Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Huomasin että partahöylä repii. Ei voinnut ajaa sillä. Laukusta löyty kaks tuliterää kaksikkoterä höylää ja avasin niistä toisen. Ei saatana, repii sekin. Avasin viimeisen ja sama juttu. Tylsyykö nuo terät itsestään?
Ostin katukaupasta vanhan ajan partaterällisen höylän. Sama juttu, ei voi ajaa partaa.

Siis mitä helvettiä, onko mun parta kovettunu viikossa rannikolla vai "ruostuuko" terät kosteammassa ilmassa?

Kaksikkoterät on 7Eleveniltä.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Sivut

Kommentit (55)

syytinki
Seuraa 
Viestejä9307
Liittynyt18.8.2008

Raspu kirjoitti:
Huomasin että partahöylä repii. Ei voinnut ajaa sillä. Laukusta löyty kaks tuliterää kaksikkoterä höylää ja avasin niistä toisen. Ei saatana, repii sekin. Avasin viimeisen ja sama juttu. Tylsyykö nuo terät itsestään?
Ostin katukaupasta vanhan ajan partaterällisen höylän. Sama juttu, ei voi ajaa partaa.

Siis mitä helvettiä, onko mun parta kovettunu viikossa rannikolla vai "ruostuuko" terät kosteammassa ilmassa?

Kaksikkoterät on 7Eleveniltä.

Veikkaan, väärät terät. Tulevat tehtaalta tylsistettyinä. Yleensä käytän sähkövehjettä, mutta välillä pääsee parta karkuun. Bic:n kertakäyttöterällä (yksi terä) lähtee ja terä kestää useammankin ajon. Ne hienot 2 - 10 teräiset tuppaavat tukkeutumaan.

En ole viitsinyt enää muita testailla kun tuo halpis tuntuu tehoavan. Partani ei kovin hienostunutta, n. kahden millin paksua ja kivikovaa, iskee joskus kipinää kun vauhdilla vetäisee.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Ei saa sitä ensinmäistäkään ajoa tehtyä. Olen muutaman päivän vaan raastanut sieltä täältä.

- Charles Bukowski

syytinki
Seuraa 
Viestejä9307
Liittynyt18.8.2008

Raspu kirjoitti:
Ei saa sitä ensinmäistäkään ajoa tehtyä. Olen muutaman päivän vaan raastanut sieltä täältä.

Jaa'ah. Ehkä olet lähtenyt muodin vetoon. Nythän on keskusteltu ihmisistä, joille on määreeksi laadittu hieno termi "erityisherkät". Kovasti noita on löytynyt. Ennen taidettiin puhua neurootikoista.

Rautapitoinen muonituskin voi tietysti olla syynä.

Olen myös seurannut ilolla tapausta, jossa kolme kaveria kirosi terän tylsyyttä perä perää. Ensimmäinen oli vahingossa  aukaissut niveapurkin partavaahtona ja toiset siitä jatkoivat. Kovasti oli tylsiä teriä kunnes viimeinen pani purkin kannen kiinni ja huomasi vahingon.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Siis uusi ongelma. Oon kyllä kaljan asemasta juonnut 350ml pikkupullon wiskiä nyt päivittäin lomalla. Kovettaakohan se partaa?
Ajossa olen aina käyttänyt saippuaa.

- Charles Bukowski

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Keijona kirjoitti:
Eikös sitä partavettä kuuluisi oikeesti kutsua parrattomuusvedeksi.

Eiks ne oo nykyään jotain parranajon jälkeisvesiä?
En käytä.

- Charles Bukowski

NoName
Seuraa 
Viestejä16
Liittynyt30.9.2017

Yli kolme vuosikymmentä ko. toimintaa harrastaneena saattaisin mainita sängen pehmittämisen ennen oikeaa sheivaamista,  pätee yhtälailla naaman kuin kuulankin ajamiseen. Ja sen valtamerkin ylihintaisten viisikkoterien takia, olen siirtynyt täysin pään ajelussa vanhaan, hyväksitodettuun kaksipuoliseen, avokampaiseen perinnehöylään saippuavaahtoineen kaikkineen. Vie vähän enemmän aikaa, mutta tuntuma, ja ennenkaikkea fiilis, on aivan eri luokkaa kuin sähkö- tai moniteräteknologia-aparaatin omaavilla henkilöillä. Niin, ja naamakin on sileämpi, MOT.

Tiede + taide = anarkia

Karres
Seuraa 
Viestejä149
Liittynyt8.7.2015

Miä terotan  partateräni ja aloitan teroituksen  ensimmäisen  käyttökerran jälkeen. Terävänä pysyminen   n. 20-30 kertainen. Ohjeita löytyy netistä, esim youtube, mut ite teroitan  vanhojen  puuvillaisten reisitaskuhousujen  punttiin.

Oppirahat maksettu, mutta riittävä toistaminen opetti oikean tavan.

Vierailija

Bret Easton Ellis on Kirjoittanut kirjan American Psycho. Siellä on jonkunlaiset parranleikkuu ohjeet. Muistaakseni lämmin kostea pyyhe naamalle ja vähän ajan kuluttua partakarvat ovat pehmenneet. Lyde19 ohje saunan jälkeisestä leikkuusta on todettu myös täällä myös hyväksi. Oli mulla joku eläin tossa naamassa joskus kauan sitten, mutta ei ollut mun juttu. Siihen tarvittiin vähän järempää kalustoa kuin partahöylä.

Onkohan jenkkilässä teräs huokoisempaa???

Keijona
Seuraa 
Viestejä10327
Liittynyt13.3.2015

Kumpikohan sukupuoli on innokkaampi karvoitustaan leikkelemään ?

Mites se matriarkka mantra menikään: Leikka tukka, leikka parta, leikkaa esinahka.( ja mee töihin)

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11396
Liittynyt13.7.2015

Keijona kirjoitti:
Kumpikohan sukupuoli on innokkaampi karvoitustaan leikkelemään ?

Mites se matriarkka mantra menikään: Leikka tukka, leikka parta, leikkaa esinahka.( ja mee töihin)

Kaiketi miehet, kun olisivat luonnostaan karvaisempia, mutta muodissa on kuitenkin esipuberteettinen paljaspintaisuus kummallakin sukupuolella, poislukien naisen hiukset.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Sänkistä piparia ei oo kiva nuolla, mutta ei myöskään pitkäkarvaista kusen käryistä.

- Charles Bukowski

Mistraali
Seuraa 
Viestejä52
Liittynyt26.10.2017

Parta pitää pehmentää, jos ei ole saunomis mahdollisuutta pesee saippuan kanssa siinä ainakin kastuu läpikotaisin jo vain lähtee halvoilla vehkeillä siinä missä kalliillakin.

Itellä on sähkövehe jolla voi ajaa vaahdon kanssakin eli märkänä vaikka suihkun yhteydessä, en ole kuivana juurikaan ajellu on miellyttävämpi ajaa märkänä ei revi tippaakaan.

Philpsin vehe taisi maksaa reilun satasen en ole katunut.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat