Seuraa 
Viestejä241
Liittynyt9.3.2016

Kuten tunnettua, miehelle kasvaa tissit kun painoa ja ikää on riittävästi. Ovatko ns miestissit kuin teini tissit vai voiko niitä verrata naisen tisseihin?

Minulla on ns mies tissit ja niitä pakottaa aina kuun kierron mukaan, joten minulla on siis kuukautiset. Ikää minulla on 67v ja painia 120kg.

Ulkonäkö on kuin teini tissit, [vertaan naiseni tisseihin (isot ja riippuu)]

Kuitenkin tissit ovat kipeät, onko kuukautiset vai mikä

Kommentit (3)

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä3967
Liittynyt21.7.2017

http kirjoitti:
Kuten tunnettua, miehelle kasvaa tissit kun painoa ja ikää on riittävästi. Ovatko ns miestissit kuin teini tissit vai voiko niitä verrata naisen tisseihin?

Minulla on ns mies tissit ja niitä pakottaa aina kuun kierron mukaan, joten minulla on siis kuukautiset. Ikää minulla on 67v ja painia 120kg.

Ulkonäkö on kuin teini tissit, [vertaan naiseni tisseihin (isot ja riippuu)]

Kuitenkin tissit ovat kipeät, onko kuukautiset vai mikä

Miehen tissit eli "man boobs" voi olla rintarauhasista ja/tai rasvasta johtuvaa (gynecomastia / pseudogynecomastia). Rintojen pakottaminen viittaisi ensin mainittuun. Syynä rauhasten liikakasvuun ja arkuuteen on epätasapaino hormonitoiminnassa: testosteronia on liian vähän, estrogeenia liikaa.

Syitä gynekomastiaan voi ollaa useita:

-  kivesten solutuhoa aikaansaavat sairaudet ja kivesten poisto (esimerkiksi eturauhassyövän hoidon yhteydessä)

- runsas alkoholin käyttö, maksakirroosi

- munuaisen krooninen vajaatoiminta

- monet lääkkeet (esimerkiksi spironolaktoni, estrogeeniä sisältävät valmisteet, fenytoiini, muutamat psyyken lääkkeet)

- anaboliset steroidit ja muut vastaavat hormonivalmisteet

- voimakas ylipaino (häiritsee hormonitoimintaa)

- aliravitsemus

- kilpirauhasen liikatoiminta

- Klinefelterin oireyhtymä

- ruokavalion epätasapaino

- kanamaisten naisten liika seura, eh heh hee...

Tietyt ruoka-aineet vaikuttavat estrogeenin tavoin. Jos niitä syö pitkään suuria määriä, se voi kehittää gynekomastiaa. Esimerkkejä naishormonin tavoin vaikuttavista ruoka-aineista, oman käsitykseni mukaan:

- mansikat

- omenat, banaanit, päärynät...  myös kuivatut hedelmät

- pavut, soijatuotteet

- alfa-idut

- salvia-tee

En tiedä miten eksoottiset hedelmät vaikuttavat hormonitoimintaan. (Esim. mango, runsaasti syötynä, estää kohdun limakalvoa kehittymästä normaalisti. Naiset jotka eivät halua raskautta, syövät runsaasti papaijaa.) Varmaan kaikki oudon näköiset, etyleeniä tuottavat hedelmät, ovat kieroja...

Eläkeiässä ilmestyvät rinnat eivät ole yleensä oire mistään vakavammasta, vaan johtuvat yleensä hormonitoiminnan muutoksesta ikään liittyen.

VVM = varhainen vuorovaikutusmalli

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat