälkeen kommentoit sitä. Näin: (esimerkki laadittu edellisestä viestistäsi korjattuna)

BUSHMAN
Herra Tohtori

HYLÄTTY ? OLEN KUULLUT KIELITIETEILIJÖIDEN
"LASKEUTUNEEN KANSAN PARIIN", MUTTA
ETTÄ NÄIN PITKÄLLE ON PÄÄSTY ???

TOINEN MINUA ÄRSYTTÄVÄ "UUTUUS" ON "SAADA
AIKAISEKSI" KÄYTTÄMINEN "SAADA AIKAAN" SIJAAN.
PRESIDENTTIÄMME MYÖTEN "AIKAISEKSI" ON
TULLUT MYÖS ELIITIN KIELEEN. KÄVIN TÄSTÄ
VÄITTELYN ERÄÄN PROFFAN JA KIRJAILIJAN KANSSA,
JOKA SITÄ VILJELI. ON KUULEMA KOTOISIN POH-
JOISEN KIELESTÄ. MINÄ MUISTAN TUON MUODON
LÄHINNÄ URHEILUSELOSTAJA ANSSI KUKKOSELTA.
EIKÖS KUKKONEN OLLUT JOSTAIN JÄNGÄLTÄ ?

JA ISTU JA PALA, SEKIN ON OIKEIN JA HYVÄKSYTTY
KIELEEN; JOPA WORDIN OIKOLUKUOHJELMA SEN
HYVÄKSYY ...

Herra Tohtori

ONHAN TUOTA SPEKULOITU USEAMMASSAKIN SCIFISSÄ.
POIKKEUSTILAN JA SOTALAIN JULISTAMINEN TULISIVAT
ILMEISESTI VÄLTTÄMÄTTÖMÄKSI, RYÖSTELIJÄT AMMUT-
TAISIIN JNE. TOIVOTTAVASTI OLEN KUOLLUT SILLOIN JO
MUUTENKIN

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Jos hypyssä kävisi kalpaten, niin eipä lyhenisi elämäni kuin muutamalla päivällä.
Todennäköisesti en edes uskoisi moista väitettä; maailmanlopun profetioitahan on esitetty ainakin vuosisatojen - ellei -tuhansien - ajan. Tunnettu maailmamme häviää joskus, se on varmaa. Käsittämään sitä ei vain ainakaan tämän tädin järjin pysty. Mutta joskushan sitä voi mielessään pyöritellä tieteiskirjallisuudesta tuttuja täystuhokuvauksia.

Vierailija
Perkele
Kyllähän minäkin harrastaisin kokoajan moraalitonta vapaata seksiä,
vaan kun ei irtoa alle 175centtiselle muutakuin 200kiloista pyörätuolissa olevaa.

Mielummin ilman kuin Hilman..

OSTA VELAKSI LIPPU THAIMAASEEN... JOHAN IRTOAA

KAUPANPÄÄLLE ARABIALAINEN HEVOSKUPPA, MUTTA HÄLLÄ
VÄLIÄ KUN ITÄMISAIKA 2 VIIKKOA.

LIPPUAKAAN EI TARVITSE MAKSAA, KUN KAIKKI LOPPUU
VIIKOSSA

Vierailija

Entäs kun huomataan sen viikon päästä että asteroidi ei osukkaan maahan Siitähän se soppa vasta syntyiskin... ööööhh mitäs tulikaan tehtyä kyseisen viikon aikana? Vapaata seksiä --> tusina naisia kenties raskaana? Kyllä tulis poliisille töitä

Vierailija

"Herra Tohtori"

Saatoin noista ohjeistasi jotain ymmärtääkin.
Tai sitten ei.

Sinun tulisi ymmärtää, että tutustuin compjuutteri-
tieteen saloihin yli 40-vuotiaana. Ison firman tuote-
päällikkönä otin koneen kotiin ja taoin vinnillä
kaksi viikkoa. Tyhmä kone kuin mikä.

Sitten joku kloppi valisti, että ohjelmakin pitäisi
olla. Erehdyin kertomaan firman tietokonemiehelle.
Nauroi niin, ettei nikottelusta loppua meinannut
tulla.

Lohdutti kuitenkin henkeä taas saatuaan, että en minä
yhtään tyhmempi ollut kuin kouluhallitus, joka osti
tietokoneita 50 miljoonalla, muttei yhtään ohjelmaa...

Pirun Gates ....

Vierailija

Hyvä kysymys, joka herättää miettimään, miten elät nyt ja miksi eläisit toisin jos tietäisit, että aikaa on viikko jäljellä.

Mitkä ovat tärkeimmät ja mukavimmat asiat elämässäsi? Miksi et tee niitä jo nyt?

No, tuskin minäkään sienestämään lähtisin tai kuivattaisin lihaa.

Lapsieni luokse rientäisin oitis turvaksi.

Vierailija
Leuka
Hyvä kysymys, joka herättää miettimään, miten elät nyt ja miksi eläisit toisin jos tietäisit, että aikaa on viikko jäljellä.

Mitkä ovat tärkeimmät ja mukavimmat asiat elämässäsi? Miksi et tee niitä jo nyt?

No, tuskin minäkään sienestämään lähtisin tai kuivattaisin lihaa.

Lapsieni luokse rientäisin oitis turvaksi.

Itse elän nyt jo elämäni parasta aikaa jatkuvasti. En luultavasti tekisi paljoakaan toisin vaikka tietäisin että maailmanloppu tulisi ensiviikolla.
Sienestys olisi varmasti ihan yhtähauskaa sillä viimeisilläkin viikolla.

Luulen että jonkinlainen anarkia siitä syntyisi väistämättä ja saisin paljonkin rauhoitella ja lohdutella ihmisiä ennenkuin saisin kaikki lähelläni ymmärtämään että kuolema on merkityksetöntä ja sitä ei tarvitse pelätä.

Viimeisenä päivänä kävelisin luultavasti mahdollisimman korkeaan paikkaan seuraamaan luonnonvoimien mahtia

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat